Blizzards tredje team jobbar på något helt nytt

Diablo the Movie ??


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av PheoniX_VII:

"Lost Vikings Forever" !!!11

Medlem

Team 3... Tja det ger ju vissa vibbar... Diablo 3... Vore kul

Medlem

Hoppas också på något nytt, tycker det börjar bli dags för dem

Medlem

Jag har alldrig fått så mycket glädje från ett hack n' slash/RPG spel som Diablo 2 och jag saknar verkligen den känslan, så snälla... ge oss D3!

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av PheoniX_VII:

De lär inte göra något RPG som kan konkurera med WoW.

Det är ju rätt självklart att de inte gör ett MMORPG, men ett vanligt RPG ser jag dock inga problem med.

Skulle inte utesluta ett nytt mmorpg. Det tar många år att utveckla och dom måste ju ha något nytt redo för mjölkning när wow-kossan väl börjar sina.

Medlem

hyyyyyype... så larvigt... säg något när du har något att berätta istället... pojkarna här blir ju som galna och kommer gråta floder ifall de inte blir som de fantiserat om... jisses....


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Hoppas förstås på D3, men ett nytt projekt skulle inte sitta fel faktiskt...

Medlem

Det borde antingen bli Diablo universumet eller något helt nytt WC3:TFT är ju inte så gammalt.. eller?

Spännande tider ^^

Inaktiv

Rollercoaster Tycoon 4

"SimCraft"


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Hmm ingen mer uppföljare, knappast troligt att de släpper
nästa RTS direkt efter SC2, då WC och SC konkurerar med
varandra. Klart om de precis börjat utvecklingen och ger det tid
så kanske ett WC4 till 2009-20010.

D3 tror jag nog inte, tror dem satsar på WoW i stället för ett D3,
det är ju lite samma spel egentligen, med tanke på världens
begränsningar (som håller mig borta från spelet)

Medlem

Shit vad ni är fästa.. de enda 2 spel som alla nämnt är Diablo och Starcraft....

"Något helt nytt" - Säger det absolut ingenting till er?
Skulle Diablo 3 vara något helt nytt?... neej
Skulle nått med "craft" vara nått nytt?... neeej

Med något helt nytt tror jag dom menar ett spel som dom inte tidigare gjort, dvs inget som innehåller ordet "craft" eller Diablo.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv
Skrivet av Sergej:

Shit vad ni är fästa.. de enda 2 spel som alla nämnt är Diablo och Starcraft....

"Något helt nytt" - Säger det absolut ingenting till er?
Skulle Diablo 3 vara något helt nytt?... neej
Skulle nått med "craft" vara nått nytt?... neeej

Med något helt nytt tror jag dom menar ett spel som dom inte tidigare gjort, dvs inget som innehåller ordet "craft" eller Diablo.

Nu ska du inte komma och krossa dessa små pojkars drömmar o fantasier

Medlem

Absolut inte ett till Diablo, det har man fått nog av, trist slaktande av 1000 monster och drickande av dubbelt så många potions.
Nått helt nytt från Blizzard skulle kännas riktigt bra.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av Sergej:

Shit vad ni är fästa.. de enda 2 spel som alla nämnt är Diablo och Starcraft....

"Något helt nytt" - Säger det absolut ingenting till er?
Skulle Diablo 3 vara något helt nytt?... neej
Skulle nått med "craft" vara nått nytt?... neeej

Med något helt nytt tror jag dom menar ett spel som dom inte tidigare gjort, dvs inget som innehåller ordet "craft" eller Diablo.

Jag håller med, det måste vara någonting helt nytt. Troligtvis någonting i MMORPG-genren med de tidigare Warcraft-spelen som grundmaterial, eller vänta nu?

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

De lär inte göra något RPG som kan konkurera med WoW.
De lär inte göra ett RTS som kan konkuerar med SC2
så vad finns kvar, FPS TPS, puzzlegames eller Äventyr?
Kanske har det sett till att få igång Ghost igen?

