Inlägg av anon2505

Inlägg som anon2505 har skrivit i forumet

1

Crudelitas - A fallout 3 mod

Crudelitas - A fallout 3 mod

Unknown to Dr zimmer in Rivet city, a handful of deadly androids has been dispatched by his fellow co-workers at the Commonwealth to intercept with a few additional androids gone rogue. The small but dedicated group called The Railroad, will do anything in their power to prevent the so-called group of assassins from completing their mission.

Will you join The Railroad and fight with impossible odds against the deadly androids or will you join the assassins and their fight against time to eradicate the unknown threat?

Progress

Story - 100% Complete
Dialogue - incomplete
Voice-overs - incomplete

Story arc 1: In-progress
Story arc 2: In-progress
Story arc 3: incomplete
Story arc 4: incomplete
Story arc 5: incomplete
Story arc 6: incomplete

#blogg

Guitar Hero On Tour DS - Mina intryck

Vad kan man säga mer än att det är nästa del av Guitar Hero serien som nu slingrat sig in på den bärbara spelmarknaden. För att ens börja att Jamma måste man sätta på en sorts "attrapp" för "strängarna" på Dsen, detta kan ses i bilden under.

Alla är väl medvetna om hur man spelar Guitar Hero och själva konceptet, därav tänkte jag istället skippa vidare till mina egna åsikter om spelet.

Vet ej riktigt var jag ska börja, det är Guitar Hero och inget mer eller mindre. Dock så kan man ju undra vad dom tänkte när dom en dag i fikarummet började diskutera hur dom skulle kunna tjäna mer pengar än vad dom redan gör men med minst ansträngning, And thus Hero On Tour was born. Dock har Hero On Tour ett par baksidor som inte har så mycket med spelet i sig att göra utan Nintendo och vad Dsen erbjuder. Om PSP faller pladask tack vare sin korta batteritid eller minst sagt svaga spelutbud, så fallerar Dsen på dess koncept på att alltid sträva efter att vara innovativ.

En bärbar konsol ska vara något man kan ta med sig att sitta och spela var som helst, att sitta hemma och stirra på en Handheld betyder i min uppfattning att man tappat tråden gällande vad en bärbar konsol ska erbjuda. Först och främst så kan man diskutera "attrapp" som placeras på Dsen, som en inflammerad blindtarm, är nödvändig för spelet i fråga. Sedan hjälper det inte att det låter onödigt mycket varje gång man trycker in en knapp eller när man slår "plektrumet/pennan" mot skärmen när det börja bli kaotiskt. Detta kommer leda till med stor säkerhet att någon i din närhet på t ex bussen kommer vilja ta livet av dig eller sticka den där pennan där ljuset inte skiner.

Sedan, den sista punkten på min lista av klagomål är att man behöver skrika random fras(oftast dock "Star power" eller "Rock on") in i Dsen för att få igång Power Ups, vilket inte funkar någonstans utanför japan och slutar antagligen med att alla organ vill lämna kroppen i skam från närmaste kroppsöppning om man skulle göra detta bland en skara vanligt funtade individer. Detta är inte begränsat till denna titel utan är vanligt förekommande i många av titlarna på Dsens Spelbibliotek.

Jag kan inte undvika att Nintendo försöker alldeles förmycket för sitt eget bästa, och fallit bort från konceptet med att erbjuda en bärbar konsol för alla.

#blogg

Spelrecension - A Blast From the Past

<wbr> Hideo Kojima har alltid försökt att leverera en spelupplevelse som tillintetgöra kontrasten mellan olika medium. Det började den 3 september 1998 med Metal Gear solid, gamers runt om i världen aldrig hade sett ett sånt samspel mellan gameplay, cut-scenes och inte allra minst en atmosfär som kompletterades med utmärkt röstskådespeleri, over-the-top karaktärs design och välskrivna musik stycken. Dock ska inte denna episode av A Blast from the Past handla om Metal Gear Solid , utan om ett annat spel som försökte sig på detta koncept mycket tidigare.</wbr>

I gryning av Super Nintendo Entertainment i början av 90-talet, så njöt gamers av titlar som Super Mario World, Super Star Wars och Actraiser. Dock så fanns det en titel som skiljer sig från mängden, men inte för att det var ett bättre spel eller för att det var en av dom sämre titlarna som var tillgängliga vid tillfället. Det som utmärkte spelet var ett genuint försök att blanda gameplay med mastiga cut-scenes som pressade hårdvaran till något som den troligen inte var menad för.

