Våldsamma spel inget för påven

Medlem

Tycker nog det är påtiden att påven vaknar och inser att det är 2000 talet och inte medeltiden vi lever på.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Han kan dra åt helvete alltså...

Redaktör
Skrivet av Rissan:

Hmmpf...tipstack Svartsmurfen, jag startade en tråd om detta för 3 dar sen.

Vi nyhetsslavar läser inte varenda tråd i forumet. Däremot kollar vi tipsmejlen slaviskt - använd gärna den.


signatur
Medlem

vem bryr sig vad han tycker


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

påven tycker jag inte ska blanda sig.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Rissan:

Hmmpf...tipstack Svartsmurfen, jag startade en tråd om detta för 3 dar sen.

Vi nyhetsslavar läser inte varenda tråd i forumet. Däremot kollar vi tipsmejlen slaviskt - använd gärna den.

Hehe, ne jag klarar mig utan tipstack. Hade tråkigt på jobbet bara så jag kände för att klaga lite


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Varför kan inte påven bara sluta lägga sig i allt som är kul, och klaga på sånt som han har att göra med istället?

Medlem

Lika intressant som Bin Laden den nooben:P

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Tycker att det är lite komiskt att påven fördömmer människor som tillverkar spel.
Tittar man på allt elände katolska kyrkan har ställt till med genom historiens gång så borde fan admin (gud) köra en rejäl kick/ban på hela den katolska kyrkan.

Jaja, vill inte påven spela spel så är det helt upp till han, men han ska fan inte lägga sig i vad miljoner människor gör.
Har hittils i mitt liv aldrig stött på nån gamer som har skadat nån annan människa. Enda våldet jag sett är när nån lackar ur och drar knytnäven i tangentbordet, men det var flera år sen jag såg nåt sånt sist.

tycker samma sak, han ska inte lägga sig i vad miljoner människör gör. iallafall inte spel.
men ska han lägga sig i att folk tvingar kvinnor att prostituera sig? det tycker jag och antagligen många andra, men dom som prostituerar kvinnor tycker likadant som vi, "dom ska inte lägga sig i".
sen så var det ju incidenten med ett gäng tyskar som hade ihjäl ca 6 miljoner judar och homosexuella mm. sen invaderade dom polen, sen frankrike. sen la sig storbrittanien i, sen la sig USA och sovjet i. var det fel av dom?

Medlem

Som någon har sagt...
Den här religionen går i stort sett ut på en sak. Om det känns bra - Sluta.

Medlem
Skrivet av sai:
Skrivet av Fifty:

Som vanligt är det både underhållande och oroande när folk uttalar sig om saker de inte är särskilt insatta i.

Håller fullständigt med. Antalet människor som har kommenterat här och inte har gjort bort sig med sin okunskap om kristendomen och katolska kyrkan kan jag räkna på en hand.

Min kommentar var snarare riktad mot Hans Helighet. Men visst, det kan säkert appliceras på båda lägren.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Vem bryr sig om vad en gammal gubbe i kjol och ful hatt tycker ?

Medlem

Duke Nukem Forever - Benedictus XVI edition, grönt blod och en massa *pip* vid varje svordom, booring.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

Duke Nukem Forever - Benedictus XVI edition, grönt blod och en massa *pip* vid varje svordom, booring.

Han är ju från Tyskland, och där har de väl redan sådana restriktioner...?

Inaktiv

Påven har - som alla personer borde ha - yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Jag tar mig friheten att strunta fullständigt i herr påvens uttalande.

Jag tycker att påven kan ta och tvätta sin egen byk innan han passar på att påstå att spel är si eller så. Till exempel men anledning av att det åtminstone under senare år har förekommit flera präster inom den katolska kyrkan som ägnat sig åt verkliga perversioner som barnporr, pedofilism, etc.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av wiseguy:

Påven har - som alla personer borde ha - yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Jag tar mig friheten att strunta fullständigt i herr påvens uttalande.

Klart han har, men frågan är om han ska säga sina egna åsikter eller kyrkans. Tror inte alltid vår kung tillexempel har sagt sina egna åsikter.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av wiseguy:

Påven har - som alla personer borde ha - yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Jag tar mig friheten att strunta fullständigt i herr påvens uttalande.

Klart han har, men frågan är om han ska säga sina egna åsikter eller kyrkans. Tror inte alltid vår kung tillexempel har sagt sina egna åsikter.

Sen kanske man ska ha någon kunskap om ämnet och inte gå efter vad andra säger.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

han ska inte lägga sig i folks spelande, fan det borde finnas viktigare saker att göra nåt åt som tredje världens problem eller trafficking...

