Inlägg av Räven

Inlägg som Räven har skrivit i forumet

Gamex 2013

Jag tänkte själv besöka Gamex i år igen och undrar nu hur många av er på FZ tänker gå?

Och kommer FZ ha ett eget bås igen?
Det var riktigt kul att chilla i soffan och spela trials med er på förra årets Gamex.

Barndomsskräck nummer 1:

Mårran!

Jag såg det här klippet igår, riktigt awesome!

Skrivet av ZF:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av The Gamer:

Skabb är väl vanligtvis något som förekommer bland rävar och hundar men inte bland människor?

Chansen att få skabb borde vara väldigt liten då det oftast smittar från djur till människor. Om man inte har någon kontakt med djur som är mycket i skogen så borde man inte löpa risk för någon skabb.

Det är inte samma sorts skabb. Det är alltså fritt fram att kramas med rävar, björnar och annat fluffigt från skogen.

jag är ingen expert på skabb eller sjukdomar, men det man har hört om skabb är oftast djurförknippat med rävar eller hundar. Alltså parasiter som angriper deras päls och hud vilket gör att de får hemska sår och klåda.

anledningen är inte att det inte kan smitta, det är ju skadedjur, utan att människor inte är lika bra boplatser som räv. för mycket duschande och för lite päls antagligen.

sen bär både rävar och hundar ofta på en massa andra grejer också som faktiskt kan smitta, så jag avråder ändå ev pusskalas med rävar om du får tillfälle.

Jag kunde inte heller svaret innan jag googlade, då jag väntar till jul innan jag skaffar sagda spel som låten finns i. :/

Jag vill tipsa om FEWDIO ([http://www.youtube.com/user/Fewdiodotcom/videos]) som specialiserar sig på att göra korta skräckfilmer.

Här är en av dem.

Ett tips för de som har stora fps problem:

Gå in i aktivitetshanteraren när BF4 är igång och sedan under processer högerklickar ni på bf4 och ändrar dess prioritet till låg.

Detta funkade för mig när jag hade problem då spelet var mer eller mindre ett bildspel.

Däremot så måste man göra detta varenda gång du går in i bf4.

Second statement from Creative Assembly (Rome 2)

Det här är taget från deras egna forum

---
Second statement from CA on Rome II's release (11 Sep 2013)

Hi everyone,

We’ve just put up a hotfix that significantly improves campaign map frame-rate on a variety of hardware combinations that were getting frame rates less than 15 fps. It took us until Monday to get a case of this happening in the studio, but it was a very simple fix, so we’ve decided to put it out as a single issue patch. This bug was introduced very late in the process, but we absolutely should have found and fixed it before release.

This release has obviously not gone as planned for some people, and I want to apologise to everyone out there who had issues with the game, whether they were hardware issues or disappointment in the performance of game features. We obviously don’t plan to release a game with any bugs, performance and AI issues. How this has happened is something we’re beginning to post mortem in detail now.

Fortunately, the same tech that gave us the rope to work on the game right up to release lets us keep working on it after it’s out, and the flaws in the game are mostly just bugs, not structural defects. We can and will get the game to where we wanted it to be for everyone.

The top priority is stability and performance – both frame rates in battle and campaign, and end of turn times and loading times. Then gameplay spoilers – AI flaws and exploits, balancing tweaks and the level of challenge on higher difficulties. Then minor bugs, lesser features that really didn’t pan out, UI improvements, and longer term adjustments to features and systems that could be better. Because there are a lot of us working in parallel there will be a mixture of different priority fixes in each patch. Much of this work would be part of the usual planned improvements we would make to our games post-launch anyway, but we are aware that they have now taken on extra significance and importance.

We have a major improvement to end of turn times in the pipeline, along with around 100 fixes in the next patch. We have another 100 or so fixes already being tested for the patch after that. At this point the limiting factor on getting issues fixed in patches is not our ability to fix issues, it’s our ability to test them and guarantee that we don’t repeat past mistakes by putting a patch out that breaks something new. We’ll also be putting each patch up as a beta you can opt in to before releasing it. It’s our aim to continue patching more or less weekly until all the bugs are dealt with.

Then we can start the kind of dialogue we always want to be having with the community – which new features you like, which you don’t like, which deleted features from previous games you really miss and so on. That’s a good conversation to be having, and since it’s our intention not to fall in to the trap of just re-skinning the previous game each time, it’s one that hopefully you’ll be having for years to come.

Lastly, I’m hoping we can fundamentally treat our releases differently in the future. Long open betas are the way things are going, and while that model hasn’t been compatible with the way Total War has been built to date, that could be the way forward.

Mike Simpson
Creative Director
Creative Assembly
---
[http://forums.totalwar.com/showthread.php/89314-Second-statem...]

Kul att det börjar hända grejer med fpsen på kartan och i striderna, samt de 3-5 minuter långa rundorna.

För mig så är spelet spelbart så länge de fixar väntetiderna mellan rundorna, samt fixar AI'n så att den blir någorlunda likadan som den var i Shogun 2.

#blogg

Citat:

Of the confirmed Pokemon: Clauncher, Swirlix, and Xerneas are exlusive to Pokemon X and Skrelp, Sprtizee, and Yveltal are exclusive to Pokemon Y.

Just nu så kommer jag troligtvis att skaffa Pokemon X.
Fast jag kanske ändrar mig beroende på hur de andra version exklusiva pokemon är. :/

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

Däremot är Brian störtskön!

Avslutade spel:
Transformers: Fall for Cybertron (PC) Bevis
Naruto: The Broken Bond (XBOX 360) Bevis
Lego City: Undercover (WiiU) Bevis

För varje titel som jag klarar av så börjar jag på 3 nya. Jag kommer nog aldrig att bli klar med alla i tid. :/

Najs!

Avslutat spel:
Singularity (Xbox360) Bevis

Påbörjade spel:
Naruto - The Broken Bond (Xbox360)
Transformers: Fall of Cybertron (PC)
Ben There, Dan That! (PC)
Time Gentlemen, Please! (PC)

Jag kan inte förstå hur flickan på bilden kan se så glad ut när en pengahungrig galning jagar henne.

Jag kan tipsa om "7 days to die" som är på kickstarter just nu.

Det kombinerar Minecraft med Dayz.

"Openworld, voxelbased sandbox game, that is a unique mix of FPS, survival horror, tower defence and roleplaying games."

Det låter som det.

Spel avklarade: Quake 4 Bevis

Avslutade spel:
The Binding of Issac (PC) Bevis
The Darkness 2 (PC) Bevis

Påbörjat:
Oni (PC)
Quake 4 (PC)

Avslutade spel: FTL (PC)
Bevis