FZ byter hårdvara, inviger ny filserver

Medlem

Skulle vara intressant att veta vad den nya hårdvaran är.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Och kanske hur mycket just en användare laddat ner?

Drar ju bara mer på linan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nice =)=).. keep up with the good work


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Trevligt indeed! Kul att se FZ utvecklas till att bli ännu bättre.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det kanske bästa med FZ blir bättre...
Tack FZ


signatur

yolo

Medlem

Härligt.
Världens bästa sida blir bara bättre å bättre

Medlem

Gratulerar

Har inte hunnit testa ännu, men 500 användare som tak hjälper såklart när det blir populära releaser, så länge det finns tillräckligt med feta trådar.

Medlem

Skulle vara roligt om ni försökte fixa en bättre lina också om det är möjligt så hastigheten blir så snabb som möjligt


signatur

Burn in the light.

Medlem
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Qrush:

Och kanske hur mycket just en användare laddat ner?

Drar ju bara mer på linan.

Varför skulle det dra mer på linan?

Bt
Medlem

Toppen!

Som sagt, ett filarkiv som vore kopplat till någon typ av torrent-lösning hade både varit nyskapande och smart!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Invigde den med BF2142 patch 1.01 och det funkade kanon, tackar för det.

Medlem

Bra jobbat! FZ.se är och kommer alltid vara det bästa stället att ladda hem patchar/demon/filmer på!

Medlem

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Medlem

Som vanligt så kan jag inte ladda ner någonting.

Får ett felmedelande som säger "Unable to connect".
Har alltid fått det och det är endast vid enstaka mirakulösa tillfällen då jag kunnat connecta.

Vill ladda ner från FZ!

Medlem

Nya filarkivet är en 2x3,4 GHz Xeon med 4 GB minne som kör senaste FreeBSD, kopplad till ett hårddiskkabinett med ett antal RAIDade SCSI-diskar (och gott om utrymme för expansion).

Medlem

Ett stort tack ska nog tillläggas!


signatur
Medlem
Jot
Medlem

Jäkla gnällande om bittorrent ... finns ju alternativ .. trist om bittorrent ska behöva bli "nya" DirectConnect, hänga kvar vid det bara för att det just idag fungerar (men inget mer)... kika exempelvis på chord

Tänk den dagen då du kan använda den skojjiga "hitta filer" funktionen i windows o söka över ett metainternet, eller navigera FZs filarkiv som en vanlig disk, där filsystemet är distribuerat och du ALDRIG behöver uppleva att du blir nekad åtkomst eller får dålig nedladdningshastighet.

Död åt FTP!


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem
Medlem
Skrivet av mr.bear:

Låter riktigt bra.

Skrivet av FZ:

- I ett senare skede kommer också ett helt nytt nedladdningssystem.

/Salute FZ

Medlem

Bra jobbat!

För övrigt anser jag att FZ Tracker låter som en underbar idé!

Medlem

Kanon!

...men kan ni inte passa på att byta hårdvaran i mina datorer när ni endå är igång?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Qrush:

Och kanske hur mycket just en användare laddat ner?

Drar ju bara mer på linan.

Varför skulle det dra mer på linan?

Då måste den ju läsa av alla bytes du laddar ner, vilket dra mycket mer bandwidth om den ska göra det på varje enskild person.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Najs! Tycker om hastigheten, hade ca 1000kb/s nu ligger det på 1500kb/s. Den hastigheten får man inte nån annan stans utan att betala för den. Bra jobbat FZ!


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

Inaktiv
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bonik:

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Har kört Firefox sedan 1.0 och aldrig haft det problemet. Vad har du för inställningar under /nedladdning i inställningar?


signatur
Medlem
FML
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Bonik:

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Har kört Firefox sedan 1.0 och aldrig haft det problemet. Vad har du för inställningar under /nedladdning i inställningar?

Har samma problem.

Medlem

Bittorrent gagnar bara användarna ifall servern inte klarar belastningen, vilket inte torde vara fallet med FZs nya filserver.
Så, jag fattar inte varför så många "gnäller" om avsaknaden av BT, det borde ju vara serveradmin som vill ha det isf....

123
Skriv svar