Gears of War
Jo då, spelet är helt suveränt, fick det idag men efter jag o min bror spelat någon timme i Coop på Hardcore och både helt fast i det så säger den "Disc not readable", testat med allt som går för att få bort det men det går verkligen inte, förmodar att det är skivan som är repad, fast man ser inget märkbart på den när man tittar efter. Får se vad jag får för svar skickat mail till Webhallen och Microsoft.
Jag är faktiskt riktigt besviken på "Gears of war" Jag tycker det inte all är nåt nytt eller sjuk bra spel som alla säger.
Det jag är mest besviken på att
1) Vapnena känns klena (känns som man skjuter med en ärtbössa)
2) Ljudet var inge vidare (kan bero på att jag endast använder tv inbyggda högtalare)
3) När man skjuter på fienderna så reagerar dom inte! till dom dör och ramlar ner.... Detta är mycket dåligt.
4) Allt är så stelt. Visst grafiken är bra men världen är stel och ingenting rör sig Ingen fysik alls. Känns som en spel från 1998.....
5) Ens medhjälpare gör allt jobbet. Man behöver ju bara stå och titta på om man vill. Det känns som att man inte påverkar något i striderna!
Nu har jag endast spelat några timmar testat lite online men inget coop än så länge och kommigt till *Spoiler*
Beserkerbossen *end spoiler*
Så just nu sitter jag här och ångrar mig att jag köpte det. 600 spänn åt skogen tänker jag. Sista gången jag lyssnar på all hype och litar på alla betyg som finns ute.... Nu ska jag fan testa spel innan jag köper dom. Vilken man inte får i många butiker ens....
Men jag skulle litat på mina instinkter som sa att detta spel kommer du inte gilla. Men jag sket i dom och köpte det iallafall vilken man ångrar nu.
*edit* Spelet är hjärndöd action där man gömmer sig bakom saker och poppar ut och skjuter lite på fiender. Och folk som sa att det var likt RE4... Resident Evil 4 är fortfarande kung.
Den som vet vet.
*edit* Spelet är hjärndöd action där man gömmer sig bakom saker och poppar ut och skjuter lite på fiender. Och folk som sa att det var likt RE4... Resident Evil 4 är fortfarande kung.
Om man förväntar sig att Gears of War ska vara som Resident Evil 4 så kan jag förstå att man blir besviken... ungefär som att köpa Diablo i tron att det skulle vara Final Fantasy :/
Om man förväntar sig att Gears of War ska vara som Resident Evil 4 så kan jag förstå att man blir besviken... ungefär som att köpa Diablo i tron att det skulle vara Final Fantasy :/
Kan tänka mig att det är A-knappen som gör att folk dragit några mindre likhetstecken mellan de två.
Måste bara varna folk. Dom som inte gillar tråkig hjärndöd action utan känsla köp inte detta spel. Jag ångrar mig som fan. Jag vill lämna tillbaka det men man har ju inte öppet köp på spel från webhallen :'(
Såg att dom hadde 14 dagar men jag har ju brutit förpackningen så den gubben gick inte.
Den som vet vet.
Har suttit och spelat sen jag kom hem från jobbet, förmodligen det coolaste spel jag någonsin spelat. grafik/ljud är långt över förväntan, finns inget spel på någon plattform som slår det i dagsläget i alla fall.
Strids momenten är riktigt intensiva och nära på nåt sätt.
Finns inge bättre än att såga itu nån så blodet sprutar på TV skärmen
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Jag är faktiskt riktigt besviken på "Gears of war" Jag tycker det inte all är nåt nytt eller sjuk bra spel som alla säger.
Det jag är mest besviken på att
1) Vapnena känns klena (känns som man skjuter med en ärtbössa)
2) Ljudet var inge vidare (kan bero på att jag endast använder tv inbyggda högtalare)
3) När man skjuter på fienderna så reagerar dom inte! till dom dör och ramlar ner.... Detta är mycket dåligt.
4) Allt är så stelt. Visst grafiken är bra men världen är stel och ingenting rör sig Ingen fysik alls. Känns som en spel från 1998.....
5) Ens medhjälpare gör allt jobbet. Man behöver ju bara stå och titta på om man vill. Det känns som att man inte påverkar något i striderna!
Nu har jag endast spelat några timmar testat lite online men inget coop än så länge och kommigt till *Spoiler*
Beserkerbossen *end spoiler*
Så just nu sitter jag här och ångrar mig att jag köpte det. 600 spänn åt skogen tänker jag. Sista gången jag lyssnar på all hype och litar på alla betyg som finns ute.... Nu ska jag fan testa spel innan jag köper dom. Vilken man inte får i många butiker ens....
Men jag skulle litat på mina instinkter som sa att detta spel kommer du inte gilla. Men jag sket i dom och köpte det iallafall vilken man ångrar nu.
Man kan ju bara beklaga att du inte gillade det. Undrar bara vad det var för fjåne som sa att det skulle vara likt RE :/
"Jesus loves me yes I know"
Arrgh, såå frustrerande att inte ha någon 360, måsta skaffa en snarast... palla vänta på PC versionen. Problemet är bara att jag inte ha dom 3 lax som behövs.
Laxen
Men vem har sagt nått om en PC version? Kommer garanterat bli som med Halo eller aldrig komma.
Om du läst tråden så postar faktist en snubbe länk och allt som bevis till att det faktist kommer en PC version, men det kommer att dröja.
kolla själv på beyondunreal.com
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Tog och spelade lite i måndags på lunchrasten och jag måste säga att det är ganska över hypat spel...spelet dras med svåra FPS dropps och bandesignen var inge vidare. Dock har jag inte hunnit med att spela genom hela spelet ännu. Men det var inget vidare första intryck. Sedan var det väldigt kantigt fast jag körde på en HD-TV ala samsung...Dock är multiplayern en sak de lyckats med väldigt väl. Kul att köra ViP.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Trevligt spel. Märkte aldrig av FPS drops förutom mindre sådana under en del mellansekvenser.
Enda jag skulle vilja ha mer av är mer bakgrundshistoria, varför ondingarna kallar sig "Locust", etc.
Sista bossen var kanske ett litet antiklimax, men det hela verkar luta åt en uppföljare, vilket förvisso redan bekräftats.
Jag känner mig inte frälsad men spelet höjer helt klart ribban för framtida spel.
/Spoiler fixad - Moderator.
Just Another Noob
Jocke
Spelade Co-Op idag och det är så jäkla bra! Co-op läget är grymt bra och det känns verkligen som att det är gjort för Co-Op inte soloplaying
Hela spelet i sig har action från början till slut och så jäkla skoj! Fast tar inte så lång tid att varva. Satt inte ens en hel dag ^^
- PiDuT
De enda fps-drops som finns i spelet är ibland under mellansekvenserna, är dock minimalt i mitt tycke och spelar ingen roll. Har aldrig upplevt något under själva spelfasen. Detta inkluderar även splitscreen vilket måste vara en jädra bedrift med tanke på hur bra spelet ser ut.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Ni som tycker spelet är dåligt är ju inte många och några av er verkar ha andra anledningar att inte gilla spelet än just själva GoW... DVD'n kan inte läsas, skulle haft de pengarna till fiskmat osv...
Lite surt dock om man kan gå genom spelet utan att skjuta och om det är så fysiklöst och statiskt att motståndare inte reagerar på att bli skjuta som någon skrev... Har väldigt svårt att tänka mig att detta är sant med UE3 dock...
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.