Playstation 3 rasar i pris på amerikanska eBay
Man undrar ju hur populärt ps3 verkligen kommer bli..
inte lika populärt som Wii, till en början
men när folk upptäckt att det faktiskt inte är så kul att stå upp och viffta med en kontroller i luften bara för att en sexuellt förvirrad karaktär på skärmen ska slå med sitt svärd, så kommer Ps3an att komma tillbaka med sina beprövade och stabila ideer.
men när folk upptäckt att det faktiskt inte är så kul att stå upp och viffta med en kontroller i luften bara för att en sexuellt förvirrad karaktär på skärmen ska slå med sitt svärd, så kommer Ps3an att komma tillbaka med sina beprövade och stabila ideer.
titta på lite manga i stället
Ja alla vill ju vara kvar i det gammla -.-
Om nåt är gammalt är det ju Wii, Upphottad gamecube med ny handkontroll, hade varit billigare för konsumenten om dom bara släppt handkontrollen som ett tillägg för GC istället för en helt ny konsoll.
Med tanke på att Xbox 360 bara är en upphottad Xbox (men UTAN ny handkontroll!) så hade det varit billigare för konsumenten om de släppt Oblivion och GOW till gamla Xbox...;)
Nu ska man inte jämföra äpplen och päron, men...
Jag tycker det är intressant att Wii sålde slut lika snabbt som PS3, trots att det fanns 4ggr fler Wii på lanseringsdagen (USA).
Det känns som de som utvecklar för PS3 får sämre odds att gå med vinst än de som utvecklar för Wii. Nintendo kommer troligen kunna sälja fler enheter än Sony under än längre tid eftersom de har mycket lättare att leverera enheter.
Att utveckla ett spel till PS3 kostar 8ggr mer än att utveckla ett spel till Wii. Eftersom det förmodligen kommer finnas fler Wii än PS3 ute hos kunderna under en längre tid så kommer de utvecklare som inte vågar ta en stor ekonomisk risk utveckla till Wii.
titta på lite manga i stället
ursäkta?
alla som sanckar om Xbox 360, pls...
alla vet att när de kommer till spel ska man ha playstation, och när de kommer till känsla ska man ha nintendo. xbox e bara skit, nuf said.
onT: de finns ju iaf en marknad för 10k+ för en ps3, så de e la inte så konstigt att dom försöker få så mkt dom kan.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Om nåt är gammalt är det ju Wii, Upphottad gamecube med ny handkontroll, hade varit billigare för konsumenten om dom bara släppt handkontrollen som ett tillägg för GC istället för en helt ny konsoll.
nu är kontrollen en central del av konsolen, hade de släppt den till gamecube hade inte utvecklarna ansträngt sig för att programmera för den. och inte alla skulle köpa den.
så.. nej, det hade inte gått att släppa den till GC.
alla som sanckar om Xbox 360, pls...
alla vet att när de kommer till spel ska man ha playstation, och när de kommer till känsla ska man ha nintendo. xbox e bara skit, nuf said.
onT: de finns ju iaf en marknad för 10k+ för en ps3, så de e la inte så konstigt att dom försöker få så mkt dom kan.
Ett ord, retarded..
nu är kontrollen en central del av konsolen, hade de släppt den till gamecube hade inte utvecklarna ansträngt sig för att programmera för den. och inte alla skulle köpa den.
så.. nej, det hade inte gått att släppa den till GC.
Det har du rätt i.
All reklam jag sett om PS3 handlar om hur bra konsollen är. All reklam om Wii handlar om hur roliga spelen är. Vad säljer bäst hos svensson?
PS3 är inte ens så värst bra rent hårdvarumässigt. Host. Jag minns när nya konsoller åtminstone var hårdvarumässigt överlägsna PC vid lansering .. nu ligger de ett år efter.
Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!
Creative Desctruction, slå upp begreppet!
PS3 är inte ens så värst bra rent hårdvarumässigt. Host. Jag minns när nya konsoller åtminstone var hårdvarumässigt överlägsna PC vid lansering .. nu ligger de ett år efter.
Men kom igen! Och du tror på det? "Team xbox" Knappast en oberoende källa....du måste gå på allt.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Det bästa med "Den och den är skit"-kommentarerna måste nog vara att de troligtvis aldrig spelat på konsollen de hackar ner på. Jag har aldrig i hela mitt liv spelat på Playstation, det betyder inte per automatik att jag tycker den är skit.
Måste hålla med dig. Jag som spelat(äger bara en ds dock(ftw)) på alla konsoler förrutom Ps3 och Wii och alla konsoler har sina stunder.