Kane & Lynch: Dead Men

Medlem

Någon som vet om ett demo kommer?

Medlem

Har bara provat att spela detta i COOP på PC, och
i brist på andra coopspel så var detta väldigt bra.

...Sjukt rolig dialog och inga bestraffningar när man
"råkar" skjuta oskyldiga...

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Hade inget att göra idag så jag installerade Kane & Lynch och började spela strax därpå. Fy fan, jag blev helt paff. Hur kul som helst, efter att jag läste denna recension tidigare så trodde jag att det var en mega flopp, men, man har ju lärt sig genom åren att man inte alltid ska lite på FZ utan även testa sig fram själv. Episk story och singleplayer. Väldigt fin grafik och flöt otroligt bra på min dator. Way to go IO Interactive!

om du inte förstått det så är en recension vad den snubben tycker om spelet.
så man ska aldrig egentligen bry sig om recensioner.
man ska alltid gå efter vad man själv tycker.

finns ett flertal spel som blivit sågat så gott som överallt,
men man hae själv tyckt om dom.

Inaktiv
Skrivet av Master_johan:

är det co-op på lan på PC eller?

Nej, vill du köra CO-OP på PC måste du ha två stycken Xbox 360 kontroller. Det står typ "To play CO-OP you need to have two Xbox 360 controllers. Plug in the controllers before starting a CO-OP game."

Jag tyckte inte alls det var något att ha, bara frustrerande, har inte orkat genom mer än de första banorna så man kanske skall ge det en chans när man är klar med allt annat som kommer nu till både PC och 360n.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av CharlieSimon:

Än en gång så blir jag helt paff över FZ's sjukt dåliga recensioner.
Underbart spel enligt mig.

Du tar då i... Bli inte paff, förklaringen finns i ditt inlägg: "...enligt mig."

Recensioner är tyckande, du har uppenbarligen annorlunda spelsmak än många av FZ:s recensenter. Det gör varken din spelsmak eller våra recensioner "sjukt dåliga", vi tycker bara annorlunda.

Tror ni inte att recensionerna från en ansenlig
sida som denna påverkar personers omdömmen om produkten??? Folk tvekar ju bevisligen att köpa spelet om ens bry sig om det!

Personen du citerar håller inte med recensenten och har med all rätt att uttrycka sin åsikt om recensionen för att visa sitt missnöje och inte minst kunna motverka den negativa bild som denna sida ger sken av spelet för att återväcka intresset för det.

Kane & Lynch har en väldigt skön story som sträcker sig igenom hela spelet. Vill man ta en paus från all MP är detta ett spel att rekommendera trots de brister som existerar...Och ne, grafiken är inte dålig.

Medlem

Personligen tycker jag det är helt underbart!

Det blir bättre och bättre ju längre man kommer. Storyn är bland det bästa jag spelat, och dialogen är lika bra med perfekta röstskådisar.

Grafiken är väl kanske inte direkt underbar, och vapenljuden är milt sagt veka.

Men men, på det stora hela ger jag det en övertygande fyra av fem möjliga.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

mycket bra recension...

jag själv skulle nog gett betyget 3,5 istället, vad som drar ner betyget är att just det att grafiken blir bättre ju längre man kommer...

annars är det ett toppen spel, skön story, goa karaktärer, men styrkan ligger helt klart i co-op

AND ON THE NINTH DAY GOD CREATED THE DUDE 8)

Medlem
Skrivet av Fargo:

IO verkar bara kunna lyckas med Hitman imo ^^. Så dags och börja på nästa hitman! NUUUUUU!

hitman serien är ju hur kul som hest!!! tycker dom skule gjort ett nytt sånt i stället:/


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av tman:

Tror ni inte att recensionerna från en ansenlig
sida som denna påverkar personers omdömmen om produkten??? Folk tvekar ju bevisligen att köpa spelet om ens bry sig om det!

