har pcn spelat ut sin roll?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Malware om ni ska vara så förbannat petiga. Det sprider sig framför allt via mail och då inte bara email från okända kontakter. Zombie datorer.

Varje gång du laddar ner en fil från internet riskerar du att få ett malware

Så länge man inte kan alla Windows komponenter och har sten kol på alla program man installerat. Så kan man mycket väll ha virus. Även eventuellt så kan man köra sitt antivirus program. Ett sådant antar jag dock att ni inte har eftersom ni inte tycks tro er behöva det

Malware inbegriper ju allt. Jag talade visserligen enbart om exempel som drabbat mig. Kanske har man haft någon trojan också men kan inte minnas någon specifik (edit: eller inte känt till ).

TobbeW
Ja visst är en konsoll en dator. Men vad du egentligen syftar på är väl att konsollen närmar sig "hemmadatorn" / PC'n?

Oj, och ja, jag tänkte säga att du har en poäng i.s.f.

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Då är det helt plötsligt konsolen som spelat ut sin roll iom att den är/är på väg att bli en dator.

Play Station 4 med Windows som OS.

XBox 720 med Mac-OS.

Skrivet av IceMan:
Skrivet av TobbeW:

Är det inte så att konsoler blir allt mer lik datorer?
Betyder inte det att datorer är det främsta just nu?

håller helt med dig
dom har gått ifrån renrasiga konsoller (ja iallafall ifrån NES å frammåt ) till att bli som en dator, med "samma" hårdvara tillomed.

En konsol är en dator som är gjord för endast spelandet. Så att installera Windows eller Macintosh OS gör det till en PC.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det var ju det jag menade med mitt inlägg. Tråden heter ju "har pc:n spelat ut sin roll?" Om konsolen får tidigare nämnda OS blir de mer eller mindre till PC:s och därmed blir konsolens roll utspelad.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Jag förstår bara inte varför ni skulle vilja göra konsolen till en PC när det är så mycket lättare med en konsol. Alla funktioner i dagens konsoler utom möjligtvis Wii Weather Channel är gjorda för spel och det borde stanna så.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag förstår bara inte varför ni skulle vilja göra konsolen till en PC när det är så mycket lättare med en konsol. Alla funktioner i dagens konsoler utom möjligtvis Wii Weather Channel är gjorda för spel och det borde stanna så.

Nu bryr jag mig inte om ifall konsoler blir till PC:s öht. Jag spelar spel jag tycker om och vilken maskin jag spelar på är riktigt ointressant. Jag är ingen fanboy av någon plattform men PC är den jag spelar mest på. Troligtvis är det för att jag gillar att spela spel som oftast bara kommer till PC.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Tror ni att det någonsin kommer en konsol med tangenbord och mus kanske som någon extra tillägg. Vilket företag skulle det i sånna fall bli?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tror ni att det någonsin kommer en konsol med tangenbord och mus kanske som någon extra tillägg. Vilket företag skulle det i sånna fall bli?

Har inte PS3an det redan?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tror ni att det någonsin kommer en konsol med tangenbord och mus kanske som någon extra tillägg. Vilket företag skulle det i sånna fall bli?

Har inte PS3an det redan?

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tror ni att det någonsin kommer en konsol med tangenbord och mus kanske som någon extra tillägg. Vilket företag skulle det i sånna fall bli?

Har inte PS3an det redan?

Jag tror att det inte kan användas till själva spelen utan mer till PS Home och webläsaren. Men jag har aldrig testat


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Till Playstation så fanns det mus till vissa spel vill jag minnas.

Medlem

Det tycker jag låter som en riktigt skön idé, tangentbord och mus (om det fungerar till spelen vill säga) - men i praktiken, hur fungerar det när man sitter i soffan!?
Inget bra ställe att ha tangentbordet på, och hur musen skulle krångla behöver man väl knappast nämna!? Att sitta med dom på soffbordet löser ju det, men inom en vecka eller två så lär ju ens rygg vara lite fräsch som ens mormors...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

när jag pumpar ut spel som resident evil 5 och gears of war 2, assassins creed på min xbox på en fullhd tv, så få jag en WoW känsla, hur fan kan ett system som är mångfallt sämre än en highend pc kötta ut grafik som är grym, jämfört med min pc som jag nyss uppgraderat för 8000kr.

leder konsolerna utvecklingen ?

