Good Old Games lägger ner

Robot
Medlem
Good Old Games lägger ner

No!!!!!½

Medlem

Verkligen synd att det hände. Tänkte använda sajten men upptäckte att de inte stödjer W7.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Medlem
Medlem

Aw.
Jag som har faktiskt köpt en bunt spel av dem. Deras idé var ju briljant. ;_;


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Hade hellre sett att det var Gamersgate som behövde lägga ned.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade hellre sett att det var Gamersgate som behövde lägga ned.

Varför? GG är riktigt trevligt tycker jag...

Medlem

Trist!
En sida med DRM-fria spel är en genialisk ide. Synd att det gick som det gick


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade hellre sett att det var Gamersgate som behövde lägga ned.

Ja nu vill jag gärna höra hur du tänker? Varför skulle vi på GamersGate behövas läggas ner!?

Medlem
Skrivet av mistbite:
Skrivet av kebbe:

Hade hellre sett att det var Gamersgate som behövde lägga ned.

Ja nu vill jag gärna höra hur du tänker? Varför skulle vi på GamersGate behövas läggas ner!?

Nu har jag inte påstått att Gamersgate behöver läggas ned. Gamersgate är en skräpsida med ockerpriser som om den var en fysisk butik skulle konkat för länge sedan.

Det är inte så svårt att förstå: Jag hade hellre sett gog vara kvar medan Gamersgate lades ned än tvärt om.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av mistbite:
Skrivet av kebbe:

Hade hellre sett att det var Gamersgate som behövde lägga ned.

Ja nu vill jag gärna höra hur du tänker? Varför skulle vi på GamersGate behövas läggas ner!?

Nu har jag inte påstått att Gamersgate behöver läggas ned. Gamersgate är en skräpsida med ockerpriser som om den var en fysisk butik skulle konkat för länge sedan.

Det är inte så svårt att förstå: Jag hade hellre sett gog vara kvar medan Gamersgate lades ned än tvärt om.

Bara att påpeka en sak gällande priserna, att det är ingenting som vi styr. Det är våra partners som bestämmer priserna och vi arbetar väldigt aktivt för att de ska sänka priserna till rimligare nivåer. Prismässigt ligger i jämn linje med de andra stora portalerna.

Men vi växer och expanderar och GOG har nyss lagts ner.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Nu har jag inte påstått att Gamersgate behöver läggas ned. Gamersgate är en skräpsida med ockerpriser som om den var en fysisk butik skulle konkat för länge sedan.

Ge lite exempel på dessa ockerpriser i jämförelse med andra digitala butiker som inte sysslar med gråzons verksamhet.

Nog för att priser digitalt kan vara dyrt, men det är de i de andra butikerna också, inget unikt för GG. Faktum är att även GOG var rätt dyra för de spel som de erbjöd, relativt sett.

Sen finns det förstås alltid skillnader, en del grejer är dyrare/billigare, men det är rätt så naturligt.

Medlem

Tråkigt att höra. GOG var en superb butik. Jag har köpt en mängd spel där.

Medlem

Det här var verkligen deprimerande. Riktigt ledsamt att höra.

Medlem
Skrivet av Buio:

Ge lite exempel på dessa ockerpriser i jämförelse med andra digitala butiker som inte sysslar med gråzons verksamhet.

Nog för att priser digitalt kan vara dyrt, men det är de i de andra butikerna också, inget unikt för GG. Faktum är att även GOG var rätt dyra för de spel som de erbjöd, relativt sett.

Sen finns det förstås alltid skillnader, en del grejer är dyrare/billigare, men det är rätt så naturligt.

http://www.gamersgate.com/DDB-HAWX2PRE/tom-clancys-hawx-2-pre...

http://downloads.cdon.com/index.phtml?page=product&country=se...

http://downloads.cdon.com/index.phtml?page=product&country=se...

http://www.gamersgate.com/DD-BIO/bioshock

Två bra exempel.

Sedan har vi ju andra exempel som t.ex. http://www.gamersgate.com/DD-BAAGOTY/batman-arkham-asylum-gam... , men då jämför jag inte med andra digitala priser. Värt att nämna är ju att Hawx 2 är tillfälligt nedsatt från €60.

Medlem

Munter som vanligt kebbe.

Gamersgate är i princip i nivå med Steam och har reor ganska ofta. Har ett par titlar hos dem och är helnöjd. Som nämnt är det dessutom inte GG som bestämmer priserna.

On topic så är det såklart synd att GoG får lägga ner ett tag (dock inte permanent, tydligen). Har varit medlem sedan betan startade.

Medlem

kebbe borde censureras så fort han skriver något negativt.... alltid alltså:(

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Munter som vanligt kebbe.

Gamersgate är i princip i nivå med Steam och har reor ganska ofta.

Problemet är bara att reor på Steam innebär låga priser, medan Gamersgate-reor oftast innebär fullpris istället för överpris. Att Gamersgate inte kan styra priserna stämmer helt enkelt inte då allt handlar om hur stort påslaget är. Gamersgate har bevisligen ett skyhögt sådant.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hockey Stick:

Munter som vanligt kebbe.

Gamersgate är i princip i nivå med Steam och har reor ganska ofta.

