Alien-rpg att utvecklas av Obsidian

Robot
Medlem
Alien-rpg att utvecklas av Obsidian

Där kom det, trodde det va Alien Syndrome Sega pratade om som skulle bli "alien" rpg:et. Blev lite fundersam. :B Läste att Sega är utgivare till Alien Syndrome också, därför :<

Medlem

Undrar hur detta blir?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Undra hur det kommer att gå för Obsidian nu när det inte är en uppföljare de ska göra.. Nu måste du ju bygga allt från botten upp.. undra om de klarar av det? ..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Dom får ju inte bygga allt enda ifrån botten. Dom har ju massa grunder redan :<

Medlem

Hoppas bara att dom får till det tekniskt sett.. där är dom, som så många andra rpg-designers, inte direkt bra so far.

Medlem

RPG med aliens har jag lite svårt att tänka mig. Fattar inte riktigt hur det skulle gå till så det skall bli riktigt spännande. Själv är jag en STOR fan av konceptet aliens och har nog sett filmerna fler gånger en de flesta är gammla här på FZ. I alla fall de två första. Alien 3 och 4 kan man ju diskutera...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

skulle vara riktigt nice om du lyckas med det här. jag har längtet sedan AvP2 på ett nytt Alien spel!

Jag hoppas personligen de satsar på spin-off vinklingen som de gjort i de sista spelen. Samma miljöer och delvis karaktärer men ny handling som kanske visar andra vinklingar på det som händer i filmerna. Riddick: Escape From Butcher Bay är ett gott exempel på en lyckad filmutveckling.
Gör de en direkt kopia på vad som händer i filmerna försvinner mycket av utforskningsbiten samtidigt som spelutvecklarna har en tendens att strunta i spelkänslan då och satsa enbart på grafikbiten.

Inaktiv

Det här kommer bli intressant. Hur ska Obsidian göra ett spel som INTE är en uppföljare?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

1
Skriv svar