Medlem

Myxket bra att detta med Starforce-relaterade problem tas upp i en recension, verkligen kanon.
Flatout 2 kan jag för övrigt klara mig utan, men det som verkligen gör en bedrövad är att GTR 2 med stor sannolikhet kommer att skeppas med Starforce då Simbins övriga spel har gjort det.

Om så blir fallet så är det mycket tråkigt i alla fall för mig personligen då jag aldrig kommer installlera, än mindra köpa ett spel som skeppas med programvara som skapar mer problem för ärliga konsumenter än det hindrar pirater.

Medlem
Skrivet av Strogge:
Skrivet av Forcie:

Det enda StarForce åstadkommer är att skapa fler pirater.

Var inte säker på det eftersom det är väldigt svårt att knäcka ett SF-skyddat spel.

Svårt är inte det samma som omöjligt, men omöjligt är vad det just är för vissa människor att installera SF spel som dom köpt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Zion:

Myxket bra att detta med Starforce-relaterade problem tas upp i en recension, verkligen kanon.
Flatout 2 kan jag för övrigt klara mig utan, men det som verkligen gör en bedrövad är att GTR 2 med stor sannolikhet kommer att skeppas med Starforce då Simbins övriga spel har gjort det.

Om så blir fallet så är det mycket tråkigt i alla fall för mig personligen då jag aldrig kommer installlera, än mindra köpa ett spel som skeppas med programvara som skapar mer problem för ärliga konsumenter än det hindrar pirater.

Läste på ett ställe att GTR2 kommer använda securom istället för SF.

Medlem

för övrigt är det nog irrelevant om SF spel är svåra eller inte att cracka - tror inte dom som laddar ner direkt bryr sig om spelet var svårt eller ej att crack...det är ju redan fixat när dom tar ner den


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

för övrigt är det nog irrelevant om SF spel är svåra eller inte att cracka - tror inte dom som laddar ner direkt bryr sig om spelet var svårt eller ej att crack...det är ju redan fixat när dom tar ner den

Det är många SF skyddade spel som inte blir crackade överhuvudtaget...just pga hur svårt och lång tid det tar.

Inaktiv
Skrivet av Strogge:
Skrivet av Ankh:

för övrigt är det nog irrelevant om SF spel är svåra eller inte att cracka - tror inte dom som laddar ner direkt bryr sig om spelet var svårt eller ej att crack...det är ju redan fixat när dom tar ner den

Det är många SF skyddade spel som inte blir crackade överhuvudtaget...just pga hur svårt och lång tid det tar.

Då är det spel som inte är värda att crackas

Medlem

Tack för varningen FZ! Då väntar jag, och hoppas, att spelet kommer till 360:n istället.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av elak.:

Då är det spel som inte är värda att crackas

Som Prince of Percia: Two Thrones?
Skitsnack, vissa titlar är svårare än andra, och faktumet är det här använder ny version gör ju inte saken bättre, men piratkopiering borde inte vara tillåtet att prata om alls här enligt mig så...
Trodde de hade löst de flesta problem i starforce 4.0 men antar att ja hade fel då..
Väntar fortfarande på 1:a Aug då US releasen är och då med annan utgivare än Empire så man slipper starforce.

Medlem
Skrivet av Heya:

Som Prince of Percia: Two Thrones?
Skitsnack, vissa titlar är svårare än andra, och faktumet är det här använder ny version gör ju inte saken bättre, men piratkopiering borde inte vara tillåtet att prata om alls här enligt mig så...

Varför inte? Det är ingen som pratar positivt om piratkopiering..vi diskuterar ju hur SF kan påverka piratkopieringen positivt och köp av SF spel negativt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"One more positive detail: no bugs detected! Actually, I hardly can mention any. "

http://www.cheatology.com/reviews/flatout-2/

en recension till här:

http://www.jolt.co.uk/index.php?articleid=6467

bara FZ som har problem?

Medlem
Skrivet av igloo-:

"One more positive detail: no bugs detected! Actually, I hardly can mention any. "

http://www.cheatology.com/reviews/flatout-2/

en recension till här:

http://www.jolt.co.uk/index.php?articleid=6467

bara FZ som har problem?

Det är ju som sagt - rysk roulette.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

äsch, den här typen av spel avnjuter man ändå bäst på konsoll

Skrivet av KlosterKatten:

Och det kostar ju 600kr på konsol

Är du full eller? Om du kikar på webhallen så är spelet BILLIGARE på konsoll än på PC.

Inaktiv

Jag tycker det låter som att det är skit bakom spakarna! Det har aldrig hänt mig att spel strular till mitt OS. Alla mina starforcespel (alla spel faktiskt) funkar prima, både crackade och köpta! FZ gjorde en sämst recension!

Medlem

tja det där med att sf-spel inte crackas. Inte perfekt kanske utan det blir lite pill, ungefär lika mycket som om man hade köpt spelet!

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det enda StarForce åstadkommer är att skapa fler pirater.

Haha, said and done

Och cred ska FZ ha för deras varningsskylt vid ovidkommande Starforce. Ett fenomen som tydligen hellre ställer till med mer problem för konsumenten än skyddar denne (eller, tillverkaren iaf). Fast i det långa loppet så blir det ju just det som speltillverkaren (i det här fallet Empire) förlorar på.
Trovärdigheten är som bortblåst.
Ty köpar man ett spel ska det likväl gå att installera. Punkt slut.

