Inlägg av Smuck

Inlägg som Smuck har skrivit i forumet

12

jag sitter definitivt 48 timmar per vecka, har svårt för att komma på något annat att göra :S

Skrivet av Ch4rles:

Är level 10-taket den enda begränsningen i trial-versionen?

Nej inte riktigt, du kan t.ex. inte åka till de största städerna eller t2,t3,t4 (områdena för de högre nivåerna)

Men deras trial är väldigt generös och även i låg lvl slaktar pvp:n WoW's högsta lvl pvp

Har själv spelat i som max level sjukt roligt, tagit en paus nu med flera betor kommit ut

snåla jävlar, de äcklar mig hur alla spelföretag inte får nog av pengar då de redan simmar i dem

Så har man lärt sig 2saker:
-FZ redaktionen har ett grönsaksland
-Man ska rösta för moderaterna

Skrivet av Tompa:

Vi favoriserar ingen plattform medvetet. Jag tycker att vi recenserar de flesta viktiga spel, på de flesta plattformar.

okej men fått den känslan på sistone :\

Övrigt: J*VLIGT bra hemsida

FZ favoriserar Xbox 360?

Bara jag som tycker att det kommer för många konsol , och framför allt 360, recensioner?
Skulle gärna vilja se mer dator och DS/PSP recensioner i framtiden.

Aja de får iallafall med de viktigaste spelen

lägg mindre tid på skit och mer tid på riktiga zelda (en av de få spel nintendo kan skryta om)

[quote=Carl G]Jag har betatestat vad som borde närma sig 50-talet mmo spel vid det här laget, och det har aldrig, med stor vikt på aldrig, hänt att ett spel som verkar ofärdigt under betan sedan släppts som ett vettigt spel.

Förstår din poäng :\ Men denna patch kommer vara den näst sista de släpper innan release (det flesta finns med i den). Som sagt släppte de den för att nördarna skulle få testa och få se vad som har hänt, för att skaparna (starvault) har tagit semester nu men de kommer tillbaks efter nyår, och hittills har de gjort jäkla massa framsteg på kort tid. så tror nog att det ordnar sig.

Jag tycker personligen det är skönare med såna företag som släpper en beta direkt när det går att spela lite än t.ex. Blizzard som drygar sig så jäkla mycket ((((dock gör skitbra spel))):P

Skrivet av Spectral:

Du säger att det är extremt buggigt men att ska släppas inom loppet av 3 månader. Det låter ju inte alltför lovande måste jag säga. Jag har fått känslan av att det här kommer bli som AoC var i början. Fast jag kan ju ha fel. Borde kanske kolla in spelet lite mer, men jag väntar nog tills det finns en beta att testa.

Jo jag är själv lite orolig över tiden (blir antagligen uppskjutet) men skaparna visar verkligen engagemang, tro mig såg på några videos hur betan såg ut innan förra patchen... wow... verkligen framsteg Nu har det kommit en till (stor) patch som jag ej utforskat ännu.

P.S. Open beta borde komma någon gång i januari.

Skrivet av GAOS:

Man får väll dra igång med någon fråga då :),
Är det så bra att du kommer betala en månadsavgift om det hade varit ett release nu? Om ja, varför? Sedan kanske du kan berätta om crafting, Hur pvp magic går till.

Jag kommer lugnt att betala månadsavgiften fast jag e dock van med att betala i månaden för spel.

Varför? Jag har blivit så lockad av tanken "spelarna skapar världen" och att det är så fritt.
Crafting? Hittills har den vart väldigt simpel. du huger sten i några minuter går sedan till en "proccesor" och "refine mineral" resultatet blir olika sorts metaler. sedan väljer du ur en lista från en blacksmith vad du vill göra ganska tråkigt. MEN nu har den nya patchen kommit med det riktiga skill systemet. så nu är allt detta förändrat, har ej testat den då den är så buggig (de släppte den innan deras semester så att de värsta nördarna skulle kunna gotta sig ) Nu kommer det bli mycket mer avancerat, då spelarna refinar och smedjer, samt massvis med mera mineraler och vapen har kommit.
PvPn är väldigt fri. går du utanför en börjar by så kan du bli dödad ostraffat. Detta innebär inte att alla går omkring och gör det. de flesta t.ex. gör det inte, men det kan ju iofs bli lite spänt ibland när man ser en liten grupp. vid releasen så kommer det finnas vakter och en kille som kan ge dig vapen ibörjan sedan skickas du ut i världen.
Passar på att berätta lite om städerna ^^
Du och några kompisar/guildmates bygger hus nära varandra. efter en stund kommer fler och fler människor. sedan bildas ett litet samhälle. Då kommer detta samhälle locka till sig handelsmän (riktiga spelare) samt smed och andra yrkesgrupper. Kommer det många människor så kommer det ju alltid att finnas tjuvar/mördare eller banditer som gör räder på eran stad. Då anlitar ni eller blir ni vakter över stan. och så bara växer den

Magin... ledsen spelar som bågskytt du får ta och kolla på youtube eller nån annan stans.

