Spore-utvecklare: "The Wii is a Piece of S***!"

Medlem

Som någon annan sa så är Wii bara en fluga.

Medlem

köpte min Wii en vecka innan jul, knappt använt den men pryl som pryl inget man vill kasta bort precis.

är helt klart besviken på Wii, fast hoppas på bra spel i framtiden, och hårdvara är inte allt!!! Resident evil 4 på gamecube är ett bra exempel på det, dess grafik är den bästa på alla plattforma ur den generationens konsoler, och just till gamecube som skulle vara sämst på just den delen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Orbek:

Interaktiv konst kan man ju säga.

Orden att hårdvaran är för klen för avancerad AI tycker jag verkar lite märkligt, hur mycket gigaflops behövs det egentligen för ett 100 tal rader med kod som beräknar spelaren och npc:ernas synvinkel och får dom att ställa sig bakom en låda eller inte egentligen?!.

Mer än vad man kan tro. Såvida du inte vill ha samma AI som i Delta Force...

Modig kille att han vågar säga detta, sen om det är sant eller inte kan diskuteras


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Snubben var ju mediokert medietränad. Dock har han rätt på sitt sätt. Fast ändå fel. Tror alla spelkännare sagt att man bör kombinera en 360/PS3 med Wii:n för att få den rätta Next-Gen känslan. Wii:n enbart går inte, alldeles för mycket gimmick över det hela.

Medlem

Han har fel eftersom han jämför att utveckla på Wii med att utveckla på PC eller de andra konsollerna. Wii kräver mer av utvecklarna då man måste tänka om dels hårdvarumässigt men också kontrollmässigt. Wii är en mer kompetent maskin äm GameCuben, den har mer än dubbla kapaciteten. Resident Evil 4 på GameCube var minst sagt ett konstverk, och det släpptes så sent som 2005 till nämnda maskin. Det knäcker många spel som t.o.m. släppts idag, trots deras förbättrade grafik och hårdvara.

Hade de utvecklat Spore till Wii och inte PC främst så hade han inte ens gnällt över detta. Maxis är inte erfarna nog på konsollmarknaden för övrigt heller, det enda de mäktat med är halvbra porteringar av PC-spel till Xbox. Jag hoppas verkligen inte att denna kille talar för Will Wright, han om någon har visioner bortom hårdvara och bildrutor per sekund....


signatur

- r4z0r -

Medlem

Har ägt alla Nintendos konsoller förutom Virtual Boy samt den första Gameboymodellen... Klämde ner min första lön i en 8bitars NES+ ett gäng spel, kommer ihåg att kalaset gick på över tretusenspänn...

Nintendo har väl varit precis som alla andra tillverkare vad det gäller att försöka göra grafikstinna konsoller??? Tills de insåg att de inte har råd att försöka konkurrera...

Så vad gör de, jo de släpper en undermålig produkt med en gimmick för att försöka hänga kvar helt enkelt... Gimmick i detta fall är alltså rörelsekänsliga kontroller...

Om nu Wii på sikt kommer bli en megahit och Nintendo blir kvar på banan, så kan jag nästan lova att nästa konsoll blir HDklar med allt lull-lull som tänkas kan... Då har de helt plötsligt glömt alla stora ord om att grafik inte skulle vara allt...

Min sista Nintendokonsoll var Gamecube och att sedan springa iväg och köpa en Wii har för mig varit helt otänkbart, bla. för att jag uppgraderade min hemarsenal med en HDklar tv... Vem vill då köpa lågupplösta konsoller???

Sitter på en 360 idag och sitter nu och funderar lite över att skaffa en PS3... Nintendo finns inte längre i min värld...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Jag håller med Maxis-typen. Konsoler är leksaker, PC spelande är en livsstil!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skrivet av SgtKelly:

Jag håller med Maxis-typen. Konsoler är leksaker, PC spelande är en livsstil!

Försöker du säga att PC-spelare är hjälplösa nördar, medan konsollspelare är vanliga människor som tycker om spel?

Medlem

Wii är bara kul om du har weed.

Medlem

Föresten, allt gnäll och krig dom sista månader mellan alla konsoler är bara bevis på att P.C är över alla.

P.C är mer intelligent, går att uppdatera varje gång ny teknologi finns.
P.C plattformen är mest intelligent, djupaste, bäst online support, mest dynamiskt och listan kan forsätta hur långt som helst.

Här och där släpps otroligt bra spel till konsolerna, så det är bra att ha om man har extra pengar.

Jag ska satsa mina pengar på en grym p.c gaming burk.

EDIT: KEYBOARD + MOUSE ;D , klart det finns set att koppla in det nu på konsolerna, men det kostar 700:- till (xbox360) och med ps3 vet jag inte. Wii är ju en over rated game & watch

123
Skriv svar