Medlem
Skrivet av spasdar:

Jag tycker det låter som att det är skit bakom spakarna! Det har aldrig hänt mig att spel strular till mitt OS. Alla mina starforcespel (alla spel faktiskt) funkar prima, både crackade och köpta! FZ gjorde en sämst recension!

Tror du inte det är så att ETT fungerar så fungerar resten också?
Det är ju knappast bara FZ som haft klydd (jag också bland annat)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Sergej:

Att ge spelet totalt "ej godkänt" bara för att det har ett kopieringsskydd som man inte gillar är ju lika dumt som om att ni skulle gå och sänka betyg på ett spel med ett par poäng för att ni inte gillar fodralet...

Hela denhär grejjen med starforce har ju gått långt över styr, du får ju fan det att låta som om att den kräver pengar när man spelar, dödar nära och kära, spränger upp din dator åt helvete osv.

Ifall ett kopieringsskydd till ett spel näranog pajar ens dator, hur ska man då kunna betygsätta det på normalt vis? Att ha med två betyg, som i det här fallet, var en bra lösning tycker jag som hela recensionen var orolig för att det bara skulle få ett skitbetyg.

Starforce är imo bland det värsta som hänt konsumenterna någonsin i datorvärlden. Nej, inte alla får problem. Till och med långt ifrån alla. Jag läste någonstans att kanske en procent av rapporterade problem (lägg till ett litet mörkertal för folk som tar hjälp på forum och inte utgivare direkt) inte lyckas lösa dem. Men om det så vore en på tiotusen, ETT KOPIERINGSSKYDD SKA FANIMIG ALDRIG HINDRA EN FRÅN ATT SPELA SITT LAGLIGT INKÖPTA SPEL.

Usch, jag blir sur bara skyddet nämns. Bra gjort, FZ.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Tror du inte det är så att ETT fungerar så fungerar resten också?
Det är ju knappast bara FZ som haft klydd (jag också bland annat)

Ehm...ja fungerar en kopia av ett spel ska väl alla andra fungera också. Speciellt om det är ett spel som säljs i affär. Det är väl mycket sällan som spelutvecklarna inte prövar spelen själva innan de släpper det på marknaden.

Du och FZ skulle kanske behöva ta ett "datorkörkort"?

Medlem

Varför lägger dom inte bara ner samtliga kopieringsskydd?. Dom är ju knäckta allihop ändå...

Inaktiv

Jag skulle tro att en på hundra inte är kunniga nog att få igång spelet bara. Inget fel på utvecklaren.

Dessutom... vem bryr sig om någon no-name inte får igång sitt spel?

Jag ska köpa 1000x av Flat-Out 2.

Ni verkar förstå vad jag menar. Sorry om jag var otrevlig....

Inaktiv
Skägg.
10 Chambers

Spasdar, jag föreslår att du lugnar ner dig lite. Saklig kritik är en sak men din otrevliga ton är inget vi vill ha på detta forum.


signatur
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av KlosterKatten:

Och det kostar ju 600kr på konsol

Är du full eller? Om du kikar på webhallen så är spelet BILLIGARE på konsoll än på PC.

'

Shhh jag vill ha en ursäkt att klaga på SF :D.

Nä men ärligt talat trodde jag inte det var så billigt, kanske blir ett köp ändå då.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Usch och fy för krångel. Kan vi inte starta en lobbyorganisation tillsammans och fajtas för att utvecklarna skall sluta släppa buggiga pc-versioner av spel tänkta till konsoll? Det ska vara lätt att sätta sig och dra igång ett spel. Ovsett inlärningströskel för själva gameplayet så skall man fan inte behöva paja sin maskin för att man försöker dra igång ett spel.

Här har ni lite grundläggande logik att fundera över:

A. Krångel suger.
B. PC-spel krånglar.

...Och eftersom om A->B och B->C gäller, så är även A->C sant, vilket ger oss en ganska enkel slutsats:

Spel på PC suger.

Medlem

aldrig köpa SF spel punkt

Skrivet av KlosterKatten:

Shhh jag vill ha en ursäkt att klaga på SF :D.

Nä men ärligt talat trodde jag inte det var så billigt, kanske blir ett köp ändå då.

Jag blev också lite förvånad över att det var SÅ billigt på konsoll...;)
Min poäng var att det är bra att kolla upp saker innan man dömer ut dem totalt.:)

Medlem
Skrivet av spasdar:

Ehm...ja fungerar en kopia av ett spel ska väl alla andra fungera också. Speciellt om det är ett spel som säljs i affär. Det är väl mycket sällan som spelutvecklarna inte prövar spelen själva innan de släpper det på marknaden.

Du och FZ skulle kanske behöva ta ett "datorkörkort"?

Jag syftar på ANDRA spel med SF. Jag har 23 års erfarenhet av datorer och klarar mig ganska bra utan din kommentar om "datorkörkort"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Hur lyckades recensenten spåra problemet till Starforce? Är det helt omöjligt att han själv inte åstadkom problemet? Vad har spelutgivaren svarat?

Varifrån får alla att Starforce är så värdelöst? Har jag missat nåt?

Medlem
Skrivet av spasdar:

Jag skulle tro att en på hundra inte är kunniga nog att få igång spelet bara. Inget fel på utvecklaren.

Det är inte frågan om att vara "kunnig" för att starta SF spelen. Dom fungerar helt enkelt inte på vissa datorer bara.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar