THQ vill utveckla RTS till konsol
Urk! Läste ett väldigt bra inlägg om detta på en SC (SUPREME COMMANDER, inget annat ) websida:
Anyone remember starcraft for n64? eewww made starcraft even worse. There are a lot of problems mainly being the lack of buttons and keyboard commands.
To quote a friend on another forum,
"RTS + console = DAMN I HIT THE WRONG BUTTON AND SELF-DESTRUCTED EVERY UNIT I HAD!!!!one!!"
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Urk! Läste ett väldigt bra inlägg om detta på en SC (SUPREME COMMANDER, inget annat ) websida:
Anyone remember starcraft for n64? eewww made starcraft even worse. There are a lot of problems mainly being the lack of buttons and keyboard commands.
To quote a friend on another forum,
"RTS + console = DAMN I HIT THE WRONG BUTTON AND SELF-DESTRUCTED EVERY UNIT I HAD!!!!one!!"
Äh, sluta vara så fantasilös.
Det kommer fungera om man tänker lite bortanför de PC-anpassade strategispelen. Är det "peka och klicka med en mus" som definierar hela RTS-genren? Eller finns det koncept som faller inom ramen realtidsstrategi som till och med skulle fungera bättre med handkontroll än med mus och tangentbord? Tänk lite utanför lådan!
Urk! Läste ett väldigt bra inlägg om detta på en SC (SUPREME COMMANDER, inget annat ) websida:
Anyone remember starcraft for n64? eewww made starcraft even worse. There are a lot of problems mainly being the lack of buttons and keyboard commands.
To quote a friend on another forum,
"RTS + console = DAMN I HIT THE WRONG BUTTON AND SELF-DESTRUCTED EVERY UNIT I HAD!!!!one!!"
Äh, sluta vara så fantasilös.
Det kommer fungera om man tänker lite bortanför de PC-anpassade strategispelen. Är det "peka och klicka med en mus" som definierar hela RTS-genren? Eller finns det koncept som faller inom ramen realtidsstrategi som till och med skulle fungera bättre med handkontroll än med mus och tangentbord? Tänk lite utanför lådan!
Ja, men hur ska man styra och ställa utan fungerande kontroll? Röst-identifiering? Retina-trackers? Upplys mej!
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Precis som "alla" hatar shooters till konsoll för att man inte har mus så hatar "alla" RTS på konsoll. Men det som krävs är att någon kommer på ett bra sätt att styra på. Visst ett spel som Starcraft funkar inte då man måste vara väldigt snabb i det.
Och det där citatet "made starcraft even worse". BAH, han gillar alltså inte starcraft, dvs ingen man bör lyssna på.
Edit: Sgt. Kelly nu tänker du direkt att det måste se ut exakt som på en dator fast med handkontroll. Man måste helt enkelt designa spelen på ett annorlunda sätt. Förmodligen behöver det gå lite långsammare, man behöver använda d-pad och spakar på ett smart sätt osv.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Urk! Läste ett väldigt bra inlägg om detta på en SC (SUPREME COMMANDER, inget annat ) websida:
Anyone remember starcraft for n64? eewww made starcraft even worse. There are a lot of problems mainly being the lack of buttons and keyboard commands.
To quote a friend on another forum,
"RTS + console = DAMN I HIT THE WRONG BUTTON AND SELF-DESTRUCTED EVERY UNIT I HAD!!!!one!!"
Äh, sluta vara så fantasilös.
Det kommer fungera om man tänker lite bortanför de PC-anpassade strategispelen. Är det "peka och klicka med en mus" som definierar hela RTS-genren? Eller finns det koncept som faller inom ramen realtidsstrategi som till och med skulle fungera bättre med handkontroll än med mus och tangentbord? Tänk lite utanför lådan!
Ja, men hur ska man styra och ställa utan fungerande kontroll? Röst-identifiering? Retina-trackers? Upplys mej!
Fråga utvecklarna.. så får du nog ett bra svar på
frågan.. dom flesta spel går att anpassa i förhållande till sitt format..