Defcon-demo släppt

Robot
Medlem
Defcon-demo släppt

Hoho, sicken lättviktare där på endast 58 mb.

Medlem

Synd att de har problem med lobbyservrarna bara...

Bara dem? Alla IV-servrar verkar vara nere just nu, omöjligt att få tag på spelet

Hade sett film och hoppades på att kunna få ner det efteråt, då värsta rushen skulle varit över, istället kraschade allt. Vajsigt :/

Medlem

testat var inte min grej ..
Kommer ihåg när man lirade global nuclear domination eller vad det hette till amigan tror jag det var det var skoj.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

testat var inte min grej ..
Kommer ihåg när man lirade global nuclear domination eller vad det hette till amigan tror jag det var det var skoj.

Nuclear wars hette det.

"I won! I won! I won!"

Medlem
Skrivet av mullins:

Hoho, sicken lättviktare där på endast 58 mb.

är hela spelet (på 58mb dvs), men har man ingen giltig cdkey så lirar man en demoversion istället, rätt smart

är förövrigt ett ljudarkiv som går på typ 55mb, skippar man ljudet så går det tydligen att få in hela defcon på en floppy var nån av utvecklarna som hade lyckats med det..

jävligt ballt spel, surt att metaservern är så överbelastad nu i början bara, lär lugna sig tills imorrn

Medlem

Tycker det liknar spelet "MAD - Global Thermonuclear Warfare" än "Nuclear War".

Kul spel helt klart... jag hade velat ändra en sak bara. Istället för att det är real-time hade jag velat ha det turnbased, så fick man se till exempel 2 minuters gameplay snabbt uppspelat mellan turnsen.

Medlem

glöm inte att priset för fullverren är på blotta £10, runt 140:-...


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Har inte kommit in i något MP-spel ännu, men tutorialet var kul på slutet när man körde sin counter-attack mot kineserna. Ca 50 nukes sakta färdandes över både Atlanten och Stilla Havet mot sina mål

Älskar interfacet! Hoppas bara det blir kul att spela i MP!

Lyckades precis spela en match (fullversionen). 4 av 6 spelare formade en allians mot mig och den andre. När det var ett faktum att Asien blivit ett nukleärt ödeland lekte jag u-båtskrig mot USA:s västkust.

Kul var det iaf.

Inaktiv

grymt kul..spel...
tyvär måste jag sova nu...aahhh vill inte


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

var ingen höjdare..

Medlem

inte hunnit testa så mycket men det är lovande hittils. ljudet/musiken sätter stämningen rätt fint där. blir nog köp när man testat demot lite mer.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

ZOMG! Måste testas!

Edit: Jävlar vad kul! Definitivt värt 140 kronor

Medlem

Väldigt kul spel.
Klart värt en hundring och lite växel


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers

Har lagt till en omröstning i [n=15572 nyheten]!


signatur
Medlem

£4 dyrare via steam, detta utan låda (antar jag).
Hmmmm, man kanske skulle passa på att julhandla till polaren redan nu


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

efter all positiv kritik måste jag oxå testa spelet. Ser lovande ut!

blir väl att man beger sig till game och köper sig ett exemplar. mums:P


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Introversion är riktigt gemytliga, en nyckel i mailen igår och en retail-låda på posten om nån vecka (och detta fraktfritt för att man förbeställde).

Satt och skulle 'bara köra en runda till' med bekanta igår, sen var det plötsligt efter midnatt och tjejen hade åsikter om fortsatt spelande, mkt trivsamt

Zox
Medlem
Skrivet av redmac:

efter all positiv kritik måste jag oxå testa spelet. Ser lovande ut!

blir väl att man beger sig till game och köper sig ett exemplar. mums:P

Finns endast att inhandla över nätet.

Medlem

aj då, föredrar att ha spelet i fysisk form...ja ja, får väl köpat över nätet, tycker dock inte om det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

5/5 får det här... Underbart kul spel!

Skrivet av redmac:

aj då, föredrar att ha spelet i fysisk form...ja ja, får väl köpat över nätet, tycker dock inte om det.

Du kan köpa det i fysisk form ifrån Introversions hemsida. Kostar 15£.

Medlem
Skrivet av MaxH:

glöm inte att priset för fullverren är på blotta £10, runt 140:-...

och för er som köpte det innan releasen så låg det på ynka 12$ (efter skatt dvs) och det är hmm? 90 spänn nått+ heelt okay

Medlem

Var väldigt underhållande, med bra stämning. Eller bra dålig stämning kanske man ska säga

Tror jag hann förhandsboka på Steam bara minuter innan spelet släpptes, så kom undan med $10 + $2.5 i moms, vilket blev ungefär 92 svenska riksdaler. Helt klart acceptabelt pris.

Medlem

Fantastiskt rolig!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Tyckte det var tråkig


signatur

.

Inaktiv

Jo, det var lite så där kanske... men underhållande ett tag åtminståne.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Grymt kul, lätt värt sina £10.

12
Skriv svar