Inlägg av Minnels

Inlägg som Minnels har skrivit i forumet

Jag spelade en del när det kom först och hade väldigt kul. Nu med den nya stora uppdateringen har jag inte hunnit med att spela så mycket men av det som jag har sett så kommer det bli många fler timmar. Act 2 tänkte jag skulle vara ganska lik första men fienderna är helt andra vilket gör det nytt igen.

Fin recension och jag instämmer i det mesta.

Skrivet av Jinxswe:

Suck. Känns som ni missar poängen helt. Har ej sagt att EA är en dålig sak. Ej sagt att de va dåligt för BG3. Jag menar allmänt där många spel dör i EA för dom spenderar för mycket tid där och många använder EA som ett glorifierat demo för att tjäna pengar så snabbt som möjligt för minsta möjliga jobb och för att kunna skylla på att det fortfarande är "Early access".

Aha. Med den förklaringen så förstår jag vad du menar. Det var en aning otydlig innan.

Skrivet av Jinxswe:

Är mer att hypen är död när väl ett spel kommer ut.

Måste ett spel vara hypat för att vara bra då? Spelar man bara hypade spel idag så får man vara med om mycket dåliga spel

Skrivet av Slimebeast:

Tänk att ett litet gäng veteraner startar en helt egen fristående spelstudio och ändå kan de inte stå emot att aktivister nästlar sig in och bestämmer hur huvudkaraktären ska se ut efter ideologisk agenda.

Aja, det såg så fult och dåligt ut att man redan nu ser att det här spelet kommer floppa.

Att det är en tjej? Utan boob-armor? Åh nej...

Tycker spelet såg intressant ut men som ovan nämnt så är det något som känns off. Tror det skulle passa bättre utan alla flashiga effekter och lite mindre skrikiga färger men det är nog svårt att få en balans så att det inte ser brunt ut som så många andra spel.

Ett av förra årets roligaste spel i min mening. Passar mig perfekt och med alla QoL saker så är det superlätt att se det man behöver se vid val av byggnader etc.

Skrivet av dTexN:

Hoppas de separerar mer från vad som är achievable genom att spela spelet från riktiga pengar.
Det är nog de värsta med gw2, det och att det knappt finns någon karaktärs-progress

Att det är horisontellt progression är ju det bästa med GW2 i min mening. All content är alltid relevant oavsett hur många expansionen de släpper. Ingenting levlas förbi.

Bagslots är väl det enda som man känner att man "måste ha" som kostar mer pengar idag då man kan få 2 gear expansioner var 3e månad nu för tiden.

Skrivet av Broshimitsu:

Fast så skarpa blir inte skuggor såvida inte ljuskällan ligger väldigt nära objektet och marken. Du må tycka de ser sämre ut, men de ser i alla fall mer realistiska ut.

Detta. Man kan fortfarande se skarpare skuggor vid fontänen då det som blockar är närmare skuggan.

Skrivet av robbis:

Spelet som inget bad om och ingen ville ha

Varför ens skriva när man bara ska vara negativ?

Jag var taggad som sjutton på detta tills jag testade demot och jag insåg att det var problematiskt med den lätta svårighetsgraden.

Körde demo för ett par dagar sedan. Visste inte då att det släpptes typ dagen efter och jag är riktigt sugen på att köpa det till switchen. Fire emblem i realtid med open world. Woao. Enda jag störde mig på var att det är tidsbegränsning på uppdragen även om det är ganska självklart varför.

Jag har bara köpt två spel någonsin på EGS vad jag vill minnas och det var pga exklusivitet, tyvärr. Tycker att de borde läsa vad folk skriver om deras affär och ta tag i UX delen. Pengarna måste ju finnas och det borde väl vara ganska självklart för dem att något är galet då det är så lite pengar som kommer in genom tredjeparts försäljningen.

Om de skulle rusta upp upplevelsen för affären så kanske man skulle börja snegla mera åt deras håll men idag så är det hopplöst att ens hitta spel i sitt eget bibliotek som svämmar över med alla gratisspelen.

Hade riktigt kul i säsong 2 jämfört med vid release så ser fram emot detta. Tycker det är bra att de håller det hemligt så länge som möjligt.

Spela mera på min switch.
Köpa färre spel och faktiskt klara ut ett antal.
Får bli en liten lista på planerade spel att klara. Sist blev jag klar med 1/3 av dem tror jag innan året var slut.

Mmm. Demo är välkommet så man kan testa och se om den ska fastna på wishlist eller om det inte var något för mig.

Tack för tipset FZ!

Skrivet av ForrestFox:

Efter "osläppet" med Jumplight Odyssey samt hel hög med andra Early Access spel som "släppts" ofärdiga eller övergivits i olika former så börjar jag få nog av alla early access spel.
Lägger det här i "wishlisten" med alla de andra hundratals ea-spelen så länge, där det kommer bli bortglömt, jag kommer missa den riktiga releasen ur EA, och sen efter några år till så kommer jag se något gammalt youtube gameplay klipp där mitt framtida jag kommer tänka "oj vilken ful grafik, det där hade nog varit kul för några år sedan men är inget jag kan spela idag".

