Unreal Tournament 3-demot hos FZ

Flakmonkey
Skrivet av MobbDeep:

Okej, då kanske jag kan ta tillbaka det jag skrev när den fulla versionen kommit ut!? Har bara haft höga förväntningar på det här spelet och så spelar man demot och blir besviken... sorry!
Ska ge det en chans till och se hur fullversionen ser ut!

Ge det framförallt en chans rent gameplay-mässigt... grafiken är sekundär, lira många matcher mot bra folk så inser du att det inte är så ytligt som det första kan tyckas vara... du kommer inte ångra dig ^^

Inaktiv
Skrivet av MobbDeep:

FY FAN VAD TRÅKIGT SPEL!!! Är DJUPT besviken!!!
Grafiken suger ju duktigt! Finns ju knappt några inställningar för grafiken! Flyter som smör gör det men vad fan, ska man bara springa runt o peppra allt som kommer i ens väg!? Så hjärndött som det bara kan bli.
Banorna är ju så jävla deprimerande, så tråkiga och så fattigt uppbyggda.
Ser inte den stora hypen inför detta spel.
Om föregångarna till detta var sämre så tycker jag fan synd om folk som har lagt ner mycket tid på dem.
Jag är ledsen om jag inte kan hålla med de flesta här i forumet men efter alla screenshots jag har sett så såg jag verkligen fram emot detta lir.
Snälla skriv inte mer om "den snygga grafiken" för den SUGER ju!!! Eller får ni gärna berätta om jag har missat någon inställning i "video settings"!

Herregud vad man kan bli upphetsad för ett spel! Lugna ner dig lite pojk! Nej spelet har inte jättebra grafik, hade du väntat dig ett Crysis eller? Grafiken är inte så bra eftersom fler ska kunna spela spelet och att det ska flyta bra.

Och ja, spelet är precis så hjärndött som att bara skjuta allt man ser, det behöver inte vara mkt mer än så för många.

Tänk vad skönt det är att komma hem efter en lång dag på jobbet (skolan är det väl för dig antar jag) och bara sätta igång det här spelet och inte behöva tänka över huvudtaget!

Du är inte universums mittpunkt så om du bara tar det lungt och framför din åsikt på ett lite lugnare sätt så ska du se att det nog går bra för dig också här i livet.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

man får ju hoppas final inte har lika mycket lagg som jag upplevde aja blir nog cod4 vilket som


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ha! Jag fick igång det på min burk. Körde med default post processing i 1024x768 och på 3 i "grafiksettings" (Bör ha varit det i.a.f. men mina inställningar verkar inte sparas efter omstart av spelet.)
För att få en mjuk bra spelupplevelse måste nog grafiken dras ner till noll här hehe.
Deathmatch och Teamdeathmatch var skoj som vanligt men Vehicle Capture the Flag kändes lite halvkul. Berodde nog mest på den stela känslan en del fordon ingav.

"F" kan nog bli kul i MP. Måste testa

Medlem

Phett.. härr kommer man hem full som ett troll efter att man varit på krogen och får seatt ett UT3 Demo är släppt, kan det bli bättre? stavfel behver inte påpekas.


signatur
Medlem

vet inte om det är nätverkskoden som suger eller om majoriteten av servrarna hostas ifrån kina, men svårt var det att hitta en server utan lagg.
men fick mig en halvtimme på en bra server innan det blev disconnect iaf.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av MobbDeep:

FY FAN VAD TRÅKIGT SPEL!!! Är DJUPT besviken!!!
Grafiken suger ju duktigt! Finns ju knappt några inställningar för grafiken! Flyter som smör gör det men vad fan, ska man bara springa runt o peppra allt som kommer i ens väg!? Så hjärndött som det bara kan bli.
Banorna är ju så jävla deprimerande, så tråkiga och så fattigt uppbyggda.
Ser inte den stora hypen inför detta spel.
Om föregångarna till detta var sämre så tycker jag fan synd om folk som har lagt ner mycket tid på dem.
Jag är ledsen om jag inte kan hålla med de flesta här i forumet men efter alla screenshots jag har sett så såg jag verkligen fram emot detta lir.
Snälla skriv inte mer om "den snygga grafiken" för den SUGER ju!!! Eller får ni gärna berätta om jag har missat någon inställning i "video settings"!

Spelet kommer bli mycket snyggare i det riktiga spelet, i demot kan man nnästan inte ändra några grafikinställningar.

Själv tycker jag spelet verkar hur grymt som helst!
Herregud vad man kan bli upphetsad för ett spel! Lugna ner dig lite pojk! Nej spelet har inte jättebra grafik, hade du väntat dig ett Crysis eller? Grafiken är inte så bra eftersom fler ska kunna spela spelet och att det ska flyta bra.

Och ja, spelet är precis så hjärndött som att bara skjuta allt man ser, det behöver inte vara mkt mer än så för många.

Tänk vad skönt det är att komma hem efter en lång dag på jobbet (skolan är det väl för dig antar jag) och bara sätta igång det här spelet och inte behöva tänka över huvudtaget!

Du är inte universums mittpunkt så om du bara tar det lungt och framför din åsikt på ett lite lugnare sätt så ska du se att det nog går bra för dig också här i livet.

Medlem

har än så länge endast testat SP, men de konstanta 60fps fraps visar, känns som 120fps..minst...endast ETT litet märkbart hack upptäckte jag på 45min spel(vehicle ctf)..o grafiken/efx etc är ljusår ifrån ex CoD4.... mästerligt gjort ! finns inget spel i världen innan som gett mig(/nån) spelro med 60fps innan...wooohoooo, lurar de fraps ???!!


signatur

Make a hole !

