Inaktiv
Skrivet av redmac:

JAg som står i butik och säljer spel vet av erfarenhet att de spel som folk alltid haft problem med är starforce skyddade. Det är ingen slump utan ett faktum. Vågar säga att 8 av 10 kunder kommit tillbaka och gnällt på mig trots att jag varnat dem för starforceskydd. Så nej det är inget annat än starforce fel!

Okey. Ja StarForce verkar vara sämst men jag lovar att spelet går att få igång om de är duktiga nog.

Medlem
Skrivet av spasdar:
Skrivet av redmac:

JAg som står i butik och säljer spel vet av erfarenhet att de spel som folk alltid haft problem med är starforce skyddade. Det är ingen slump utan ett faktum. Vågar säga att 8 av 10 kunder kommit tillbaka och gnällt på mig trots att jag varnat dem för starforceskydd. Så nej det är inget annat än starforce fel!

Okey. Ja StarForce verkar vara sämst men jag lovar att spelet går att få igång.

Jo vissa kanske får igång det andra inte, dock har jag aldrig varit med om folk som INTE haft problem med starforce skyddade spel. Förstår inte varför du skyddar SF som är känt för att ställa till med problem. Kan ta Splinter Cell Trilogy som jag samt 3 kunder köpte. Alla har haft problem med Chaos Theory men inte med de andra spelen i serien. Varför? För att de inte haft SF. Vad gjorde alla vi lagliga kunder? Jo skaffade cracket och nu kan vi spela spelet. Inte roligt att behöva skaffa ett crack för ett lagligt inköpt spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag skyddar ingenting. Missade du att jag skrev "StarForce verkar vara sämst"?

Jag säger att är man duktig så kan man få igång det. Skaffa cracken var ju en lösning.

Medlem

Jeez... är starforce verkligen sån pain in the ass att det sänker betyget så mycket?!

Shit... aja.... blir inget flatout 2 till mig då.

Men jag har hört att den amerikanska versionen kommer vara starforce fri, är det sant?

Medlem
Skrivet av Recensenten:

Kraschkonceptet (bilarnas, alltså)

Det är bra med ett förtydligande ibland

Brukar normalt inte ens titta åt bildspel men blev riktigt sugen efter att ha läst recensionen.
Synd bara på starforce, med det på skivan så finns en installation inte ens som koncept för min del.
Borde den inte ha fått en

utan starforce?

I övrigt en bra och saklig recension. Framförallt bra att ni skriver om jobbigheter runt omkring produkten som support och "skydd", vore bra om alla recensenter gjorde det (nitch nitch )

Skrivet av redmac:

vadå word! Kom med något konstruktivt i denna debatt ist för att leka misslyckad svenska lärare!

Menade du svensklärare?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Sådär, då var man tillbaka efter en bluescreen. Orsak? sfsync03.sys (en del av StarForce) ballade ur när jag tog ur en USB-enhet, inte första gången heller :/ Har köpt ett par SF-spel, men det var nog dom sista också om inget mirakel inträffar.

Medlem
Skrivet av spasdar:
Skrivet av redmac:

JAg som står i butik och säljer spel vet av erfarenhet att de spel som folk alltid haft problem med är starforce skyddade. Det är ingen slump utan ett faktum. Vågar säga att 8 av 10 kunder kommit tillbaka och gnällt på mig trots att jag varnat dem för starforceskydd. Så nej det är inget annat än starforce fel!

Okey. Ja StarForce verkar vara sämst men jag lovar att spelet går att få igång om de är duktiga nog.

Edit:
Även som respons för:

Skrivet av spasdar:

jag tycker bara att det låter larvigt att det skulle förstöra ett OS och ännu larvigare om inte OMÖJLIGT att det skulle förstöra din DVD-läsare!

Det stämmer säkert mycket bra. Men varför ska man behöva lägga ner energi på det?
Köper jag spel, inte vill jag behöva tänka på sådant.

