Twiddy Dinkies

Medlem
Twiddy Dinkies

Plants vs Zombies kan var årets bästa, om inte, roligaste release hittills! Jag uppmanar alla med smak att köpa spelet eller åtminstone testa demot, finns att hitta på Steam. Själva spelupplägget är ju gammal god Tower-defense, fast med växter i din egen trädgård, som håller på att invaderas av de odöda. Ett scenario som inte är så avlägset här i Sverige! Jag har nu spelat igenom dagsbanorna, nattbanorna och är nu i mitten av Pool-området, som är roligast än så länge, med sina näckrosor och dykar-zombies. Måste ju även nämna mini-spelen som man låser upp ju längre man kommer i spelet, otroligt roliga grejer faktiskt! De 3 jag har nu är;

Zombotany - Zombieskallarna är utbytta mot olika grödor som antingen skjuter eller tål mer stryk, lite svårare då man måste bygga fler Vägg-Nötter för att försvara sina växter.

Wall-nut Bowling - som det låter, man slungar valnötter mot klungor av hjärnätare i hopp om att de ska studsa åt rätt håll och dra med sig fler gödselstackar tillbaks ner i graven, ju fler studs desto fler mynt får man.

Slot Machine - Här så kan man inte köpa egna blommor utan måste spela på en enarmad bandit för att få tillgång till de olika varianterna. Målet är att samla 2000 Sun (valutan man köper örter för i PvsZ).

Tänkte kolla om Battlefield: Heroes funkar bättre nu än vad det gjorde för några timmar sen då jag blev utslängd från servrar stup i kvarten. Problemen från igår lever kvar än?

Crazy Dave säljer föremål till en, men liknar han inte en av luffarna i Penny Arcades spel?

#blogg


signatur
Medlem
Twiddy Dinkies

Demo't var ganska underhållande faktiskt. Känner dock på mig att det roliga kan ta tvärstopp i likhet med Insaniqarium, ett av deras andra spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Köpte mig det idag, grymt kul spel. Humor blandat med bra gameplay är alltid en vinnare.

1
Skriv svar