Darkfall: Gameplay-trailer och betatest

Medlem
Citat:

Det norskutvecklade spelet(...)

Med AoC färskt i minnet så drar jag mig för att testa ännu ett norskutvecklat spel...

Medlem

Jag hade aldrig hört tals om spelet innan jag såg rubriken.

Efter att ha sett "trailern" är jag mindre än ointresserad. Noll framsteg på 6 år?

Tekniskt, kanske. Grafisk? Snarare snesteg.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av smuts:

Jag hade aldrig hört tals om spelet innan jag såg rubriken.

Efter att ha sett "trailern" är jag mindre än ointresserad. Noll framsteg på 6 år?

Tekniskt, kanske. Grafisk? Snarare snesteg.

Enda anledning till att spela det här spelet är ordentlig PvP. Vill man ha snygga spel

tech demos

så finns det Crysis Warhead att se fram emot istället.

Medlem

Vill inte behöva kriga åt spelet som nån jävla fanboy men folk måste förstå skillnaderna mellan spel. Vi snackar inget WoW eller AoC fullt med instancer och liten mängd interaction. Vi snackar ett sandbox MMO med stora miljöer helt utan instances, städer byggs och raseras av klaner, stora sjöslag och allt det med real time stridande. Inget AoC som ger en falsk känsla av att du själv slåss utan verkligen ett spel där du klickar på vänster musknapp för att slå ett slag / skjuta med din båge. Tycker faktist att spelet ser väldigt bra ut om man jämför med tidigare screenshots ( 2005 t.ex.) däremot håller jag med om att animationerna var rätt dåliga och det var givetvis tråkigt att de inte visade upp fler aspekter av spelet så som skills, UI, crafting, PvE.

Skrivet av MFC:

HAHAHA.. 7 år ?.. snarare 7 år GAMMALT!

Såg fan för jävligt ut och då är jag inte kräsen.

Jag är inte heller kräsen ! efter att ha blivit lockad av fin grafik till Age of conan som visade sig vara riktigt tråkigt och saknade spelglädje totalt.

så är jag faktiskt bered att testa detta trots att grafiken inte är bra ... vem vet det kanske är roligt att spela iallafall.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

hmm... är inte så imponerad av Darkfall (förstår inte vad det är folk ser i det) och då har jag inte äns tagit in grafiken i beräkningarna, plus realtids combat i ett mmorpg mjä...


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Asså jag fattar seriöst inte hur folk tänker när de inte vill spela ett spel för att grafiken inte är super. Och han som säger att han inte är kräsen men samtidigt tycker att det här är för fult kan ju ta sig i *****.

Medlem
Citat:

Vill förändra MMO-världen.

Ett fantasy MMO med orcher och alver? Jo visst, det har ju inte gjorts förut.

På pappret låter ju allt kanon (PvP överallt, realtime combat, inga "levels" osv) men spelet i sig ser ju ut som något som skulle ha kunnat kommit ut för sju år sedan.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Senast jag uppmärksammade spelet var för något år sedan, vill jag minnas. Då blev jag verkligen exalterad och denna nykomling kändes sådär härligt hypad och jag var tydligen mottaglig som få.
Efter en trailer som denna måste jag, något motvilligt, erkänna att de förväntningar som fanns på detta närproducerade mmorpg föll ganska hårt.

Detta är varför: Först och främst grafiken (och ja, jag vet gott och väl att det finns många fantastiska spel utan någon reellet acceptabel grafik, men detta duger inte) som är i klass med K2 networks KnightOnline, vilket, i det avseendet, är ett skräckexempel på spelgrafik. För det andra; karaktärernas dynamik och löpning, som ser horribelt sega och avtändande ut. Det tredje är realtidslagsmålen som, enligt mig, mest ser kaotiska och stela ut. Tilläggas skall dock att man inte kan döma detta system på förhand, eftersom den ännu inte testats av en verklig publik; vem vet - det skulle kunna vara fantastiskt roligt.

Ännu en sak jag stör mig på är att så få aspekter av spelet visas upp. Det som fick mig att vilja spela Darkfall när jag först såg det var framförallt visioner och idéer det innehöll som stack ut från fightingboxen; byggnation av nya städer, stora klanstrider där man kunde förstöra dessa städer, ekonomiskt nytänkande osv. Inget av detta fick sin plats, eller tillräckligt stor, i trailern vilket var synd eftersom dessa delar faktiskt visade viss potential.

Darkfall känns helt enkelt inte tillräckligt, men resultat återstår att se; endast de kommande spelarna kan ge detta när releasen stundar.

/SaturdaySavage

Medlem

Urk, är det tänkt att man ska betala för det där? Sen undrar jag var UIt är, om det nu är 100% pure gameplay. En viktig del av ett MMO enligt mig..

Inaktiv

Tänker bara säga att grafiken är horribel framförallt för att den är så OJÄMN! mark/byggnadstexturerna är fruktansvärt fula och dåligt gjorda, men tittar man på himlen/ moln/solen så är de rätt vackra rätt igenom hela filmen, vissa träd och mounts såg skapliga ut, men allting annat var ju sjukt, sjukt avtändande... inklusive de stela animationerna.


signatur

All men are cremated equal

Medlem

håller med cribba där faktiskt
inget ont om tolkien men orcer, alver och trähattar
börjar kännas lite väl sönder-exploaterat
on topic så kändes darkfalltrailern ganska avtändande
pga att vissa miljöer + mounts såg ok ut men rörelse animationerna, effekter+ musik kvalitén kändes mer som ett amatörprojekt.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av lasershock:

Nah, ge oss mer info om Svenska Mortal Online istället!