Men varför förstår du inte den kritiken Starforce får?

Att datorn krashar på grund av dåliga drivrutiner (i detta fallet Starforce) låter väll otroligt logiskt tycker jag, och är inget man ska behöva leva med. Eller?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av KingeN:

Jeez... är starforce verkligen sån pain in the ass att det sänker betyget så mycket?!

Shit... aja.... blir inget flatout 2 till mig då.

Men jag har hört att den amerikanska versionen kommer vara starforce fri, är det sant?

Amerikanska utgivaren är Vivendi som aldrig använt starforce!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av spasdar:
Skrivet av redmac:

JAg som står i butik och säljer spel vet av erfarenhet att de spel som folk alltid haft problem med är starforce skyddade. Det är ingen slump utan ett faktum. Vågar säga att 8 av 10 kunder kommit tillbaka och gnällt på mig trots att jag varnat dem för starforceskydd. Så nej det är inget annat än starforce fel!

Okey. Ja StarForce verkar vara sämst men jag lovar att spelet går att få igång.

Jo vissa kanske får igång det andra inte, dock har jag aldrig varit med om folk som INTE haft problem med starforce skyddade spel. Förstår inte varför du skyddar SF som är känt för att ställa till med problem. Kan ta Splinter Cell Trilogy som jag samt 3 kunder köpte. Alla har haft problem med Chaos Theory men inte med de andra spelen i serien. Varför? För att de inte haft SF. Vad gjorde alla vi lagliga kunder? Jo skaffade cracket och nu kan vi spela spelet. Inte roligt att behöva skaffa ett crack för ett lagligt inköpt spel.

Hade exakt samma problem först med SC Triology, den vägrade starta ända till jag uppdaterade till nyaste versionen av CT. Be dem testa det, kan kanske hjälpa dem.


signatur

Videomupp

Medlem

Kommer inte köpa i protest.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Recensenten:

Kraschkonceptet (bilarnas, alltså)

Det är bra med ett förtydligande ibland

Brukar normalt inte ens titta åt bildspel men blev riktigt sugen efter att ha läst recensionen.
Synd bara på starforce, med det på skivan så finns en installation inte ens som koncept för min del.
Borde den inte ha fått en http://www.fz.se/artiklar/img/silvermedalj.jpg

utan starforce?

I övrigt en bra och saklig recension. Framförallt bra att ni skriver om jobbigheter runt omkring produkten som support och "skydd", vore bra om alla recensenter gjorde det (nitch nitch )

Skrivet av redmac:

vadå word! Kom med något konstruktivt i denna debatt ist för att leka misslyckad svenska lärare!

Menade du svensklärare?

nä han menar svenskalärare, att lära någon att bli svensk är en annan sak.

Medlem

För er med Starforce problem i datorn, finns nåt som heter SF-Cleaner eller nåt liknande, den rensar bort allt som har med starforce att göra med. Så ni som vill testa spelet, men inte vill ha kvar Starforce efter det kan ju hämta gratis detta program... Fixade för mig...

Ps... Jag hatar Starforce jag med, så det här var inget försvar för Empires dåliga val av piratskydd...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

För er med Starforce problem i datorn, finns nåt som heter SF-Cleaner eller nåt liknande, den rensar bort allt som har med starforce att göra med.

Provade det för en tid sedan, klyddar endå. Den tar bort allt som har med starforce att göra - men felet återstår likväl.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Antikvitet

Jag har varit i kontakt med Fredrik Moberg, svensk PR-ansvarig på UbiSoft. Beslutet att använda StarForce ligger hos Empire, utgivaren. Ubisoft och Vivendi har bara distribution av den här titeln och kan inte göra något åt saken.

Dessutom har Ubisoft redan sedan tidigare brutit med StarForce:
[n=12776 Ubisoft bryter helt och hållet med StarForce]


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ni anar inte vilken OTROLIG frustration man får när man inte kan spela ett spel som du äger. Även om den beror på hårdvarustrul, mjukvara eller koperingsskydd. I vissa situationer är du helt utslagen och kanske måste ominstallera din dator/drivers eller köpa ny hårdvara.

