Playstation 3 rasar i pris på amerikanska eBay

Robot
Medlem

Har bara en sak att säga till dessa säljare...
- Stick

Inaktiv

Haha, orka ps3. Xbox 360 ftw

signatur

No weakness

Medlem

Tänkte väl nästan att så många inte ville slänga ut över 6k på en konsoll

Medlem

Hoppas det sjunker mer och att dom förlorar på affären

signatur

Bara gör det.

Medlem

Man undrar ju hur populärt ps3 verkligen kommer bli..

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

jag skulle lätt kunna tänka mig att slänga 21 tusen på en begagnad play station 3, absolut...

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

inte lika populärt som Wii, till en början
men när folk upptäckt att det faktiskt inte är så kul att stå upp och viffta med en kontroller i luften bara för att en sexuellt förvirrad karaktär på skärmen ska slå med sitt svärd, så kommer Ps3an att komma tillbaka med sina beprövade och stabila ideer.

Medlem

Klart att ingen betalar 6 gånger priset däremot så de som säljer för runt 1000$, ungefär det dubbla priset har ju minst 1 bid på varje PS3.

Medlem
Skrivet av F3D:

men när folk upptäckt att det faktiskt inte är så kul att stå upp och viffta med en kontroller i luften bara för att en sexuellt förvirrad karaktär på skärmen ska slå med sitt svärd, så kommer Ps3an att komma tillbaka med sina beprövade och stabila ideer.

titta på lite manga i stället

Inaktiv
Skrivet av F3D:

Ja alla vill ju vara kvar i det gammla -.-

Medlem

Om nåt är gammalt är det ju Wii, Upphottad gamecube med ny handkontroll, hade varit billigare för konsumenten om dom bara släppt handkontrollen som ett tillägg för GC istället för en helt ny konsoll.

signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skrivet av F3D:

...så kommer Ps3an att komma tillbaka med sina beprövade och stabila ideer.

Sony har väl ändå varit de som vimsat omkring mest och pressat in features i sista sekunden? Skulle det vara stabila och beprövade idéer?

Skrivet av Sito:

Om nåt är gammalt är det ju Wii, Upphottad gamecube med ny handkontroll, hade varit billigare för konsumenten om dom bara släppt handkontrollen som ett tillägg för GC istället för en helt ny konsoll.

Med tanke på att Xbox 360 bara är en upphottad Xbox (men UTAN ny handkontroll!) så hade det varit billigare för konsumenten om de släppt Oblivion och GOW till gamla Xbox...;)

Medlem

Nu ska man inte jämföra äpplen och päron, men...

Jag tycker det är intressant att Wii sålde slut lika snabbt som PS3, trots att det fanns 4ggr fler Wii på lanseringsdagen (USA).

Det känns som de som utvecklar för PS3 får sämre odds att gå med vinst än de som utvecklar för Wii. Nintendo kommer troligen kunna sälja fler enheter än Sony under än längre tid eftersom de har mycket lättare att leverera enheter.

Att utveckla ett spel till PS3 kostar 8ggr mer än att utveckla ett spel till Wii. Eftersom det förmodligen kommer finnas fler Wii än PS3 ute hos kunderna under en längre tid så kommer de utvecklare som inte vågar ta en stor ekonomisk risk utveckla till Wii.

Inaktiv
Skrivet av t4jr3nT_:

titta på lite manga i stället

ursäkta?

Medlem

Killen som säljer sitt ps3 för 21miljoner dollar?, och har fåt 6 bids, personer han har bekräftat och fåt tag. i??????!!!?!!?!?!?!?!?

Medlem

Xbox 360 och Wii ftw.

signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

FML
Medlem

Wii är ju som att gå tillbaka i tiden.

Medlem

alla som sanckar om Xbox 360, pls...
alla vet att när de kommer till spel ska man ha playstation, och när de kommer till känsla ska man ha nintendo. xbox e bara skit, nuf said.

onT: de finns ju iaf en marknad för 10k+ för en ps3, så de e la inte så konstigt att dom försöker få så mkt dom kan.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Sito:

nu är kontrollen en central del av konsolen, hade de släppt den till gamecube hade inte utvecklarna ansträngt sig för att programmera för den. och inte alla skulle köpa den.

så.. nej, det hade inte gått att släppa den till GC.

Avstängd
Skrivet av bjosarn:

alla som sanckar om Xbox 360, pls...
alla vet att när de kommer till spel ska man ha playstation, och när de kommer till känsla ska man ha nintendo. xbox e bara skit, nuf said.

onT: de finns ju iaf en marknad för 10k+ för en ps3, så de e la inte så konstigt att dom försöker få så mkt dom kan.

Ett ord, retarded..

Inaktiv

Det bästa med "Den och den är skit"-kommentarerna måste nog vara att de troligtvis aldrig spelat på konsollen de hackar ner på. Jag har aldrig i hela mitt liv spelat på Playstation, det betyder inte per automatik att jag tycker den är skit.

signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem
Skrivet av andreas:

nu är kontrollen en central del av konsolen, hade de släppt den till gamecube hade inte utvecklarna ansträngt sig för att programmera för den. och inte alla skulle köpa den.

så.. nej, det hade inte gått att släppa den till GC.

Det har du rätt i.

All reklam jag sett om PS3 handlar om hur bra konsollen är. All reklam om Wii handlar om hur roliga spelen är. Vad säljer bäst hos svensson?

W2k
Medlem

PS3 är inte ens så värst bra rent hårdvarumässigt. Host. Jag minns när nya konsoller åtminstone var hårdvarumässigt överlägsna PC vid lansering .. nu ligger de ett år efter.

signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

4000 kr max vore ett bra pris.

signatur
Inaktiv

En del annonser har iaf lite Tits n Ass.

Inaktiv
Skrivet av F3D:

Creative Desctruction, slå upp begreppet!

Medlem
Skrivet av W2k:

PS3 är inte ens så värst bra rent hårdvarumässigt. Host. Jag minns när nya konsoller åtminstone var hårdvarumässigt överlägsna PC vid lansering .. nu ligger de ett år efter.

Men kom igen! Och du tror på det? "Team xbox" Knappast en oberoende källa....du måste gå på allt.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Jocke:

Det bästa med "Den och den är skit"-kommentarerna måste nog vara att de troligtvis aldrig spelat på konsollen de hackar ner på. Jag har aldrig i hela mitt liv spelat på Playstation, det betyder inte per automatik att jag tycker den är skit.

Måste hålla med dig. Jag som spelat(äger bara en ds dock(ftw)) på alla konsoler förrutom Ps3 och Wii och alla konsoler har sina stunder.

123
Skriv svar