<center>

</center>
Jag kom i kontakt med Another World personligen på den tiden när det fanns en marknad i Sverige för att hyra ut spel. Dock är detta fortfarande ett populärt fenomen I t ex Nord Amerika med kedjor som BlockBuster. Another World hade vid ett flertal tillfällen varit stora inslag i dom få speltidningar som fanns att tillgå vid den här tiden, men deras budskap var klart. Another World var ett fenomen som erbjöd grafik som aldrig skådats tidigare i något annat spel (Antar att dom inte syftade på PC). Men som vanligt glömde dom nämna de otroligt frustrerande kontrollerna, gameplay som nästan var rent baserat på Trail-and-Error och brist på instruktioner, men till detta senare.

Vill inte ge bort för mycket av storyn om det är någon som vill köra denna titel efter att ha läst detta, så jag kommer bara kort gå igenom storyn. Du är en forskare vid namn Lester Knight Chaykin, som råkar stå I en hiss vid fel tillfälle när ett experiment går åt helvete. Man får en fin introduktion, som har slående likheter med Star Wars intron.

<center>

</center>

Sedan får man se ett otroligt imponerande intro, det är väldigt svårt att förklara för personer som inte kört denna titel. Men jag är nästan säker på att dom mesta än idag skulle bli imponerade av att se vad Another World klarade av att åstadkomma med hårdvaran som fanns i Super Nintendo entertainment system. Man får med detta se ett imponerande intro. Dock inte allt för upphetsande, vi får nämligen se Lester åka lite hiss och inte så mycket mer än det men imponerande nonetheless.

<center>

</center>

Another World är till och med ett av få Super Nintendo spel med laddningstider och en loading screen.

<center>

</center>

<center>

</center>

Här började mitt äventyr i Another World, jag stirrade en hel kväll på bilden ovan. Det var inte att jag fått en stroke från att jag hade blivit så imponerad av vad jag precis hade sett, utan faktumet var att jag inte ens hade en aning att spelade hade börjat dom första 10 gångerna. Spelet ger inga som helst instruktioner om hur man ska lösa det första problemet man ställs inför, och detta är ett av MÅNGA hinder på vägen. Jag stirrade och försökte klara av första bildrutan i ett spel hela första kvällen, med känslan i bakhuvudet att spelet slösade bort mina dyra pengar för varje timme som tickade förbi.

Internet fanns inte att tillgå och jag vägrade att ringa den otroligt dyra hjälptelefon som Nintendo använde vid den här tiden för att lura av folk pengar(Alla som har ringt denna någon gång vet vad jag snackar om).
Här mina damer och herrar var det bara att krypa till korset, detta var första gången jag använde en instruktionsmanual. Där det såklart stod klart och tydligt hur man skulle klara första rutan, tycker det är roande hur dom själva insåg hur dålig deras introduktion till spelet var så de var tvungen att ge en liten hint. Men frukta icke, här och framåt är du helt lämnad åt vargarna.

<center>

</center>

Hela min upplevelse slutade med att jag fick stirra på denna ruta istället och gav upp efter 2 dagar.

Jag vill inte uppmuntra till brott mot upphovslagen, men tycker att ni ska ge ska testa denna titel om ni inte gjort så redan. Är välmedveten om att de som lirat spelet kommer skratta åt mig, och det kommer antagligen ni också göra som beslutar er för att prova på Another World. Min första erfarenhet av spelet var väldigt begränsat, innehållsmässigt om man ska uttrycka sig milt.

#blogg

"Customers do not want online games."

Har ni aldrig undrat vad det är som döljer sig bakom alla minst sagt dumma och konstiga uttalande som konsolföretag har gjort genom åren? Om det beror på företags lojalitet, pengar eller bara ren arrogans är helt omöjligt för oss gamers att besvara. Men här kommer en liten lista med varierande innehåll angående uttalanden från MS, Nintendo och sony.