Medlem
Skrivet av MKultra:

Phett.. härr kommer man hem full som ett troll efter att man varit på krogen och får seatt ett UT3 Demo är släppt, kan det bli bättre? stavfel behver inte påpekas.

Hur är det med stavningen igentligen?

Medlem

Verkar mycket lovande, dock så är banorna rätt så missanpassade för den nya versionen av dodge jump, typ man får anvädna material i banorna takskärmarna på asiat banan t.ex som ramper, och dom är dumt placerade samt väldigt knepgia att få till.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Hmm bara jag som inte kan skapa account?


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

eeeehm input settings för mus och drar ner till känsligast sensivity på 1 och öööööh finner inga ord för det, är detta alltså en RAK portning från konsol för handkontroller till PC eller vad är det frågan om ?

fan va de måste upphaussat sina screenshots, wtf liksom quakewars ser snyggare ut och är ute nu

Medlem

Riktigt bra faktiskt, gick redigt snabbt tycker jag. Grafiken var rätt härlig den med.
Inget klår ju originalet dock

Medlem

UT3Demo.exe: Modified executable code is not allowed. please reinstall the game...

WTF!?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

har aldrig gillat denna typen av spel men wow va kul det var enda minuset var att det var fan så svårt att hitta en vettig server


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av MKultra:

Phett.. härr kommer man hem full som ett troll efter att man varit på krogen och får seatt ett UT3 Demo är släppt, kan det bli bättre? stavfel behver inte påpekas.

Hur är det med stavningen igentligen?

Säger han som stavar Egentligen med i OCH är nykter


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:
Skrivet av Philip:
Skrivet av MKultra:

Phett.. härr kommer man hem full som ett troll efter att man varit på krogen och får seatt ett UT3 Demo är släppt, kan det bli bättre? stavfel behver inte påpekas.

Hur är det med stavningen igentligen?

Säger han som stavar Egentligen med i OCH är nykter

ägd.se 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Verkar som om det är en viss punkt på FPS:en som en eller annan inte har förstått. UT3 har en fps-lock på 60, så högre än 63 når du omöjligen. Du behöver inte använda fraps för att se detta, räcker med att skriva "stat fps" i konsollen, så får du även upp en ping-visare.

På SweC togs det även upp att skaparna själva sade att de hade skalat ner texturerna i demot för att få ner storleken, så vi kommer definitivt se bättre grafik i slutprodukten.

Medlem

VA?!?! kommer hem full och glad och så är UT3 demot ute!!
shit asså det här är helt skadat...... var det inte bara nu i veckan de sa att närmaste veckorna kommer demot ... och nu är den här, efter några dagar... jag är helt paff!!!

Flakmonkey
Skrivet av Apothysis:

Verkar som om det är en viss punkt på FPS:en som en eller annan inte har förstått. UT3 har en fps-lock på 60, så högre än 63 når du omöjligen. Du behöver inte använda fraps för att se detta, räcker med att skriva "stat fps" i konsollen, så får du även upp en ping-visare.

På SweC togs det även upp att skaparna själva sade att de hade skalat ner texturerna i demot för att få ner storleken, så vi kommer definitivt se bättre grafik i slutprodukten.

Du kan ta bort låset genom att ändra i inin, precis som du kunde i UT2003/UT2004...

[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE
MinSmoothedFrameRate=22
MaxSmoothedFrameRate=62

Ändra MaxSmoothedFrameRate till 100000 eller någe sånt.

Sen kan det ju vara en bra ide att stänga av weaponbob och landingviewshake:

[UTGame.UTPawn]
Bob=0.000
bWeaponBob=false
bLandingShake=false

Medlem

Helt ok spel... Ser lite grynigt ut, trodde det skulle vara snyggare...

Kanske har att göra med de icke högupplösta texturerna??? Har inte spelat ett enda UT sedan ettan, får se om jag pallar en sci-fi-pangare igen?!?!

Kommer garanterat gilla detta bättre än QWET i alla fall...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

tyckte att det var fett snyggt och fett schysst gameplay ... årets spel rakt av! ok jag är lite full och har vart vaken alldeles för länge... men ändå!

Inaktiv
Medlem

Till alla som har grynig grafik: Se till att Video>Advanced>"Screen percentage" står på 100%. Tyckte också att grafiken såg tråkig ut tills jag hittade den inställningen. Min hade hamnat på 50%...

Spelkänslan var det inget fel på, oavsett grafiken! Bra ös!

Medlem

Givet köp! Härligt spelår 2007


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Torrenten gick jäkligt snabbt. 1.3 mb/s


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

Kom hem precis efter nattarbete, ska bli j*vligt gytt att sätta tänder i UT3. Epic tog god tid på sig...

Medlem
Skrivet av MobbDeep:

men vad fan, ska man bara springa runt o peppra allt som kommer i ens väg!? Så hjärndött som det bara kan bli.

Fotboll kan man ju beskriva som att man bara springer runt på en gräsmatta och sparkar på en boll, men kan man lite om spelet så ser man ett betydligt större djup än så. På samma sätt kan man beskriva Quake och UT-serierna.

Tycker många är alldeles för snabba att döma ut UT3 beta demot. Det tar lite tid innan man bekantat sig med spelsätten, banorna, vant sig vid en viss sensitivity på musen osv så att allt känns helt rätt. Sen lär de polera UT3 en hel del de närmaste månaderna.

Inaktiv

UT 3 kan bli riktigt stort.

Inaktiv

Asså fan jag tror jag köper det här var as kul och som vanligt så var det snabbt och adrenalin pumpande jag gillar UT serien ...japp jag ska köpa!!!

Skriv svar