Problemet är bara att reor på Steam innebär låga priser, medan Gamersgate-reor oftast innebär fullpris istället för överpris. Att Gamersgate inte kan styra priserna stämmer helt enkelt inte då allt handlar om hur stort påslaget är. Gamersgate har bevisligen ett skyhögt sådant.

Ingen som tvingar dig att handla där...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kebbe, även om jag håller med dig på vissa punker (digitala priser ska vara lägre än i butik) så är det bara löjligt att säga att du önskar GamersGate la ner.

Ju fler aktörer det finns ju bättre för kunderna. Om det slutade med att det enbart fanns Steam som sålde nerladdningsbara PC spel så förlorar kunderna och PC marknaden som en helhet.

Fler försäljare = bara bra (även om priserna kunde varit bättre...).

Medlem

Galet vad priserna börjar bli höga på den digitala marknaden överhuvudtaget:S

Antar att de sparar pengar eftersom de slipper tillverka skivor och fodral m.m men ändå så kostar nya "topp"spel idag nästan 600 spänn på nätet:S Dyrt och vara gamer nu för tiden..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Dom ska inte lägga ner helt. Nedanstående finns att läsa på deras sida.

Skrivet av GOG.com:

Dear GOG users,

We have recently had to give serious thought to whether we could really keep GOG.com the way it is. We've debated on it for quite some time and, unfortunately, we've decided that GOG.com simply cannot remain in its current form.

We're very grateful for all support we've received from all of you in the past two years. Working on GOG.com was a great adventure for all of us and an unforgettable journey to the past, through the long and wonderful history of PC gaming.

This doesn't mean the idea behind GOG.com is gone forever. We're closing down the service and putting this era behind us as new challenges await.

On a technical note, this week we'll put in place a solution to allow everyone to re-download their games. Stay tuned to this page and follow us on Twitter and Facebook for updates.

All the best,
GOG.com Team

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Kebbe, även om jag håller med dig på vissa punker (digitala priser ska vara lägre än i butik) så är det bara löjligt att säga att du önskar GamersGate la ner.

Ju fler aktörer det finns ju bättre för kunderna. Om det slutade med att det enbart fanns Steam som sålde nerladdningsbara PC spel så förlorar kunderna och PC marknaden som en helhet.

Fler försäljare = bara bra (även om priserna kunde varit bättre...).

Kebbe har INTE påstått att han önskar att GamersGate ska lägga ned.

Han har klart och tydligt sagt: Hellre GamersGate än GoodOldGames

Du förstår väl skillnaden?

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Fletchett:

Kebbe, även om jag håller med dig på vissa punker (digitala priser ska vara lägre än i butik) så är det bara löjligt att säga att du önskar GamersGate la ner.

Ju fler aktörer det finns ju bättre för kunderna. Om det slutade med att det enbart fanns Steam som sålde nerladdningsbara PC spel så förlorar kunderna och PC marknaden som en helhet.

Fler försäljare = bara bra (även om priserna kunde varit bättre...).

Kebbe har INTE påstått att han önskar att GamersGate ska lägga ned.

Han har klart och tydligt sagt: Hellre GamersGate än GoodOldGames

Du förstår väl skillnaden?

Word.

Medlem

Nooo! Hann iaf köpa Master of Magic av dem.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Fletchett:

...

Kebbe har INTE påstått att han önskar att GamersGate ska lägga ned.

Han har klart och tydligt sagt: Hellre GamersGate än GoodOldGames

Du förstår väl skillnaden?

Det är ju i princip samma sak

Han hade hellre sett GG läggas ner istället för GoG. Det är ju samma sak som att önska att ett företag går under - fast i det här fallet, så länge ett annat får stå kvar. Same shit, different expression.

@kebbe: Tror inte du verkligen har sett en riktig GG-rea.

Alltså.. detta är inget annat än ett marknadsföringsknep. Dom kommer bara avsluta sin beta.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Fletchett:

...

Kebbe har INTE påstått att han önskar att GamersGate ska lägga ned.

Han har klart och tydligt sagt: Hellre GamersGate än GoodOldGames

Du förstår väl skillnaden?

Det är ju i princip samma sak

Han hade hellre sett GG läggas ner istället för GoG. Det är ju samma sak som att önska att ett företag går under - fast i det här fallet, så länge ett annat får stå kvar. Same shit, different expression.

@kebbe: Tror inte du verkligen har sett en riktig GG-rea.

En liknelse:
Jag får veta att min bästa vän kommer att dö i cancer.
Jag skulle hellre se att min granne dog i cancer.

Det betyder självklart inte att jag VILL att min granne ska dö i cancer.

Jag tycker du ska vara försiktig med att sätta ord i mun på folk...

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Fletchett:

...

Kebbe har INTE påstått att han önskar att GamersGate ska lägga ned.

Han har klart och tydligt sagt: Hellre GamersGate än GoodOldGames

Du förstår väl skillnaden?

Det är ju i princip samma sak

Han hade hellre sett GG läggas ner istället för GoG. Det är ju samma sak som att önska att ett företag går under - fast i det här fallet, så länge ett annat får stå kvar. Same shit, different expression.

Att säga att man hellre ser ett företag läggas ner framför ett annat är inte detsamma som att önska att det företaget lade ner. Det betyder bara att man ser det som det sämre av de två och om man var tvungen att välja mellan dem så skulle man välja det sämre alternativet för nedläggning. The lesser of two evils för att använda ett engelskt uttryck.

12
Skriv svar