Mitt Civ4 har strulat hela tiden även efter de nya patcharna. Jag får det inte att sluta krasha lite då och då. Jag har kommit fram till att jag måste köpa en ny dator för att problemen ska försvinna. Även fast mitt ATi x600 256mb och Intel P4 räcker långt över gränskraven.

Livet kan vara surt ibland, tack FZ för bra recention. Det finns säkert någon annan olycklig-sate i samma situation fast inte med kunskaperna som FZs skrivare har.

Inaktiv
Skrivet av spasdar:

Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran.

Hahaha, det roligaste jag hört på länge! Du får äran att förevigas i min signatur, Spasdar.

Förövrigt kommer jag inte att köpa Flatout 2. Jag gillar och stöder Bugbear, men att Empire vågar göra något så totalt hjärndött som att vända sej till Starforce...oförståeligt!

Hoppas att Bugbear överlever den här totala skandalen, ekonomiskt dvs.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

"Hoppas att Bugbear överlever den här totala skandalen, ekonomiskt dvs."

SgtKelly, det är inte så att det blir "total skandal, ekonomiskt" bara för att FZ ger ett spel dåligt review.
Det finns 1293847183 siter till reviewár detta spel, och det är inte säkert att dom kommer ge detta spel dåliga betyg.
Jag själv gillar det starkt grafikmässigt, men det är flatt, grått.

Spelet kommer inom en snar framtid ligga på top15 sålda spel i sverige.

Inaktiv

Förstår verkligen inte hur Empire tänker när dom använder nåt som spelare och tom. företag i samma bransh tar avstånd ifrån pga av att det inte funkar som det ska.

Och jag tror inte man ens måste koppla loss ide-kablarna längre när man krakkar bort SF.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Daniel_Met:

Word!

vadå word! Kom med något konstruktivt i denna debatt ist för att leka misslyckad svenska lärare!

menlös uppläxning....
kom med något konstuktivt istället för att klaga på andra som någon svenska lärare....

varför använder dom starforce skyddet om dom vet att den förstör andras datorer

borde vara olagligt...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Orbek:

Förstår verkligen inte hur Empire tänker när dom använder nåt som spelare och tom. företag i samma bransh tar avstånd ifrån pga av att det inte funkar som det ska.

Och jag tror inte man ens måste koppla loss ide-kablarna längre när man krakkar bort SF.

Cracka och mounta är inte samma sak och det går inte med det här spelet, ny version av starforce..
Och jag antar att Amerikanska versionen också kommer ha det då.. Så inget köp för mig, tråkigt på ett lovande spel.

Medlem

Lite löjligt att låta kopieringsskyddet känna av om du har Daemontools också. Även om DT används i stort sett uteslutande till piratkopierade saker så är det dock ett lagligt program ju. Man tycker att dom inte ska ha med vad du har för mjukvara installerad att göra. Men samtidigt förstår jag varför dom går så förstås..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

X9
Medlem

En fråga, varför bry sig om vad spasdar tror?
Är det rellevant vad han tror?
Har ni inte märkt att han enbart vill skapa en diskution, och därför driver på i motsatt riktning enbart för att irritera folk när han gång på gång fått bevis för diverse argument, men ändå forstätter med "jag _TROR_ inte på det etc etc".

Medlem

Håller med X9 när det gäller att inte bry sig ett skvatt om vad Spasdar tycker eller tror.

O.T angående Flat out 2 så är spelet tveklöst det roligaste jag spelat på länge på PC. Visst har det sina buggar inte minst vid online spel. Men jag har förhoppningar om att det kommer fixas vartefter. Vill också nämna för er som tvekar att köpa det pga av starforce (jag förstår er!), så är online läget brutalt roligt. Attans vad jag har skrattat senaste veckan åt alla helsjuka saker som hänt under loppen.