Du tänker helt fel, fast ändå rätt. Dom kan inte konkurera med sig själva och tappa kunder till sig själva, däremot kan dom få in ännu mera utav spelarna. Tex. En wow spelare sbetalar en månadsavgift för både WoW och "WoS" , rent teoretiskt sett alltså. Samt att dom får in kunder från andra stället. 1+1 = 2 och 2-1 = 1 så att säga.

Medlem

Jag hoppas på en helt ny titel och ingen uppföljare, även om Diablo 3 skulle sitta fint, men det är något som ett annat team kan jobba på.

Medlem

Det verkar som FZ's rubrik får många vilseledda (aftonblaskfasoner!). Men om ni klickar på länken i nyheten och läser så står det inte att de arbetar på en något nytt, i form av att de inte har något med deras andra titlar att göra. Allt han har sagt är "Team 3 is working on something really awesome. I can’t give you any hints, but it’s totally awesome." Och om den meningen helt utersluter D3 eller något spel med craft eller ett mmo, får man väl helt avgöra själv.

Medlem

så låter det alltid innan ett spel kommer ut

Medlem

warcraft 4 blir det inte innan de är klara med att utveckla warcraft loren i wow.
diablo 3 blir i mina ögon svårt att göra med tanke på hur lord of destruction slutar; alla 3 prime evils dödade, deras soulstones förstörda och "the worldstone" förstörd av thyrael. slutet på expansionen är ju att det nu kommer att ske något helt nytt med världen och att den på något sätt kommer att återfödas utan dessa fyra olika element.
något starcraft relaterat? nä.

så jag sätter mina pengar på ett helt nytt blizzard spel. vilket jag är jävligt glad för

Medlem

Lost Vikings 3!


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Blackthorne (eller vad det hette) till SNES skulle kunna vara kul att spinna vidare på om de tänker göra uppföljare. Det var ju ett rätt bra spel på sin tid.

Medlem

Suck, dessa "Diablo 3" poster. Det kommer inte komma ett D3 inom en lång framtid, om ens någonsin.

Förövrigt så var det ju stora annonser om att "Blizzard hiring for next-gen MMO" för ungefär 6 månader sedan. Det skulle ju kunna vara för WoW, men det räknas ju knappast som next-gen.

Blizzard nylicensierade ju dessutom i samma veva Blackthorne .

Lägger man ihop 1 och 1 så betyder det att Blizzard håller på med ett nytt MMO men inte något inom Warcraft utan den här gången Blackthorne.

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

Hmm ingen mer uppföljare, knappast troligt att de släpper
nästa RTS direkt efter SC2, då WC och SC konkurerar med
varandra. Klart om de precis börjat utvecklingen och ger det tid
så kanske ett WC4 till 2009-20010.

D3 tror jag nog inte, tror dem satsar på WoW i stället för ett D3,
det är ju lite samma spel egentligen, med tanke på världens
begränsningar (som håller mig borta från spelet)

20010, vi är ju döda då.. Så ja hoppas det verkligen kommer 2009!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av floube:
Skrivet av PheoniX_VII:

"Lost Vikings Forever" !!!11

Inaktiv
Skrivet av Twitch:

Suck, dessa "Diablo 3" poster. Det kommer inte komma ett D3 inom en lång framtid, om ens någonsin.

Suck dessa all-knowers. Folk har väl all rätt att hoppas på Diablo 3 och att utesluta att det är Diablo 3 de jobbar med kan ingen göra eftersom de inte förnekat det. Säg vad du tror istället för att hacka ner på andra.

Medlem

Det blir inte Warcraft 4 - för Warcraft-sagan är i full gång i och med WoW. Och 4:an lär inte göras förrän alla WoW-expansioner har släppts.

Jag hoppas verkligen på Diablo 3! Men en helt ny spelserie vore inte heller dumt.

Medlem

Star of Worldcraft : The lost orcs.
Now thats what Im talking 'bout!

Medlem
Skrivet av Loading:

Jag hoppas på något helt nytt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

123
Skriv svar