Har för mig att man får ett mail när spel du har på wishlist lämnar early access.

Ett av de första spelen jag körde tillsammans med min sambo. Svårt som fan men lite kul att det gick att köra på samma dator och med någon mod kunde man dela upp så man fick var sin skärm. Enda knepiga blev när man skulle kolla på kartan
Vet inte hur långt vi kom men tänkt att jag ska återbesöka spelet själv i framtiden. Vore kul att klara det då jag tycker det var fantastiskt.

Skrivet av YmerXE:

därför jag hatar politiker som sa att det är bara att köra en pappåse, regn finns inte hos dom? eller är avståndet såpass kort till bilen att det inte är ett problem? här är det runt 10-15 minuter hem, en pappåse håller inte för det avståndet om det regnar. försöker köra mina påsar som håller flera gånger, men inte alltid det går (för man har papp, plast eller liknande skräp i dom) eller så glömmer man av.

Tips är att skaffa en riktig bra ryggsäck. Sparar både på rygg och axlar och kan användas till att bära annat också när man ska iväg.
Kört ryggsäck och cykel i flera år men nu bor jag så nära butiken att jag fått parkera cykeln. Ryggsäcken släpper jag nog aldrig.

Skriver detta medan jag nattar min son på 1,5 år. Önskar han kunde sova i sin egen säng för mer egentid. Suck

Skrivet av Eight08:

Har sneglat länge på detta spel men vissa recensioner skrämmer iväg mig.

För er som spelat det, hur ser ni på denna beskrivning?

"Maybe there's a part I don't get but after 25 hours + playtime I have to say I'm pretty disapointed. Game has a great metacritic review and a descent user score, but it's really, REALLY boring after you get the mechanics. Every game plays absolutely the same, minus minor roguelike variations that don't really change the gameplay.

The queen's impatience "mechanic" is just a time limit and doesn't add anything new.
Runs are way to long, and progression is an absolute grind. After 20+ games you kinda wonder where's the finality or what even is the point."

Beror väl på vad man är ute efter och hur snabbt man snappar upp mekaniken kanske? Jag tycker att jag lärt mig spelat hyfsat bra men tycker att varje ny karta jag påbörjat är som ett helt nytt pussel mot klockan. Man blir utmanad i vilka val man gör och försöka göra det bästa av situationen man ställs inför.

Jag skulle dock inte kalla spelet för ett stadsbyggarspel. Det är ett RTS där du ska lösa massa uppgifter och helst så snabbt som möjligt samtidigt som du måste hålla humöret uppe hos folket. Helt genialt och fantastiskt.

Helt klart ett av de bästa spelen jag spelat i år och har så mycket kvar av det också

Skrivet av Draconis:

Allt som hände i trailern finns i D&D universumet där Baldur's Gate utspelar sig.

Kanske det men så var det inte på den tiden som Baldurs gate spelen släpptes. Då red inte folk runt på drakar och gjorde stora gates utan större besvär. Det är skillnaden jag tänker på men samtidigt så har jag inte hängt med i vad som hänt i Faerun i de två senaste utgåvorna av D&D.

Skrivet av aasecond:

Jag älskade original BG och BG2: Throne of Baal är topp5 av mina spel någonsin, så varför är jag inte hypad över detta ? Jag tror inte det beror på strids-systemet, och även grafiken i sig var ju väldigt bra; men det är mer själva paketeringen och "atmosfären" som saknas från de föregående spelen. Jag gillade även Ice Wind Dale. Detta ska ju vara mycket mörkare. Något i känslan som saknas. Men men, det är ju en Alpha och så snart man börjar spela så hoppas jag att jag hittat "hem" igen efter 20+ år

Angående stridssystem, så bör väl vi 2020 kunna ha val? Både realtid, realtid med "paus" och turbaserat?

Håller med här. Det känns inte alls som ett baldurs gate. När man i introt såg drakar som teleporterades in från ingenstans och whatnot. Ugh.

Tror absolut att spelet kommer att bli bra och kul att spela men det känns väl inte riktigt som att de tar vara på baldurs gate namnet med det som de visat upp.

Angående turnbased och realtid så tror jag att det krävs en hel del mer arbete för att få de båda typerna att fungera balanserat, något som man antagligen undviker av flera skäl.

Köpte detta och tycker det är fantastiskt på switchen. Lite dåligt med djup och en något högre prislapp för vad det är just nu kanske.
Liknar väldigt mycket en idé om spel jag själv velat bygga så kan vara därför jag gillar det mer dock. Micro strategy... Yum.
Hoppas nästa spel har lite mer djup eller att det kommer någon patch med något intressant.