Vad det gäller det så kallade kopieringskyddet så skulle inte ens kapten Haddock kunna svära tillräckligt över skiten. Det är horribelt värdelöst.
Jag äger ett flertal spel med starforce, bl.a båda Trackmania spelen. Varför jag köper dessa spel trots att jag vet om att starforce ligger och lurar på skivorna har jag ingen bra förklaring på. Är nog helt enkelt så att dom spel jag verkligen vill lira blir infekterade av skiten när dom går guld.
Vad det gäller problem med starforce för min del så skulle jag kunna skriva i all oändlighet här.
Förutom mig passion för spel så älskar jag att redigera filmer. Även här rapar starforce mig i nyllet. Eftersom starforce älskar att sabotera allt vad virituella enheter heter så är det lögn i helvete att för program som typ Studio 10, Videostudio osv att fungera felfritt. Jag har fört långa debatter med andra användare av speciellt Pinnacles produkter som lider av samma problem. Supportfolket på Pinnacle har varit underbara med att försöka få Studio 10 att funka, men det är svårt när felet inte ligger hos dom.

Vad jag blir mest störd över är att folket bakom starforce skiter fullständigt i slutkunden. Dom svar jag fått via mail angående mina problem har varit otrevliga och spydiga. Detta trots att felet som t.ex uppstår i Studio 10 är när man ska rendera filmen. För då drar Studio igång en virituell enhet som den renderar i, gissa vad starforce tycker om det. Deras svar på detta har varit i stil med "Inte vårat problem att program måste använda så udda lösningar för att rendera".
Jo tjena, och välkommna till verkligenheten, det är ju verkligen en "udda process".
Jag och frugan har lagt ner c:a 5000:- på programvaror för att kunna ha kul med vår vidoekamera. Göra roliga filmer inför bröllop, födelsedagar osv. Men det sätter starforce käppar i hjulet för. Helt sanslöst!
Jag vet att jag inte är tvungen att köpa starforceskyddade spel, men nog fan är det något som är käpprätt åt helvete när ett kopieringskydd hindrar lagliga konsumenter.
Undrar vad konsumentverket har att säga om dessa produkter.
Jaja det blev mycket svammel här men som jag så i början ska jag nog också skita i vad Spasdar tycker.
Men jag blir bara så less och störd när någon försöker aggera dramaqueen bara för att få lite uppmärksamhet, men jag håller käften så jag inte blir bannad redan med mitt första inlägg.

//Peace


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Håller med X9 när det gäller att inte bry sig ett skvatt om vad Spasdar tycker eller tror.

O.T angående Flat out 2 så är spelet tveklöst det roligaste jag spelat på länge på PC. Visst har det sina buggar inte minst vid online spel. Men jag har förhoppningar om att det kommer fixas vartefter. Vill också nämna för er som tvekar att köpa det pga av starforce (jag förstår er!), så är online läget brutalt roligt. Attans vad jag har skrattat senaste veckan åt alla helsjuka saker som hänt under loppen.

Vad det gäller det så kallade kopieringskyddet så skulle inte ens kapten Haddock kunna svära tillräckligt över skiten. Det är horribelt värdelöst.
Jag äger ett flertal spel med starforce, bl.a båda Trackmania spelen. Varför jag köper dessa spel trots att jag vet om att starforce ligger och lurar på skivorna har jag ingen bra förklaring på. Är nog helt enkelt så att dom spel jag verkligen vill lira blir infekterade av skiten när dom går guld.
Vad det gäller problem med starforce för min del så skulle jag kunna skriva i all oändlighet här.
Förutom mig passion för spel så älskar jag att redigera filmer. Även här rapar starforce mig i nyllet. Eftersom starforce älskar att sabotera allt vad virituella enheter heter så är det lögn i helvete att för program som typ Studio 10, Videostudio osv att fungera felfritt. Jag har fört långa debatter med andra användare av speciellt Pinnacles produkter som lider av samma problem. Supportfolket på Pinnacle har varit underbara med att försöka få Studio 10 att funka, men det är svårt när felet inte ligger hos dom.