Personen du citerar håller inte med recensenten och har med all rätt att uttrycka sin åsikt om recensionen för att visa sitt missnöje och inte minst kunna motverka den negativa bild som denna sida ger sken av spelet för att återväcka intresset för det.

Kane & Lynch har en väldigt skön story som sträcker sig igenom hela spelet. Vill man ta en paus från all MP är detta ett spel att rekommendera trots de brister som existerar...Och ne, grafiken är inte dålig.

Men bara för att man tycker annorlunda än recensenten gör det inte till en dålig recension...

Medlem

Tycker det var en bra recension och innehållandes någ med motivationer till varför jag kommer lägga pengar på CoD4 istället för detta.

Hade ganska stora förhoppningar då jag avgudar Hitman-serien, men det verkar som att jag hoppades på för mycket.

Kommer nog fortfarande köpa när det kommer ner i budgetboxarna då det verkar vara ett okej, om än inte bra spel.

Redaktör
Skrivet av tman:

Tror ni inte att recensionerna från en ansenlig sida som denna påverkar personers omdömmen om produkten??? Folk tvekar ju bevisligen att köpa spelet om ens bry sig om det!

Personen du citerar håller inte med recensenten och har med all rätt att uttrycka sin åsikt om recensionen för att visa sitt missnöje och inte minst kunna motverka den negativa bild som denna sida ger sken av spelet för att återväcka intresset för det.

Jag hoppas verkligen att folk påverkas av det vi skriver. Hoppas även att de är medvetna om att betyg är tyckande, inte sanningar. Vilket många verkar vara omedvetna om.

Personen har givetvis all rätt att tycka precis vad han/hon vill. Jag finner det dock en aning märkligt att idiotförklara ungefär allt vi skriver utifrån Kane & Lynch-texten/-betyget - 2,5 är mellan "Okej" och "Bra", alltså rätt långt från en sågning...


signatur
Medlem

Spelet kändes som om det pressats ut 1år i förväg, det fanns ingen finnish. De där sista bitarna i grafik, ljud som drar in en i spelet till 100%. saknades. Hitman Blood Money var otroligt mycket mer underhållande och hade klart spännade uppdrag. Dessa uppdrag kändes som bleka kopior i förhållande. Hur många vapen fanns det att välja mellan 4-5st. Om man nu vill släppa detta spelet 2007 så måste man ju höja ribban från Blood Money. Det som gör mig besviken är att storyn fanns där, karraktärerna bra, uppdragen utmanande. Brist på tid måste vara anledningen till detta VASA, för sjönk gjorde det ganska direkt för mig. Jag nämner allt som oftast atmosfär, vilket också Hitman Blood Money hade i överflöd. De har helt enkelt inte vårdat produkten och låtit det ta den tid det behövt att färdigställa. En klar 2:a i betyg för deras slarv och brist på respekt för sitt eget varumärke.

Ni som gillade detta, pröva Blood Money så förstår ni vad jag menar.

Hade höga förväntningar på det här spelet men nu känns det som ett icke-köp.

Medlem
Skrivet av miffot:

trodde det skulle gå ut på att göra bankrån och sånt men jag tkr det var ganska roligt endå.

....har du spelat spelet lr?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av CharlieSimon:

Än en gång så blir jag helt paff över FZ's sjukt dåliga recensioner.
Underbart spel enligt mig.
Bäst framlagda story i spelvärlden 2007 iallafall.
Rolig Co-Op.
Sjukt coola karaktärer.
Helt klart godkänd grafik (Kan alla sluta vara så förbannad jävla kräsna?)
Enda jag skulle kunna lägga in ett litet klagomål på är väl isåfall kontrollerna skulle kunna behöva lite slipning.
EN film på det här tack med bruce willis som Kane och peter stormare som Lynch!

Nae, FZ's recensenter ger jag inte mkt för om jag ska vara ärlig.

Ja, det är ett underbart spel enligt dig, men hur många gånger ska det behöva sägas att recensionerna är subjektiva?!