Medlem
Skrivet av wiseguy:

Påven har - som alla personer borde ha - yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Jag tar mig friheten att strunta fullständigt i herr påvens uttalande.

Jag tycker att påven kan ta och tvätta sin egen byk innan han passar på att påstå att spel är si eller så. Till exempel men anledning av att det åtminstone under senare år har förekommit flera präster inom den katolska kyrkan som ägnat sig åt verkliga perversioner som barnporr, pedofilism, etc.

ja håller med till fullo men i detta fallet talar påven för kyrkan och inte för sig själv visst han kanske sitter å smyggibbar på kvällarna. men kristendomen som religion borde inte lägga sig i nåt som miljoner människor gör dagligen: att spela.:O

Pansarknekt

Tycker att detta var en onödigt klumpig kommentar. Är katolsk och tycker att senaste påven inte verkar riktigt stabil. Har haft många klumpiga uttalanden, bland annat om islam. Tror det är för han e en konservativ typ.
Kyrkan måste lära sig att leva i 2000talet. Spel är en konstform med underhållning som syfte. Precis som film, tidningar och böcker. Och att säga såhär är som att säga låt oss förbjuda all skönlitteratur! Helt korkat och jag fattar inte att dom förstår att folk bara kommer ignorera ännu ett korkat uttal från kyrkans sida. All censur får i mina ögon bara motsatt effekt.

Kommer exempelvis ihåg när Mortal Kombat 2 kom ut till PC och det sålde till stor del pga allt whine i tidningarna. Bl.a jag köpte det just därför och jag var nog inte mer än 12-13 år vid den tiden.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Påven borde prova på Artifical Girl 2 / Sexy Beach 3

han sitter nog varje kväll och lirar...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av Philip:

Påven borde prova på Artifical Girl 2 / Sexy Beach 3

han sitter nog varje kväll och lirar...

Naj, han lirar nog WoW..bra ställe att söka nya undersåtar..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

[...] Klart han har, men frågan är om han ska säga sina egna åsikter eller kyrkans. Tror inte alltid vår kung tillexempel har sagt sina egna åsikter.

Yttrandefrihet sträcker sig längre än att man endast får yttra sina egna åsikter...

Skrivet av Mr.Muer:

[...]ja håller med till fullo men i detta fallet talar påven för kyrkan och inte för sig själv visst han kanske sitter å smyggibbar på kvällarna. men kristendomen som religion borde inte lägga sig i nåt som miljoner människor gör dagligen: att spela.

Och jag önskar att religion (alla religioner) inte skulle ha så stort inflytande över politik som den har i så många delar av världen.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Våldsamma? Ja religion är ju nåt väldigt fredfullt. Det är ju inte därför det existerar krig över huvudtaget eller så.....

Skrivet av Famest:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av turbo10:

säger bara, FÖRBJUD FOTBOLL DÅ, DÄR FINNS DET FOLK SOM ENBART SYSSLAR MED ATT SLÅ NER VARANDRA TACK VARE SPORTEN!

Eh går du inte lite väl långt nu, snälla racka inte ner på fotbollen och hockey etc håll dig till påven å kyrkan:D ...hehe

Tror nog turbo10 bara ville visa sin poäng! Som jag sa i en annan tråd, för framtida generationers skull så hoppas jag att nästa påve inte är så jävla konservativ... Dock är det inte stora chanser att vi har en sådan tur^^.

Jo jag vet, antar att det lät lite allvarligt men det var inte min mening


signatur
Medlem

Vad betyder "underhållningsvåld" egentligen? Och är våld verkligen underhållande? Och i så fall, är inte det värt att reflektera över?


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

*Suck*, krävs inte många timmars historia studerande innan man drar slutsatsen att religion faktiskt ÄR roten till det mesta av allt ont som gjorts och görs..

Och han klagar på SPEL? hah! Hypocrite!

Medlem

Jag tror inte spel gör folk våldsamma (vilket jag tror nog många håller med mig om) Men jag tycker för den delen inte att våld i verkligheten är ett dugg acceptabelt. Och om jag anser att något är underhållning, som ingen annan tar skada av...varför ska det va så svårt att ignorera.
Det är klart att folk skyller på spel när dom gör nått, för vad händer? Media blåser upp det och helt plötsligt är han ett offer.

Och Påven? jag brukar inte ta sånt som sådana personer som han säger på för stort allvar.

Inaktiv

Hej här är jag, jag ser på spel som underhållning och ett sätt att tjäna pengar inte som nåt för religösa ledare att bry sig om men talar han till sin publik så kan jag förstå dom får ju inte spela kort.

Medlem

Jävla idioter ha respekt för Påven, jag är katolik men om han tycker detär fel så låt han tycka det. Ni behöver nt mobba honom för det,

123
Skriv svar