Number Ten: "I believe that the Sixaxis controller offers game designers and developers far more opportunity for future innovation than rumble ever did. Now, rumble I think was the last generation feature; it's not the next-generation feature."

Phil Harrison kommenterar angående varför det saknades rumble i Sixaxis. Resten väl historia då Dualshock 3 med rumble släpptes i japan runt November 2007.

Number Nine: "When a question about the limited Wii system memory was raised, Nintendo's Laurent Fischer slipped into talking about how ?geeks and otaku? were the only people who would want this issue addressed."

Laurent Fischer generaliserar hela sin fanbase när det diskuteras Wiiware, vilket är en tjänst som beskrivs som: "is being promoted as an avenue for developers with small budgets to release innovative, original, and smaller-scale games without the cost and risk of creating a title to be sold at retail".

Ganska självklart att denna tjänst kommer börja äta upp dom där minnes blocken du har på din wii, men om du tycker något annat än att läget är lugnt så är du en geek eller otaku.

Number Eight: Eftersom det är så mycket snack om piratkopiering hit och dit på FZ så kunde jag inte lämna denna åt sidan.

"Sony BMG's Global Digital Business President Thomas Hesse downplayed the recent DRM fiasco saying he objected to terms such as malware, spyware and rootkit. "Most people, I think, don't even know what a rootkit is, so why should they care about it?" he said."

Nej, varför skulle vi som användare bry oss om ett "koperingsskydd" som öppnar upp din dator för maskar och annat trevligt.

Number Seven: Steve Ballmer, do i need to say more? CEO hos Microsoft.

http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

Och lite random statements.

"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."

"Google's not a real company. It's a house of cards."

"We don't have a monopoly. We have market share. There's a difference."

Number Six: "I would like my car to fly and make me breakfast, but that's an unrealistic expectation." -- on PlayStation 3's backward compatibility issues

Sony Computer Entertainment America president Jack Tretton försöker sig på att använda en analogi.

Number Five: "Customers do not want online games."

Ett uttalande från Nintendos president Satoru Iwata, vilket antagligen är anledning till varför vi har det värsta online systemet någonsin till en konsol.

Friendcodes = fail

Number Four: "A big investment for family entertainment."[speaking about Xbox360] Michael Ephraim, Managing Director of Sony Australia in an interview with the age.com.au"

Tror inte ens att man behöver kommentera detta uttalande.

Number Three: "Gengi is an action game based on famous battles which actually took place in Ancient Japan" ?So here's this Giant Enemy Crab?, And You ?attack it's weak point for Massive Damage"

The infamous quote från sonys E3 2006 visning! New features like realtime weapon change?

Number Two: "(On PS2's tech) "Same interface. Same concept. Starting from next year, you can jack into The Matrix!"

Ken Kutaragi snackar lite om ps2an och dess emotion engine. Detta quote tillsammans med hans uttalande om att ps3an skulle ha dual 1080 och kunna spelas i 4d gör att Ken Kutaragi är antagligen skogstokig eller bara väldigt missförstådd.

Håll i hatten, på första plats har vi...........

"Speaking to G4 TV, Reggie Fils-Aime was asked about Kid Icarus Wii, to which he responded ??You know, we never said he was coming. We?ve all seen the rumours and all of what we see as the desires that consumers want.? Also quizzed on the lack of Hardcore-oriented games, Fils-Aime said ?How could you feel left out? The Animal Crossing that we?ve been hearing about that people wanted."

Ja, den enda kommentaren jag har till detta är länk

Ja, så var mitt första blogg inlägg klart! Hade otroligt svårt att hitta något angående MS och 360. Vet att det finns ett qoute blandannat där Bill gates säger att första Xboxen kommer ha "Toy story like graphics", men hittade inte detta på någonstans. Vet inte varför det knappt inte finns något sånt här om MS men har mina föraningar om att dom lägger mer band på sig än övriga företag av olika anledningar.

Men har ni något bra qoute som jag kan lägga till så får ni jätte gärna skriva om det i comments!

#blogg

1