Varför släpps det så många WW2-spel?

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Tybalt:

Hej hopp för dumheter, sluta vara fånig. Se hur det känns att höra sådant.

Operation Flashpoint ligger på min top 5 lista över bästa spel någonsin.

Min poäng är att det är fel att sätta likhetstecken mellan realism och bra spel. Realism kan göra ett spel urtråkigt.

Det kanske är bättre att fråga sig hur orealistiskt ett spel skall vara för att det skall bli roligt och spelbart.

Jag har aldrig någonsin satt likhetstecken mellan realism och bra spel. Jag anser också fortfarande att du fånade dig genom att läsa in "realism" som att jag vill ta bort allt vad spel heter, särskilt eftersom jag i samma andetag tog upp Red Orchestra.

Herregud...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hade världens inlägg men det försvann på grund av klumpighet. Ville bara säga att WW1 skulle utgöra ett grymt spännande tema på grund av följande faktorer:

* tekniska landvinningar inom krigsindustrin
* gränslandet mellan romantiskt 1800-tal och industriellt 1900-tal
* många olika typer av krigsskådeplatser (skyttegravskriget är bara legendariskt, det var knappast det enda sättet de slogs på under WW1)
* en mer legendarisk och äventyrlig epok (dessutom mer höljd i dunkel än det uttjatade WW2).

Dessutom varför skulle det vara mer spännande att kuta igenom Carentan för femtielfte gången än att sitta, darrandes, bakom en Vickerskulspruta och vänta på tysken som kommer anfalla snart över ingemansland, genom krigsrök och morgondimma?

Enkelskjutande gevär kan visst vara intressanta så länge de implementeras bra i spelet. Vad är det för svårt med att gestalta en brutalskjutande Bren? Är ju ingen utmaning.;) Och, som sagt, man variera såklart uppdragen. Hade man gestaltat en soldats vardag under WW2 hade man nog också dött av tristess.

Var tvungen att avreagera mig eftersom ni dissar ett av de speltema jag längtat mest efter.

Tybalt, för min del får du hemskt gärna peka ut var det jag gjorde var att "sätta likhetstecken mellan realism och bra spel." Eller vadhelst annan dynga jag talar om som du inte orkar besvära dig med ett svar för.

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Hade världens inlägg men det försvann på grund av klumpighet. Ville bara säga att WW1 skulle utgöra ett grymt spännande tema på grund av följande faktorer:

* tekniska landvinningar inom krigsindustrin
* gränslandet mellan romantiskt 1800-tal och industriellt 1900-tal
* många olika typer av krigsskådeplatser (skyttegravskriget är bara legendariskt, det var knappast det enda sättet de slogs på under WW1)
* en mer legendarisk och äventyrlig epok (dessutom mer höljd i dunkel än det uttjatade WW2).

Dessutom varför skulle det vara mer spännande att kuta igenom Carentan för femtielfte gången än att sitta, darrandes, bakom en Vickerskulspruta och vänta på tysken som kommer anfalla snart över ingemansland, genom krigsrök och morgondimma?

Enkelskjutande gevär kan visst vara intressanta så länge de implementeras bra i spelet. Vad är det för svårt med att gestalta en brutalskjutande Bren? Är ju ingen utmaning.;) Och, som sagt, man variera såklart uppdragen. Hade man gestaltat en soldats vardag under WW2 hade man nog också dött av tristess.

Var tvungen att avreagera mig eftersom ni dissar ett av de speltema jag längtat mest efter.

Här dissas ingenting. Bara hissas!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Kan aldrig tröttna på WW2-spel.
Det är dom mest spännande spelen som görs. Strategi som FPS-shooter, bästa ww2 fps-shootern Brothers In Arms med sin realism, sen kommer väl Call of Duty.
Bästa ww2-strategi är lugnt Company of Heroes.

*Brothers In Arms realistiskt och historiskt korrekt.
Snyggt och välgjort spel.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Gamblor:

Varför inte bryta av med första världkriget, som ofta glöms bort?
Det borde iaf tillatala de som gillar WW2-lir, och samtidigt ge lite fräschet till de som tröttnat.

För att det inte är kul att ligga i en skyttegrav under 32 uppdrag?

HAHAHAHHAHA! 32 uppdrag också?! HAHAHAHA!

Sjukt kul!

Faktum är att det finns sååå mycket mer än bara skyttegravar i WW1. Så är det.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Ymer:

Jag vill spela tysk!

Jag vill spela arab!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Just nu är kalla kriget det mest intressanta.

Medlem

Jag är mer intresserad av alternativ historia, t.ex. Kalla kriget blir varmt.
Mordernare teknologi, mycket har förbättrats men det är fortfarande soldat mot soldat. (Inga Tomahawk-missiler eller andra intellegenta vapen)

Två stormakter på var sin kontinent => Sjöstrider!.
Saknar dom striderna från bf1942, fina minnen.

Slagfält. Kan vara var som helst. USA, Europa, Rysslad, Afrika, Asien eller varför inte Kuba?
Tundra, öken, jungel eller städer. Man kan slåss överallt! Om någon kan motivera varför vill säga. :\

Svårigheten är var atombomberna skall ta vägen, jag tror inte det finns många spelare som ser nöjet i att starta en bana med kommetaren "slåss så mycket ni hinner i trettio minuter innan atombomben dimper ner från himmelen!"


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Aja, nuken gör det intressant. BOOM !

Ett BF2 med nuke istället för artilleri...hihi

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Ymer:

Jag vill spela tysk!

Jag vill spela arab!

Battlefield 2.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av IronHide:

Jag är mer intresserad av alternativ historia, t.ex. Kalla kriget blir varmt.
Mordernare teknologi, mycket har förbättrats men det är fortfarande soldat mot soldat. (Inga Tomahawk-missiler eller andra intellegenta vapen)

Operation Flashpoint


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är en riktig ww2 buff, så för min del får det gärna släppas fler ww2 spel. Visst är det trist att man alltid har med Normandie, men jag älskar tommygun:en och garanden mmmmmm....

Men visst, att få spela som fransman eller holländare i början av kriget hade varit kul eller som tysk fallschirmjäger på Kreta eller finska vinterkriget eller Iwo Jima etc etc...
Jag skyller på amerikanerna när det gäller valet av scenarios.

Det första Brothers in arms var ju rent hälsovådligt dåligt! Man kunde inte träffa det man sikta på eller lägga sig ner. Tyskarna körde gråa panzers som man gjorde slut på med handgranater eller 4-5 panzerfausts, historikt korrekt jojo...
Redorchestra är förövrigt det bästa ww2 spelet just nu. (DOD:sås blev ju tyvärr riktigt kasst)

Men vaddå det släpps väl minst lika många fjantiga fantasy lir med brinnande svärd, ringbrynjebikinis o alver!? Men ingen verkar klaga på det....

KoP
Medlem

WWII is the shit? Forever?

Medlem
Skrivet av KingeN:

Vill ha lite mer Vietnam fan :/

Lugnt, det finns got om vietnam fans


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Här dissas ingenting. Bara hissas!

8)

123
Skriv svar