Jag vet inte riktigt om jag de leder eller inte, men jag börjar bli ganska trött på att uppgradera datorn/köpa ny när en konsol håller i en 4 - 5 år minst, för en tredjedel av priset och har minst lika många bra spel. Nästa dator jag köper blir förmodligen en arbetsdator endast då jag mest spelar DS och PS3 nu.

Men Baldur's Gate 2 finns ju dock inte till konsol...


signatur
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tror ni att det någonsin kommer en konsol med tangenbord och mus kanske som någon extra tillägg. Vilket företag skulle det i sånna fall bli?

Har inte PS3an det redan?

Jag tror att det inte kan användas till själva spelen utan mer till PS Home och webläsaren. Men jag har aldrig testat

Funkar alldeles utmärkt till blandannat unreal till ps3an.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tror ni att det någonsin kommer en konsol med tangenbord och mus kanske som någon extra tillägg. Vilket företag skulle det i sånna fall bli?

Har inte PS3an det redan?

Jag tror att det inte kan användas till själva spelen utan mer till PS Home och webläsaren. Men jag har aldrig testat

Funkar alldeles utmärkt till blandannat unreal till ps3an.

Där ser man. I sånna fall berode de släppa TW ditt


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

http://www.theesa.com/facts/salesandgenre.asp

Det finns säkert olika sett att räkna men om man tittar på antalet sålda enheter så är konsoll större än PC.

PC är en platform, konsoll innefattar flera. Ska man göra en rättvis jämförelse borde man ställa PC:n mot var och en av de olika konsollerna separat. Dessutom borde den digitala försäljningen (både för PC och konsoller) vara medräknad om den inte redan är det.

Skrivet av Slashneed:

jag börjar bli ganska trött på att uppgradera datorn/köpa ny när en konsol håller i en 4 - 5 år minst, för en tredjedel av priset och har minst lika många bra spel.

En dator kan hålla länge utan uppgraderingar. Visserligen kan man kanske inte maxa grafiken i de senaste spelen det sista året eller så men är det verkligen nödvändigt? Jag kan dock hålla med om att den initiala kostnaden är högre men då får man också en maskin som kan användas till så mycket mer än en konsoll. Dessutom kan man tjäna igen en del av pengarna tack vare att spelen är betydligt billigare till PC.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

TobbeW
Ja visst är en konsoll en dator. Men vad du egentligen syftar på är väl att konsollen närmar sig "hemmadatorn" / PC'n?

Oj, och ja, jag tänkte säga att du har en poäng i.s.f.

Ah juste PC /hemmadatorn menade jag

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

Det tycker jag låter som en riktigt skön idé, tangentbord och mus (om det fungerar till spelen vill säga) - men i praktiken, hur fungerar det när man sitter i soffan!?
Inget bra ställe att ha tangentbordet på, och hur musen skulle krångla behöver man väl knappast nämna!? Att sitta med dom på soffbordet löser ju det, men inom en vecka eller två så lär ju ens rygg vara lite fräsch som ens mormors...

Otroligt, fyra sidor om ämnet och Werzion är den första som nämner detta!?

Konsoll spelar man från soffan.
PC spelar/opererar man från skrivbordetstolen.

Häri ligger den fundamentala skillnaden och jag kan inte understryka detta tillräckligt. För en tid sedan lade min granne och jag ner väldigt mycket tid på att få World of Warcraft att bli soft och spelbart från hans soffa till projektorbilden på väggen. Vi såg för oss hur allt skulle bli större och mäktigare osv. Efter att ha gått amok på IKEA och Bauhaus drog vi in meter efter meter med plank och material i lägenheten och började bygga ett "tangentbord/mus" bord för soffan och för att göra en lång historia kort, vi fick det aldrig att fungera. Det närmaste vi kom en någorlunda avslappnad spelstil var när vi kuddade upp spelarens position i soffan så att han satt rak i ryggen som vid en skrivbordsstol. Först då slutade musen att glida ner i soffan och man kunde slappna av lite. Detta gjorde dock att man fick ont överallt eftersom en soffa inte är gjord för att sittas i på det sättet. Det närmaste vi kom något som fungerade var en snickrad setup för pedaler och ratt för wipeout. Allt annat kunde dra helvete kort och gott.

