Inlägg av Duffelbag

Inlägg som Duffelbag har skrivit i forumet

Skrivet av Dumlen:

Ingen kontroll över sin squad alls i Andromeda? Verkade inte så i trailern iaf. Kunde inte ens se hur mycket hälsa de hade i den där UIn.

Om du kollar igen ser du att du kan både se deras hälsa, skills och cooldowns på botten under din hälsa. Sen har ju ME alltid kört på blå och röd ui-estetik med paragon/renegade.

Överlag tycker jag det ser skitbra ut. Rent spelmässigt har ME utvecklats rätt bra från uppföljare till uppföljare. Ettan hade riktigt seg combat och ett helvetiskt inventorysystem. Tvåan hade snabbare strid, ammomekanik och det kändes redan bättre. Trean ökade möjligheterna för både mobilitet och användande av skills och kändes lätt bäst i striderna. Det här ser ut som nästa steg i rätt riktning; hög mobilitet, vertikalitet och bra tryck i både krafterna och vapen.

Enda jag är lite orolig för är att det blir som inquisition när det kom till att samla resurser vart man än gick.

Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av enm1l:
Skrivet av Yabba:

Varför Pratar han som man pratar med fyraåringar?

Förstod du honom? Bra, då lyckades han.

OT: Spännande koncept, istället för att göra om henne med healing-abilities istället så fortsätter de på sköldarna. Någon som testat på PTR hur stor range på generatorn vi snackar om? Point-to-point range eller bara kring själva pointen?

Tänker då på kartor där det inte är någon payload

Såg videoklipp om just skölden, den når rätt långt faktiskt. Behöver inte krama den precis.

Support är inte lika med hel, utan kan ju vara annat sätt att supporta laget på. Hennes transporter är till stor nytta, men enligt mig borde den ha fler än 5 heros att transportera. Sköldgenerator känns ju rätt halvkass.

Själv tycker jag snarare att sköldgeneratorn utklassar teleportern direkt men det beror såklart på vilken bana och vilket stadie de är i. Räckvidden är som sagt rätt ordentlig, om den dras ner på bilen i Hollywoods första point räcker den Nästan hela vägen ner till spawnen för anfallarna. Dessutom, den räckvidden och +75 shields på ALLA i laget inom det området passivt? 75 regenererande hälsa, inse vad det gör för genji, tracer, reaper, soldier etc.

Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Duffelbag:

Det är ett fantastiskt spel men det har ett drös prestandaproblem som skrivs. Personligen dras jag med krascher och fallande fps med ett 1080 kort samt att den senaste drivern 375.86 fixar visserligen Dishonored 2 men gör Overwatch ospelbart så du gör nog inte fel i att vänta en stund till.

Driver 375.95 finns att ladda ner, hotfix för 375.86

Jo, greppade den nyss men det ändrar inte på krascherna.

Det är ett fantastiskt spel men det har ett drös prestandaproblem som skrivs. Personligen dras jag med krascher och fallande fps med ett 1080 kort samt att den senaste drivern 375.86 fixar visserligen Dishonored 2 men gör Overwatch ospelbart så du gör nog inte fel i att vänta en stund till.

Oh heeeeeell naw!

Skrivet av floke:

Skyltdockorna i Condemned... brrr

Ahhh, hade helt glömt den sekvensen. Tack för påminnelsen Condemned överlag var jävligt creepy det med vill jag minnas.

Minns att första silent hill skrämde brallorna av mig. Skolan är fortfarande bland de ruggigare, mest atmosfäriska områdena i ett skräckspel jag kört. Sen är Penumbra-serien jävligt ruggig med.

Inte lirat ett battlefield på år och dag men fan vet om jag inte blir tvungen att skaffa det här ändå Lite sugen blir man ju när man ser det.

Skrivet av tricky:
Skrivet av Duffelbag:

För övrigt, inte tänkt på det tidigare men stilpoäng att ni skriver när något är sponsrat.

Stilpoäng? Givetvis måste man berätta att det är sponsrat. Kör man sponsrade saker och medvetet undanhåller det så lär man inte bli populär hos sina läsare. Vet inte hur det ser ut i Sverige men i andra länder är det åtalsbart.

Det är inte fullt så självklart som du tror, speciellt på nätet. På youtube t.ex. är det ett ganska vanligt problem speciellt inom spelrelaterad media. Man Tycker att det borde vara en självklarhet men det finns dessvärre hur många exempel som helst på motsatsen.

Låter ju lovande iaf men det gjorde no man's sky också innan.

Raka motsatsen här, mitt intresse var lite halvsvalt tidigare men nu börjar det hetta upp lite. Ettan var ju inte direkt generös med worldbuildingen men det här ser lite mer lovande ut. Enda riktiga orosmomentet jag ser är att de gör samma misstag som CoD och automatiserar mycket av gameplayen med cutscenes för att göra det cinematiskt.

För övrigt, inte tänkt på det tidigare men stilpoäng att ni skriver när något är sponsrat.

Grejen är den att swtor har inte dålig gameplay, den är bara... tråkig. Säker, oinspirerad och en bättre version av vad Vanilla wow var i början men den charmen nöter bort rätt snart. Enda man har kvar då är dels storyn och sen en grind av daily content och dungeon/raidfinders.

Det sagt så är det klart värt att lägga en hundring på och sen köra igenom när det finns lite content då och då.

Förbannad vietnamveteran vs italienska maffian, I can dig it. Gameplayen verkar solid, staden är atmosfärisk och jag störtdiggar tidsandan. Inte haft det på radarn förrns nu men jävlar vad sugen man blev helt plötsligt.

Synd att han lämnar, Metzen har alltid varit störtskön

Nämen, är det inte Billie Lurk jag ser vid 0:36? Då kanske det inte är helt otänkbart att Daud dyker upp också.

Stasis för övrigt är hands down det obehagligaste skräckspelet jag lirat på Många år. Ett peka och klicka-spel där man tar sig igenom ett massivt rymdskepp efter att allt gått åt helvete. Tänk Dead space utan vapen med en atmosfär så tjock man kan skära den med kniv.

Sa någon Metroidvania? Då blir det nog ett köp.

Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/KQnUzAIQvS0

Har Blizzard fixat dessa? Om inte, är detta fusk. Det borde ju vara helt ok eftersom Blizzard verkar tycka det, eller=)?

Är det även fusk att ställa sig på sin medspelare i CS för att kunna ta sig till ställen som annars varit omöjliga att nå? Det är ju en exploit/glitch som fortfarande används. Quake är väl ett av de bästa exemplen på en bugg som idag används av många som spelar spelet. Strafe jumping, inte alla som kan det så det är ju verkligen att fuska. Rocket jumping bygger ju också på en "exploit", hur är det med personer som använder den?

Varför är det ok att använda vissa "exploits" och anses att fuska om man använder andra?

Ok, konkret exempel då. I spelläget Lucioball som de pratar om har du två tremannalag där båda spelar som hjälten Lucio. Det är en snabb, wallrunnande snubbe med en knockback. De har disablat hans vapenfunktion så det enda som finns tillgängligt är hans knockback som inte gör skada samt meleeattack som inte heller gör skada.
Problemet här är att man har upptäckt att det går att spela som andra hjältar som INTE har sina vapen disablade. Behöver man fortsätta?