Vad jag blir mest störd över är att folket bakom starforce skiter fullständigt i slutkunden. Dom svar jag fått via mail angående mina problem har varit otrevliga och spydiga. Detta trots att felet som t.ex uppstår i Studio 10 är när man ska rendera filmen. För då drar Studio igång en virituell enhet som den renderar i, gissa vad starforce tycker om det. Deras svar på detta har varit i stil med "Inte vårat problem att program måste använda så udda lösningar för att rendera".
Jo tjena, och välkommna till verkligenheten, det är ju verkligen en "udda process".
Jag och frugan har lagt ner c:a 5000:- på programvaror för att kunna ha kul med vår vidoekamera. Göra roliga filmer inför bröllop, födelsedagar osv. Men det sätter starforce käppar i hjulet för. Helt sanslöst!
Jag vet att jag inte är tvungen att köpa starforceskyddade spel, men nog fan är det något som är käpprätt åt helvete när ett kopieringskydd hindrar lagliga konsumenter.
Undrar vad konsumentverket har att säga om dessa produkter.
Jaja det blev mycket svammel här men som jag så i början ska jag nog också skita i vad Spasdar tycker.
Men jag blir bara så less och störd när någon försöker aggera dramaqueen bara för att få lite uppmärksamhet, men jag håller käften så jag inte blir bannad redan med mitt första inlägg.

//Peace


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

sorry fördubbelposten.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

vad är det med folk?

"JAG har inte problem med Starforce på min dator, eran recestion suger röv"

men hallå?!

om det funkar för just DIG med inte för andra ska man ändra världen efter just erat tycke?
NEJ.
ett spel ska fungera överallt på allt osv...
om det inte funkar pga i det här fallet Starforce på vissa datorer, så är det _skit_
det skall inte vara så och det skall absolut inte förstöra så pass mycket som det gjorde i det här fallet.
och som alla vet, bara för att det funkar för DU/DIG/ER så ÄR det strul med Starforce, vara sig världen rättar sig efter DU/DIG/ER eller inte.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av igloo-:

nä han menar svenskalärare, att lära någon att bli svensk är en annan sak.

*sigh*

Det HETER svensklärare.

Många skolkare här, eller?

Medlem
Skrivet av Zarkow:

*sigh*

Det HETER svensklärare.

Många skolkare här, eller?

Jo det stämmer att det är den äldsta stavningen. "Svenska"-lärare kommer ju av att de bytte namnet på ämnet "Modersmål" till "Svenska" för många år sen, vad jag vet. Men det är faktiskt korrekt att skriva svenskalärare, tom SAOB inkluderar en post där det står att "svenskalärare" förekommer from 1988. Sjukt OT, men ändå

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=2/37/74909....

Medlem

Jag har hört så ska man kunna höra av sig till tillverkare som sätter kopieringsskydd på sina grejer och köpa direkt från dem (utan kopieringsskydd)... De ska tydligen ha kopior hos sig, utan kopieringsskydd...

Men jag är inte säker då jag själv inte har stött på något sånt här problem, men det kan ju vara värt att testa...

Medlem
Skrivet av igloo-:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av redmac:

vadå word! Kom med något konstruktivt i denna debatt ist för att leka misslyckad svenska lärare!

Menade du svensklärare?

nä han menar svenskalärare, att lära någon att bli svensk är en annan sak.

Du har fel, det är precis tvärt om.
Din svensklärare lär dig det svenska språket.
Din svenska lärare är en av dina lärare som dessutom är svensk medborgare.
Vad ?svenskalärare? är vet jag inte men det är en vanligt förekommande felskrivning.

Vill även passa på att nämna att man kan radera text även i citerade stycken


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skriv svar