JA Mortal online...det verkar bli grejer

Medlem
Skrivet av cribba:
Citat:

Vill förändra MMO-världen.

Ett fantasy MMO med orcher och alver? Jo visst, det har ju inte gjorts förut.

På pappret låter ju allt kanon (PvP överallt, realtime combat, inga "levels" osv) men spelet i sig ser ju ut som något som skulle ha kunnat kommit ut för sju år sedan.

Spelet ser ut som något jag lämnat efter mig vid en tarm tömning.

Medlem

Verkar bli ett underbart spel. Hoppas.

Medlem

Riktigt bra, skönt att det skrämmer bort grafikkåta n00bs. Ett företag som för en gångs skull ägnar hela utvecklingstiden åt gameplay och sedan tänker på grakfiken/animationen. Succé helt enkelt.

Medlem
Skrivet av flippp:

Riktigt bra, skönt att det skrämmer bort grafikkåta n00bs. Ett företag som för en gångs skull ägnar hela utvecklingstiden åt gameplay och sedan tänker på grakfiken/animationen. Succé helt enkelt.

Bra sagt. Inte konstigt att dagens spel ser ut som de gör då grafiken verkar var allt folk tänker på. Tack och lov slipper man de grafikkåta, wow kidsen och andra otrevliga typer ( nog för det kommer finnas en massa griefers ändå).

Darkfall är tänkt att ge en bra spelupplevelse och grafiken är verkligen inte så kass som vissa säger, ja animationerna är rätt dåliga men själva grafiken i sig är inte så farlig.

Men ni andra kan ju köra AoC istället, har ett bra erbjudande, fixa en beta key till darkfall och byt den med mig mot ett AoC account så kan vi se vem som har roligast ( oops det skulle jag inte sagt, nu vill ingen byta eller? )

Medlem

Eh, nej tack.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av smuts:

Jag hade aldrig hört tals om spelet innan jag såg rubriken.

Efter att ha sett "trailern" är jag mindre än ointresserad. Noll framsteg på 6 år?

Tekniskt, kanske. Grafisk? Snarare snesteg.

Enda anledning till att spela det här spelet är ordentlig PvP. Vill man ha snygga spel

tech demos

så finns det Crysis Warhead att se fram emot istället.

Jag är ungefär lika ointresserad av Crysis Warhead som jag är av detta spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Haha! 100% Pure Ingame footage! Det hoppas jag verkligen, annars är det dags att sparka 3d-teamet

Medlem

Jag minns att jag såg fram emot det här i början av 2000-talet eftersom världen verkade vara mycket stor (gillar att utforska) och har från och till insett att de fortfarande jobbade med det. Trodde dock aldrig att de faktiskt skulle bli klara efter ett par års väntan. Blir nog inget jag testar nu, men man får önska lycka till.

Medlem

Jag håller med att grafiken i videon ser lite utdaterad ut.

DOCK! Om man kollar på screenshots från deras hemsida så ser ju spelet MYCKET snyggare ut. Vet inte om de medvetet har sänkt grafiken i videon eller om de helt enkelt nedgraderat spelet.

Några utvalda bilder som jag tycker är HELT okej:

http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/javaw_2006_11_0...

http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/javaw_2006_11_0...

http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/location_04?ful...

http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/location_10?ful...

http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/17_G?full=1

EDIT: En anledning kanske är att bilderna är bearbetade. Det hoppas jag verkligen inte att de är.

Medlem

åh, kom igen nu! Grafiken är ju inte så farlig och gameplay verkar ju bli grymt!

Medlem

Läste lite på officiella forumet att filmen antagligen är inspelad på medium grafikinställingar av nån konstig anledning.
Verkar rätt korkat att inte visa upp den bästa grafiken.

För övrigt så verkar spelet rätt intressant för mig. Jag tycker att det är roligt med med sandlåde rollspel där man kan RPa ordentligt där förhoppningsvis annat folk också gör det och inte bara massa "LOL noob!!1!" hela tiden.

Medlem

Man får hoppas de håller vad de lovar. Vet inte om jag personligen pallar med ett rent PvP-spel, Darktide i AC var sisådär skoj. Andred/Mordred i DAOC var mer min nivå.
Låter lite som Shadowbane.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

ser lovande ut...vad jag stör mig mest på är dock animationerna...hackiga o inte bearbetade,
ser ut att va en gammal motor o dom har försökt trycka in grafik nu på slutet...
det är fortfarande beta
så hoppas dom fixar till

fina explosions! *host*

Medlem

7 år för sånt bajs? hoppas dom skojar är väl inte nyskapande för fem öre direkt tycker jag.

Medlem

Intressant att de fått till schyssta animationer på mountsen... lite som att när de introducerade mounts i spelet hade deras animatörer taget fem steg upp på skill-stegen och kunde helt plötsligt producera något bra... dags för dem att se över springanimationerna igen, särskilt med två-handsvapen

...men hur fult det än är, så är det gameplay som räknas. L2 har jag spenderat flera år med och det må vara riktigt snyggt och framförallt proffsigt animerat - men i sieges med low-low-detail mode igång så var det inte så mycket vackrare än denna trailer. Men förbannat roligt ändå - det som räknas.... drama och politik! Inget jävla rvr-trams med fasta sidor som inte kan slåss inbördes.

Inaktiv

Riktigt fult. Men det verkar vara en väldigt spännande gameplay. Ser fram emot mer info

Hoppas man kommer in på betan.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

123
Skriv svar