Inlägg av JonteMyra

Inlägg som JonteMyra har skrivit i forumet

Ser lovade ut!

Kan förstå att inte Callisto Protocol, men jag tyckte det var en härlig upplevelse.
Fast jag var nog mer där för världen man var i, än för thrillern att döda muterade monster. Så hoppas helt klart på en tvåa och att de i så fall lärt sig av de misstag som gjorde med ettan.

Så ser nog mer i fram i mot det än detta spelet i så fall.
Finns alldeles för lite gory sci-fi in space!

Inte första spelet som Amazon lagt ner, så inte så förvånad, tyvärr.
Undrar om de kommer lyckas med något till slut.

Tänker inte falla för detta då det gäller hype. Blizzard har redan bränt förtroendet gällande flera titlar och dålig leverans. Warcraft 3 som ett av de senaste, Reforged så också väldigt lovande ut på trailers, tills det släpptes och inte var vad det lovat alls.
Hoppas klart man gör, men kommer inte ge dem mer än vänta på levererad produkt.

Tid för att spela något bra spel som man borde kunna på en mobiltelefon: CHECK!
Tid över för att lyssna på lite musik utan dongles och med en kabel som det ska vara: CHECK!
Batteri så det räcker och blir över: CHECK!
Inga kurvade kanter så man kan hålla i den som en riktig mobiltelefon: CHECK!
Grym och genomtänkt design: CHECK-ETI-CHECK-CHECK!

Detta är mobilen för alla behov, Utan kompromisser. Den är given.

Jag förstår inte riktigt varför 4K är så viktigt. Ser hellre bättre prestanda än högre upplösning.

Finns ju många spel med olika former av ranking system för att möta likvärdiga spelare, borde väl funka även här med. Sen dåliga rage quits är klart man bör kunna bestraffas, tråkigt när sånt sker. Lagspelare som försvinner ur matcher, bara för att de blev skjutna något tidigare än de räknat med.
Men som sagt, går väl lite hand i hand med ranking. Finns det inget sånt är det inte så konstigt om det kan bli obalanserat och ge upphov det sånt med.

@almblad Gick med hos er för många år sedan, då guilds och organisationer började formas. Får nog ta kolla om jag fortfarande finns kvar i ert register, eller om jag blivit rensad . Har varit lite dålig på att spela, men nu börjar det ju äntligen ta den form man väntat på. Så får väl logga in och kolla. Annars får jag väl ansöka igen. Vill ju gärna lira lite mer än vad jag gjort på sista tiden

Har backat dessa. Finns kanske några till, men var flera år sen jag gjorde några "kickstartes" nu.

Star Citizen: Flertalet timmar. Är fortfarande mycket positiv, dock som realist så har man varit positiv till titlar förr och vet att det kan bli annat av det.
Elite Dangerous: Ja, Många timmar där. Bra spel, men lite begränsat.
Infinity: Battlescape Ja, dock inte spelat. Följt detta projekt då det förfarande bara var väldigt kool teknik för att skapa ett universum, och det var fler år innan Elite Dangerous.
Shroud of the avatar: Ja, ett par gånger men vart inte riktigt vad jag hoppats på.

Skrivet av filbunke:

Tror inte det är en scam i sig, Chris Roberts har idéer men han behöver någon som säger stopp, någon som säger till att det är dags att avgränsa, osv.

Chris Roberts och crowdfunding är en högst olämplig kombination, finns ingen som kan säga stopp och det finns väldigt många som är redo att ge honom mer pengar (SC drog in $2,56 miljoner förra månaden). Problemet är att det inte kommer att vara tillräckligt med pengar då det hela har vuxit för stort. För att bli klara krävs mer folk, vilket betyder högre kostnader, och mycket av kapitalet har redan gått åt.

Du menar de inte har sagt stop? De vet ju vad de behöver just nu för att få det den plast de vill ha det för lansering. Betar ju av deras road map bit för bit.

Skrivet av Maddox:

@JonteMyra: Många i communityt avskydde den video för den var inte alls emot vad vi förväntar oss i Pillar talk. Det ska vara mycket mer information om vad de cheferna arbetar på just nu, vad som hindrar utvecklingen, hur utvecklingen går på de saker som bromsar andra saker. Saker som folk ville har svar på var SS OCS = Server Side Object Container Streaming och Server Meshing.
Pillar talk ska komma ut en gång varje kvartal inför nästa patch och prata om de stora sakerna, inte komma med ursäkter om varför spelet är sent och hur det är sent. Alla fans vet redan det och vad vi vill veta är vad de gör åt saken och vad de faktiskt jobbar på just nu.

Detta är ett inlägg på deras egna forum som förklarar hur de tänker och hur framtiden ska se ut med "Staggered Development".
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Fredag 6/9 ska de ha ett längre samtal om vad detta innebär och de uppmuntrar alla att ställa frågor som kommer svaras på i videon.