Recensenten motiverar mycket väl varför han sätter det betyg han gör. Och du behöver ju inte läsa om de nu är så dåliga? Klart man inte alltid ska hålla med, men att säga att de är "sjukt dåliga" bara för att du tycker annorlunda? Skärpning...

Bra recension FZ! Verkar vara ett spela man plockar ur nån realåda när det är speltorka, hade faktiskt lite högre förväntningar på det här.

Dessutom är en recension endast en individs åsikt. Så det behöver inte betyda att hela världen tycker spelet är sämst. Stranglehold fick 2/5 på FZ, men på nån annan hemsida jag hittade hade betyget hela 8/10


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Älskar storyn och hoppas de spinner vidare på den till en uppföljare, grafik å spel mässigt bara OK.
De tvådelade slutet tycker jag dock kunde gjorts på bättre sätt, ja fick inte känslan av att nått av sluten var så "dramatiska", som jag velat, och den där riktiga känslan att de var Slutet på spelet ( för den här gången), fick jag inte..

*Hoppas även att de lyckas göra Filmen lika "rå" som spelet..

//mathiash

Medlem

på vissa ställen fanns det småsaker som förgyllde spelet. Till exempel kunde man skjuta sönder alla fönsterluckor på haciendan på ett ganska realistiskt sätt. att de ens orkat lägga in riktig fysik på en sak som detta var ganska trevligt.
Det låter kanske banalt men prova själv, jag hade ganska kul med att gå omkring och skjuta sönder fönsterluckor


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag finner det dock en aning märkligt att idiotförklara ungefär allt vi skriver utifrån Kane & Lynch-texten/-betyget - 2,5 är mellan "Okej" och "Bra", alltså rätt långt från en sågning...

Jag tror att mången ögonbryn har höjts till följd av ert betygssystem. De flesta förstår nog inte att en tvåa är godkänt, vilket jag förvisso kan förstå eftersom det känns mer naturligt att en trea ska fylla den funktionen då den befinner sig i mitten av en skala till fem.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Spelet hade en riktigt soft gameplay och story, helt klart underskattat

4/5


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Redaktör
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag tror att mången ögonbryn har höjts till följd av ert betygssystem. De flesta förstår nog inte att en tvåa är godkänt, vilket jag förvisso kan förstå eftersom det känns mer naturligt att en trea ska fylla den funktionen då den befinner sig i mitten av en skala till fem.

Medhåll, vår definition är lite udda. Svårt att ändra, då blir alla gamla betyg plötsligt ogiltiga. Å andra sidan varierar betygens värde mellan sajter/tidningar, så man ska alltid läsa definitionerna. Hursomhelst, även om 3 motsvarade medel här på FZ skulle 2,5 fortfarande inte vara en sågning.


signatur
Medlem

kommer att spela co-op med en kompis, blir roligare så


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Tycker personligen spelet förtjänar åtminstonde 4/5.
Ni ogillar grafiken, och det sänker betyget, men i vissa lägen är det ju spelkänslan man ska gå på enligt er?

Nåväl, alla har ju sin egen åsikt och tur är väl det.
Nu ska jag fortsätta spela, varvat för andra gången strax.

Medlem

Gött att man måste ha 2st Xbox 360 kontroller för att kunna spela coop på SPLITSCREEN på PC versionen? :S Liksom var fan ligger den logiken? Det går över mitt förstånd iallfall. Kul för alla oss som köpt spelet i tron om att man ska kunna ha lite trevligt med en kompis i LAN å köra igenom spelet, men icke.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

det här var lett ett av de bästa spelen jag någonsin spelat!

Medlem

Köpte PS3 versionen igår och har inte hunnit spela det så mycket.
Men det lilla jag hunnit testa tycker jag är underbart. Detta är ett spel jag gillar och kommer spela mycket framöver.

Det står inget om hur många speltimmar det är i recensionen? Det kanske bara är jag som missat det :)?

12
Skriv svar