Microsoft Flight (Se hitåt alla flygentusiaster)

Medlem
Microsoft Flight (Se hitåt alla flygentusiaster)

Microsoft har tillkännagivit en ny flygsimulator, Microsoft Flight. Det finns väldigt lite information om simulatorn, men en teaser finns upplagd på den officiella hemsidan

http://www.microsoft.com/games/flight/

Personligen så är jag ett stort fan av MSFS, och efter dom tråkiga nyheterna om att MS av ekonomiska skäl tvingat stängt ner Aces Studio som ligger bakom utvecklingen av simulatorn så är det här riktigt underbara nyheter Nu får man bara hoppas att teasern är ingame-grafik

Medlem

Ser inte ut att vara in-game grafik. Dessutom brukar teasers inte vara in-game för det mesta. Men det här ser jag fram emot.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nice, hade rätt roligt med FSX. Rätt sjukt att man kunde flyga i alla jordens olika hörn.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ser inte ut att vara in-game grafik. Dessutom brukar teasers inte vara in-game för det mesta. Men det här ser jag fram emot.

Nä de ser lite väl bra ut för att vara ingame. Men med tanke på alla grafik-addons som finns till FSX så hoppas jag på enastående grafik till Flight.

Se bara på REX http://www.realenvironmentxtreme.com/gallery.html

Sjukt vilken skillnad det blir, och snart släpps de cloud shadows också
http://realenvironmentxtreme.com/forum/index.php?topic=4769.0

Förmodligen lär vi inte se Flight ute i handeln förens i slutet av nästa år eller 2012, och då lär tekniken tillåta en hel del grafik

Medlem

Kul att det kommer ett nytt, det var länge sedan. Men eftersom jag flyger FS för att simulera riktig flygning kommer detta inte vara något för mig.

Läste någonstans på nätet här om dan,(liknande), "Microsoft Flight kommer att passa den som alltid drömt om att flyga utan svårigheter, bara att flyga"

Med andra ord, inte ett spel som är inriktat till simulator nördar som jag. Utan mer casual. Bara hoppa in och kör, som i krigsspel som Battlefield 1943 kanske.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Kul att det kommer ett nytt, det var länge sedan. Men eftersom jag flyger FS för att simulera riktig flygning kommer detta inte vara något för mig.

Läste någonstans på nätet här om dan,(liknande), "Microsoft Flight kommer att passa den som alltid drömt om att flyga utan svårigheter, bara att flyga"

Med andra ord, inte ett spel som är inriktat till simulator nördar som jag. Utan mer casual. Bara hoppa in och kör, som i krigsspel som Battlefield 1943 kanske.

"The company is offering few details on Flight, but Unangst said that it is looking to appeal to flying enthusiasts with the realism, accuracy, and fidelity they expect, but also imagines including other types of gameplay that might appeal more to novices."

Det kommer med andra ord vara riktat åt både entusiaster och noobs. Flight Simulator är även de väldigt noob-vänligt. Det är bara att ställa ner realismen så blir det väldigt lättfluget. Själv så föredrar jag realismen på högsta nivå

1
Skriv svar