FZ testar The Ship
Skummt spel, kul upplägg men vad är poängen med de här behovsmätarna? Värsta Sims-stuket ju. Jag som gammal deathmatchare tänker inte på att kolla dom mätarna hela tiden och sen rätt som det är står gubben och hoppar med benen i kors till texten: "You are about to pee yourself, find a bathroom quick" eller nått i den stilen. Eller så somnar han rakt upp å ner. Kul idé dock.
Skummt spel, kul upplägg men vad är poängen med de här behovsmätarna?
De ser till att man rör på sig och uppför sig åtminstone till viss del som en passagerare skulle gjort. Annars skulle ju folk bara sitta och trycka i något mörkt hörn tills deras offer kommer nära till hands. Hur kul vore det?
Är helt klart inte ett spel för alla, och jag kan mycket väl förstå att perixon inte ger det mer än en tvåa. The Ship är opolerat och spartanskt, fast recensionen får det att framstå som värre än det är.
Visst är det ett långsamt tempo, men det är knappast sövande. Det finns få spel där man sitter på kanten på stolen ständigt på helspänn, som man gör i The Ship. Snarare handlar det om ett superstressande långsamt tempo, såvidare man inte lyckas döda sin egen förföljare--vilket är det enda tillfälle i spelet man verkligen kan ta ett djupt andetag och koppla av.
Själv har jag spelat nästan dagligen sedan release, och inte tröttnat på det ännu. Varje dag så uppstår nya situationer som jag inte kunnat förutspå. Inte främst på grund av spelets design, men på grund av spelarnas uppfinningsrikedom, och jakt på att utföra nytänkande mord.
Valet att införa behov à la The Sims är precis vad som behövs. Hur ska man annars kunna följa efter sitt byte in i duschrummet, och klubba ihjäl honom med ett paraply?
Man får dock vara försiktig. Sitt byte kanske inte alls behöver gå på toaletten. När man öppnar dörren till båset kanske han eller hon inte sitter med byxorna nere, utan står där och pekar en jättestor revolver mot ditt huvud, och man inser att rollerna helt plötsligt är ombytta..
En klar FYRA från mig, om man nu absolut MÅSTE sätta fåniga sifferbetyg.
En klar FYRA från mig, om man nu absolut MÅSTE sätta fåniga sifferbetyg.
Det måste man absolut inte. Tackar och bockar för beskrivningen ovan, ett mycket välskrivet och intressant alternativ till Peters åsikter.
En klar FYRA från mig, om man nu absolut MÅSTE sätta fåniga sifferbetyg.
Det måste man absolut inte. Tackar och bockar för beskrivningen ovan, ett mycket välskrivet och intressant alternativ till Peters åsikter.
Jag lät lite väl negativ angående sifferbetyg märkar jag nu när jag ser mina egna ord citerade. Sifferbetyg har definitivt sin plats, men samtidigt så blir det missvisande när folk inte tar sig tid att läsa recensionen och lär känna skribentens smak och åsikter.
Ibland blir det lite som att folk inte köper risgrynsgröt bara för att risgrynsgröten fick lågt betyg. Sen när man väl läser recensionen så ser man att skribenten gav det låga betyget för att han helt enkelt inte gillar ris. Ej relaterat till Peters recension av The Ship.
Men nog svammlat från mig om det. Jag är bara glad att The Ship får publicitet i from av recensioner. Även om de inte är i spelets favör alla gånger så uppmärksammas det, och som man ser i den här tråden så bildar folk som tur är sina egna åsikter, oavsett betyg
Det vore ju trevligt om de i likhet med #Day of Defeat: Source körde en gratishelg för alla som vill pröva.
Håller med. Tror det kommer ett demo förr eller senare, då de fixat några av de största buggarna i spelet, samt tweakat systemet så folk är mindre benägna att mörda med de tråkigaste vapnen (t.ex. brandyxan -- one chop, one kill). Även de har dock sin plats i spelet.
Fast.. det kan vara lite tråkigt att när man tillbringat större delen av en runda med att leta reda på den där hårnålen, som ger dig £10,000 för ett mord, för att sekunden efteråt bli huggen i ryggen av en psykopat med yxa helt utan anledning i korridoren..
hihi köpte det nyss och laddar hem, verkar häftigt som fan, ser fram emot att mörda folk
edit: hoho spelade i ett antal timmar, fett roligt spel ^^ ett störigt moment är bara om det är väldigt många inne på samma karta så kan det bli svårt att hitta ett vapen. tycker man borde kunna försvara sig med nävarna iaf... tråkigt att gå från låda till låda och allt redan är länsat och så kommer det nån kärring och mejjar ner en med en ljusstake och man kan inte göra nånting för att försvara sig. annars ett toppenspel!