Kan jag förstå. Var lite förvånad själv att höra att det blev vad de skulle prata om i denna episod. Men har nyss varit sommar, och slår vad om att de är människor som jobbar på CIG också och många som haft sommar ledighet. Så kanske inte varit helt högrtryck på allt som hänt nu sommartid. Men ja, är väl kanske fortfarande diskutabelt om det är vad de skulle ha pratat om i Pillar Talk.

Hoppas både han och spelet överlever utvecklingen.
Har sett ensam utvecklare med coola projekt tidigare som inte orkat med hela vägen.
Men som sagt, hoppas kan man ju alltid!

10 minuters snack, om varför och hur. Från fredags. Om det skulle vara av intresse.

Dör du, är matchen avslutad och du har blivit av med allt. Du får börja om från scratch, igen. Är närmare Battle Royale än CoD eller BF exempelvis.

Tja, gillar man Battle Royale och vill ha lite mer än bara folk att skjuta på så.

Skrivet av Fiddi:

Vilket då betyder att INTE allting går som planerat. Behöver inte betyda att det är allvarligt på den skala att projektet stängs ner, men det gör en lagom skeptisk till att de kommer hålla kursen för beta kvartal 2 nästa år eller ens nära. Har de ens någonsin hållit någon av de stora datumen de sagt?

De har ju sagt själva att de inte vill ge några fasta datum längre, snarare approximerar. Sen om det är bra eller inte för publikt vetande eller inte är ju en annan fråga.

Skrivet av rmpyro:

Tror dom kommer visa mer av Squadron 42 på citizencon i november, innan dess så kommer en hel del whinande tills hypen blir skyhög igen. Det är alltid under citizencon och streamen efter som genererar mest pengar till projektet. Allting har gått enligt planerna med roadmapen på squadron 42. Ser ut som att dom börjar närma sig sista fasen nu.

Ja, håller med. Kommer nog bli mer gällande SQ42 till hösten. De har ju själva mer eller mindre sagt att SQ42 är vad som kommer bli färdigt först. Så kommer säkert rasa in en del kosing för finansiering helt klart under hösten. Vad man undrar dock är hur pass långt gånget kommer SC vara då SQ42 är redo för release. Både spännande och oroande på samma gång.

Skrivet av Fiddi:

Såklart, men i det fallet har ju utvecklaren ett gäng andra framgångsrika och (generellt tycke) bra spel bakom sig, plus att de inte säljer (makro)mikrotransaktioner för dessa enorma summor. Dessutom har det ett konkret släppdatum.

Lite mer bas åtminstone, men du har rätt, det är mycket hopp i det också, så kanske inte behöver förhandsboka.

Skulle säkert kunna skriva mer både gällande CD Project och CIG, men lämnar det då det är två olika situationer. Trots att de båda till slut vill både känna kosing och få så många nöjda kunder som möjligt.
Hoppas på dem båda, baserat på vad som finns och vad som visats är jag dock positiv till båda, till skillnad från en del andra project som finns där ute.

Hopp för spel kommer alltid vara där. Hoppas verkligen Cyberpunk 2077 blir bra. Men finns inte mycket mer än så där heller med mycket av den hype som ligger på deras axlar just nu.

Hittills har de sålt så gott som varenda skepp och fordon. Varför skulle de sluta nu även om de skulle säga det har ett ännu större skepp än detta på gång?
Det hela började som ett sett att finansiera utvecklingen av spelet och de har fortsatt på det spåret. Klart de vill försöka få in pengar till att finansiera sin produkt som de vill i slut ändan få färdig och klar för både vad de hoppas på nöjda kunder, lika så mer finans för sålda spel. Är inte så konstigt. FZ här är ju sponsrad sida, undrar vad det beror på. hmmm... (Stödjer er, kör ingen ad-blocker )

I dag är avskyn rätt stort mot micro-transaktioner osv gällande spel, EA och flertalet av deras titlar exempelvis. Så klart man kan känna skepsis till detta.
Dock finns det fans av detta spel precis som många andra titlar som kanske vill göra något för detta. Helt upp till vem det än gäller om man känner att man vill försöka hjälpa CIG med utvecklingen av ett ambitiöst projekt.

Hur det än går och ligger till har det varit rätt spännande att se och kunna följa hur detta projekt har utvecklats under de år som varit hittills. Inte många andra som varit så pass öppna med vad som sker under resan hos en dev studio. Och även kunna ta till sig från fans under resans gång vad som funkat och inte gällande feedback.

Kalla detta för vaporware eller att det inte är något, är rätt snävt till taget. Då det faktiskt finns något man kan lira redan i dag. Sen om man gillar det eller inte är en annan fråga. Precis som jag inte gillar CoD som till och med är lanserat och klart.