#Introversion Software ligger bakom de framgångsrika spelen #Uplink och #Darwinia. Ändå har de inget att komma med när de ställs mot företagets pågående projekt #Prison Architect. Genom att använda den betalningsmodell som blev världskänd i och med Markus Perssons #Minecraft, där man betalar för att vara med och alfatesta spelet, har fängelsesimulatorn blivit Introversions mest framgångsrika spel någonsin.

– Det är underbart för oss eftersom vi aldrig förut har släppt ett spel vi varit helt nöjda med. Vi har alltid behövt ytterligare sex månader för att skapa det spelet vi vill skapa. Med tanke på hur betalningsmodellen fungerar i Prison Architect kan vi garanterat ta oss den tid vi behöver för att leverera den version av spelet som vi vill att allmänheten ska få ta del av, sa medgrundaren Mark Morris under en paneldiskussion på Rezzed-mässan.

Hela den 50 minuter långa paneldebatten, som fokuserar på hur olika betalningsmodeller kan förbättra pc-marknaden, ser ni nedanför.