Konsoller vs PC är ett ämne som dör bort så fort man inser hur olika dom spelas tycker jag. Tangentbord och mus för konsoller kommer aldrig fungera helt enkelt för att man sitter för "fel" i soffan för en sån setup. Det går säkert att få detta fungera om man jobbar med fåtöljer och vinklar några dagar, men vi pratar ändå om majoriteten här som inte är beredd att såga i sin fåtölj etc!

Jag äger ingen konsoll själv, men har spelat på grannens xbox med bilden projicerad på väggen och det är vansinnigt coolt och roligt. Men det förminskar inte pc'n i mina ögon. Dom används för olika saker helt enkelt och sålänge formatet på dom båda ser ut som det gör så kommer inget hända tror jag.
- Mo

Inaktiv

Jag sitter bakåtlutad i min läderfåtölj bakom ett skrivbord och på det har jag benen, framför skrivbordet står en 42"plasma, en dator och ett PS3, inga problem alls spela konsoll för mig.

ding 1k inlägg btw yay.

Inaktiv
Skrivet av Modemis:

Konsoller vs PC är ett ämne som dör bort så fort man inser hur olika dom spelas tycker jag. Tangentbord och mus för konsoller kommer aldrig fungera helt enkelt för att man sitter för "fel" i soffan för en sån setup. Det går säkert att få detta fungera om man jobbar med fåtöljer och vinklar några dagar, men vi pratar ändå om majoriteten här som inte är beredd att såga i sin fåtölj etc!

Jag äger ingen konsoll själv, men har spelat på grannens xbox med bilden projicerad på väggen och det är vansinnigt coolt och roligt. Men det förminskar inte pc'n i mina ögon. Dom används för olika saker helt enkelt och sålänge formatet på dom båda ser ut som det gör så kommer inget hända tror jag.
- Mo

Det hade varit mycket smidigare att köpa en speldator som är byggt för spel än en dator med Windows på. Varför skulle man inte kunna sätta sig vid ett datorbord och spela PS3?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Nej den kommer aldrig spela ut sin roll.
PC For the win.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Den här tråden är en av de dummare jag sett. Herregud vilka argument (gäller till viss del båda sidorna, främst konsolsidan och givetvis inte alls Mig).

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Den här tråden är en av de dummare jag sett. Herregud vilka argument (gäller till viss del båda sidorna, främst konsolsidan och givetvis inte alls Mig).

Fanboys rules the internet. (Tror dom själva åtminstone)

Medlem

jag orkar inte läsa igenom hela tråden, allt jag har att säga är att PC for the fu'kk'en win

ingen konsol kan ta över PC:ns plats, jag önskar konsoler inte fanns, så alla bra spel som bara finns på konsoler fanns till PC:n istället,
ZzzzzZz

Inaktiv
Medlem
Medlem

Kan du spela Deus Ex på konsoll i 1920 x 1200 då blir jag övertygad att konsoll är bättre...

Inaktiv

PCn kommer förmodligen aldrig "spela ut" sin roll. I stort sett alla indietitlar och mer nischade grejer har sin plats på PCn av en massa olika anledningar. Om man sammanför det med att större delen av det så kallade AAA-segmentet är ren jäkla iterativ dynga så kommer jag förmodligen sitta framför min PC i en herrans massa år till.

Medlem
Skrivet av ghoül:

jag orkar inte läsa igenom hela tråden, allt jag har att säga är att PC for the fu'kk'en win

ingen konsol kan ta över PC:ns plats, jag önskar konsoler inte fanns, så alla bra spel som bara finns på konsoler fanns till PC:n istället,
ZzzzzZz

Hur jävla bra fungerar sällskapsspelande på PC då? (menar inte över internet.) 2 kontroller och ett co-op spel är roligare än att spela själv. LBP ftw.


signatur

Rawr

Medlem

med tanke på den rena kraft som den genomsnittliga FZ besökaren äger så är dess prestanda något helt galet sjukt ..... USEL.

Medlem

med tanke på den rena kraft som den genomsnittliga FZ besökaren äger så är dess prestanda något helt galet sjukt ..... USEL.

Skriv svar