Inlägg av Challe

Inlägg som Challe har skrivit i forumet

Det handlar säkert, som mycket annat, om pengar. Och kanske påtryckningar från EA. Nu vet jag inte försäljningssiffrorna exakt för Bad Company 2 men jag antar att konsollvarianterna sålde betydligt mer.

Alltid trevligt med spelföretag som lyssnar på sin publik. Gamla cole ser ut som Jason Statham från Crank

Motorstorm 3: Carmageddon ...Ja tack!

Ettan var kanon men lite multiplayer hade inte suttit fel denna gång.

Skrivet av Emils:

Happ, nonchalanta jävlar som inte tänker på de som inte kan se i 3D, dvs.. de som skelar.. såna som jag alltså. Roligt o titta på TV när man inte kan förstå vad som händer på TVn i framtiden när man inte ens heller kan skaffa en TV som inte är i 3D.

Det är väl ungefär som att säga att utvecklingen av löparskor borde stoppas till hänsyn för rullstolsbundna. Beklagar ditt tillstånd men utan alla dessa "nonchalanta jävlar" hade mycket teknik gått förlorad. En 3d-tv kan för övrigt visa "vanlig tv". Oroa dig inte.

Kan vi bara lägga ner konsol vs. PC snacket ett tag?

För övrigt tycker jag det är underligt att man inte går igenom hur man markerar fiender. Detta gjorde man på Beta tutorial videon och det är riktigt användbart både inviduellt och för laget. Inte många som vet att man faktiskt får poäng för att markera fiender. På playstation markerar man en fiende genom att sikta på den och trycka på select, detta gäller även fordon.

Det annonserades när PS3 Betan tog slut "The beta is over, please wait for the multiplayer demo". Så någon blixt från klar himmel vet jag inte om det är. Att den är 360 exklusiv är enligt mig det underliga.

"Go in stealth", känns ju helt klart roligast men jävligt lönlöst då man helt plötsligt skulle spränga hela skiten och "smoke them out".

Undra vad utvecklingskostnaderna för spelet är uppe i nu. De får säkert pengarna tillbaka men det känns lite som att GT hypen kommit av sig pga den långa väntan.

Spännande teknik men det finns ju som sagt många frågetecken. Kommer detta överhuvudtaget fungera i ett mörkt rum?

Att inte ha med prone är ju givetvis ett medvetet val av dice. I ett spel med "endast" 24 spelare och dynamiska kartor går det inte att ha så gynnsamma förhållanden för snipers, för många skulle ligga och lura i buskarna. Det skulle förstöra rytmen och tempot i spelet.

Och till -=anders=- som vill ha mer realism. Jag har väl ca 20 h betatid och en väldans massa timmar på project reality. Bad company 1 & 2 är och har aldrig varit denna typ av spel. Att dice skulle välja en mer orealistisk bana beror säkert delvis som du säger på pengar, men framför allt efterfrågan. Färre spelare har tålamodet att spela realistiska spel som Project Reality och Arma.

Tur nog finns det utvecklare som gör dessa typer av spel. Men att blanda in bad company är som att jämföra äpplen och päron.

FZ får jag gifta mig med er?

Dettar har jag noterat efter 3 matcher:

Bollfysiken är fantastisk, roterande bollar stannar av när dom studsar. Grafiken och skuggorna ser bättre ut.

Betan var helt okej, inte mer. Uncharted känns mer naturligt som ett SP eller co-op spel. Finns det förresten?

Sonic får gå på disco... Don't drink and run!

Hoppas bara samma röstskådespelare gör Guybrush!

Det bästa med hela spelet är nog att det aldrig regnar...

Är det inte upp till var och en att avgöra om dom vill lägga ner massor av timmar på att lära sig gitarr? Kan inte de (som jag) bara få ha kul någon timme ibland med polarna och leka rockstjärnor?

Skrivet av wsod:

Skitsnack att PC marknaden håller på att dö ut. Ni vet inte vad ni pratar om när ni säger så. Förra året ökade marknaden med 1/3 i Sverige. Trots finanskris. Större omsättning än någonsin förut.

http://www.dataspelsbranschen.se/statistics.aspx

Sluta häv ut er skit.

Tycker du borde ta och titta igenom din fakta först. Att marknaden ökar med 1/3 har egentligen inget med nyheten att göra. Det är PC-marknaden som är intressant.

Förra året såldes 2 667 962 PC-spel att jämföra med 3 660 734 året innan. En minskning med 27 %. Detta minskade dock bara omsättningen med 7 % vilket är ganska intressant och kan tolkas på flera sätt.

Viktigt att notera är att 2 667 962 sålda spel inte är en speciellt dålig siffra om man tittar längre bakåt i tiden.

Skrivet av donjojo:

Jag tycker att recensionen saknar en beskrivning av de spelmekanismer som utgör själva spelet. Vad jag har fattat genom att läsa artikeln är att det handlar om blommor inte mycket mer. Väldigt vackra bilder dock.

Måste hålla med där. En bra recension i övrigt men som sagt, vad ett spel går ut på bör finnas med.