Mortal online - Oblivion MMORPGn vi alla väntat på?

förra veckan Pre-beställde jag Mortal online och i princip kört 24/7 sen dess jag fick tillgång till "AlphaBetan". Hittills har det sett väldigt lovande ut, bortsett från PvEn som är.... ja... extremt buggig atm

Ytan är stor som F*n och ännu finns bara drygt 1/3 av ytan som kommer finnas när spelet blir klart (nånstans runt det första kvartalet). Alla ni som tänker "Fan ännu en dålig rip-off från wow" har helt fel! Wow bygger mest på PvE, världen är redan uppbyggd, måste farma i timmar för dugligt equip och framför allt Statsen är ALLT.

I Mortal Online så är det spelarna som bygger upp världen det är spelarna som bygger husen och skapar de stora städerna. Det är spelarna som bygger upp allt i princip. finns från början några små npc byar där man får sina kläder samt en yxa. därefter är det du som bestämmer. och STATS kan man maxa på en 30min så att ingen behöver hardcore spela för att fortfarende ha en chans i pvp.

En annan bra sak är att man är beroende av varann. Från början får man ett visst antal Primary attribute point (vet ej antal) som du kan bestämma vad de ska bli:
Strength - hur mycket man kan bära, skada osv.
Dexterity - hur smidig man / skillad med båge osv.
Constitution - ganska likt str fast spelar också roll
för hur mycket liv du har.
Psyche - hur bra du är på att t.ex. tämja djur, rida
osv.
intelligence - Hur mycket mana du har, hur bra dina
spells är osv.
Length - hur lång du är (obs. ger mycket till liv och
styrka) nackdel: man kanske behöver 90
strength för att kunna använda en viss
båge effektivt. då är det bra att ha kvar
points att sätta till strength också.

Sen får man också 1000 secondary attribute points. Dessa sätter man in i lite mer inriktade kategorier. De finns numera över 100skills så jag länkar ett skillträd istället http://wiki.raato.org/wiki/images/e/eb/New_skills.png

Detta innebär att en människa inte kan ha allt, därför måste man dela upp skillsen för att ett samhälle ska gå bra.
((((detta har kommit under den senaste patchen som är väldigt buggig just nu, ska dock fixas efter nyår))))

Så.....
en hjälte
en bandit
en handelsman
en smed
en sammlare
en kung
en hatad
en älskad
.... vilken är du?

(självklart inte skrivit om allt då det skulle ta flera timmar)

Öppen beta borde komma strax. annars kan men pre-beställa det och komma in i betan direkt.

Utvecklarna är extremt engagerade och de är alla experter från andra mmorpg spel som har sitt kontor i malmö

Snälla...

Wii= Nintendo pumpar ut en hel del skit (ca95%) men det är ändå värt att ha en Wii för att 2-3ggr per år kommer det ut spel som får 6/5. Dessa spel är deras klassiker, som också är anledningen till "varför de är den bäst säljande konsollen". Spela Zelda, Mario och metroid prime innan du anklagar nintendo för att vara skit. de 3 spel-serierna gör det värt att ha en nintendo stående hemma hos dig.

Hoppas iallafall att den inte blir lika meningslös som DSi

varför någon större förvåning??? har det inte alltid varit det eller?

Blir så upprörd att alla spel till wii som inte nintendo gjort från grunden blir skit!!
Men det är lugnt värt att ha ett wii, helt seriöst, när nintendo släpper ett bra spel så blir det så sjukt bra. zelda serien har aldrig tappat flytet och för att inte tala om mario som förra året gav ut Mario Galaxy... suck... blir dock lite segt att vänta på det nya zelda

Funderade på att köpa det tills jag såg att det inte fanns något multiplayer läge, det tycker jag var ett för stort minus!

12