Monkey Island 5 under utveckling?

Medlem

Riktigt riktigt trevlig överasking!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fan va kul, älskar Guybrush :). Men jag hade nog hellre sett Manuel och Glottis på banan igen...fyfan vad gjutet det spelet är!

Medlem

Ständigt denna Glottis...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

dkd
Medlem

Jahh, fyfan vad bra. Hoppas precis som andra att det blir som de två första spelen, vilka dock är de enda jag spelat.


signatur

Ehe.

Medlem

Tur för dig!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Hade gärna sett en ny Day Of The Tentacle faktiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nja, MI är bättre!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv
Skrivet av Overcow:

Nja, MI är bättre!

Ja och inget slår t.ex. humorn i Monkey Island-serien. Obetalbart.

Förresten så om man missat att spela de första spelen så missar man även en del av skämten och helheten. Eftersom det är många saker som länkar till de föregående spelen. ^^

Inaktiv

Åååååååååååh vad nice, Monkey Island serien är bara bäst.. Älskar hela serien, har säkert spela igenom 1an och 2an 10 ggr vardera. Gillar även 3an skarpt, fyran spelade jag aldrig igenom.

Hoppas de kör mer på 3ans grafiska stil än fyran, och att det är ett riktigt peka-och-klicka äventyr

Medlem

hoppas de skrotar hela 3d-historien.. usch för alla buggiga kameravinklar.

Medlem

Kul med ett MI5 men jag är samtidigt skeptisk. Serien har sjunkit från MI2. MI1 och 2 var helt underbara. 3:an var ganska bra medan 4:an var rätt kass. De får verkligen göra nått unikt och bra för att MI serien inte ska balla ur helt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

KoP
Medlem
Skrivet av Overcow:

Jo, hoppas att det blir mer MI 1&2 än 3&4...

Jo.. gick utför efter 2:an.. Men det är bara personligt tyckande..

Medlem

Ännu skönare humor om femman kom på 4 dvd-skivor som man måste byta mellan när man går in och ut ur hus etc..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Om folk undrar så gjorde inte MIs skapare Ron Gilbert trean eller fyran... Tyckar därför att dom ska betraktas som spinn-ofs...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Bah det var ett jäkla tjöt om MI 1 & 2 e riktiga monkey island.
3:an är minst sagt en värdig uppföljare, då jag personligen klassar den som bäst i serien. Den känns mest genomarbetat med detaljer grafik allt. Känslan är på topp hela tiden igenom. Och ja jag har spelat igenom alla och tycker 4an var sämst.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag gillar personligen trean bäst, förmodligen eftersom det var den första jag spelade. Har i efterhand spelat igenom ettan, och spelat lite av tvåan, men fastnade ju för trean från början vilket kommer innebära att det är min guldfavorit.
Fyran var helt okej, men...nja, för kladdig i 3d

Inaktiv
Skrivet av SlokMustasch:

Ännu skönare humor om femman kom på 4 dvd-skivor som man måste byta mellan när man går in och ut ur hus etc..

Mjo visst va. Hoppas att ett par extra DVD-enheter är inkluderade när man köper spelet. Antar att de borde bli utslitna efter så mycket växlande mellan skivor. Speciellt när man går fel femtioelva gånger i timmen. ^^

Förresten är verkligen MI korrekt förkortning av Monkey Island? Först nu började jag tänka på Mission Impossible.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

Ännu skönare humor om femman kom på 4 dvd-skivor som man måste byta mellan när man går in och ut ur hus etc..

Bah, om det nu är DualLayer så är det 8gb per skiva, vilket skulle ge MAX 32Gb... Full install FTW!
Storleken på spel är knappast nåt folk borde bry sig mycke om nu för tiden med tanke på pris på diskar... Om de inte kommer upp i typ 75Gb+.. Men kan inte se det hända inom de närmsta åren.

(Ursäkta off topic)

Sista jag bryr mig om det här spelet innan officiellt uttalande.

Happy hopin'

Medlem

Även om trean kanske är bäst nu så var ettan och tvåan bäst när dom kom!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av Overcow:

Även om trean kanske är bäst nu så var ettan och tvåan bäst när dom kom!

Det kan jag ju iofs hålla med om, men det blir ju lite fel att säga så med. I min ordning.

3:an
2:an
1:an
4 :an


signatur

Nämen!

Inaktiv

Hoppas bara man inte måste spela igenom 4an för att fatta 5an..

Medlem

Dogge knappast, däremot kanske du missar skämt då dem alltid drar massa referenser i från gamla spel

Medlem

Fast storyn i fyran har ett VÄLDIGT öppet slut...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

OMGOMGOMGOMGOMGOMG!
OMG!

OMGOMGOMG!!1one
:heart:


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag hoppas dom inkluderar någon sorts "flashback" för dom som vill fatta vad hela MI-historien går ut på, med tanke på hur extremt lång tid som gått mellan alla spelen. Det vore grymt.

För övrigt kan jag bara dela den extrema entusiasmen - en av min barndoms bästa spel får en uppföljare? T.om. en inbiten omoralisk pirat som jag själv kommer givetvis köpa det, oavsett hur dåligt det är, för att kompensera gamla synder om inte entusiasmen är förklaring nog.

Inaktiv
Skrivet av Overcow:
Skrivet av Grönatummen:

ååååh nice! Hoppas dom för de som 3an, helt klart de skönaste liret i serien. Diggade inte 3D grejjen i 4an

Hur kan du gilla trean mer än ettan och tvåan? Dom RIKTIGA spelen?

Man kan inte säga att 1:an och 2:an är dom riktiga spelen. Tycker du så bara för att dom är gjorda i början av 90talet eller vad?
3:an har helt klart den härligaste musiken, härligaste grafiken och härligast humor. Sen har 2:an härliga stunder också
Hoppas dock verkligen inte att 5:an kommer bli som Escape from Monkey Island som enligt mig var en _riktig_ flopp.

Medlem

3:an är lugnt bäst, humorn är mycket mer härligare i 3:an än något av dom andra spelen. 1-2 är ok men dom lever i det förflutna 3:an är kungen över dom alla.

Medlem
Skrivet av Ekenstein:

Hoppas dock verkligen inte att 5:an kommer bli som Escape from Monkey Island som enligt mig var en _riktig_ flopp.

Flopp är väl att ta i?

Medlem

Hej alla Ap-ön-diggare! kolla in den "här" sidan: "www.486games.net" och hitta ditt exemplar av Monkey Island, IDAG!!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Japp, det stämmer! länken jag nämnde ovan är en länk till en hemsida för att "FAKTISKT" ladda ner och t.o.m spela det "Klassiska" Monkey Island-Spelet och även minnas humorn som den var och är!
Har alltid velat spela 3:an, men nog är alltid "hela" serien en riktigt sushi-buffé till spelserie!!

Ha en trevlig dag och Happy Downloading (helt lagligt)!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

123
Skriv svar