E3-film: Brothers in Arms: Hell's Highway
filmen påminner mig bara om hur enformigt och tråkigt första BiA var I'll pass on this one
Ser trevligt ut, men man verkade inte kunna ge order via kartan (FAIL!, HATA detta fenomen i "taktiska" shooters. Gör att ens egna gubbar bara kan röra sig precis där du är...) Och det verkar ju inte direkt som ens egna gubbar kan bli "supressed" vilket är ganska fail det med. Men kan bli skoj i coop.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Synd att man sabbar hela inlevelsen och allt krut som har lagts på realismen i historien och miljöerna med de förbannade ikonerna som visar var fienden är.
Om man skjuter på en fientlig gruppering med en kulspruta så ser dom ju till att hålla ned skallen (om dom har något i den vill säga). Det behöver man ju inte visa med en stor ikon utan det räcker väl gott och väl att fienden inte skjuter tillbaka och håller huvudena nere helt enkelt.. Men det kanske är för logiskt..
Varför förbiser alltid utvecklare av lovande WW2-spel ljudupplevelsen? Vapenljuden är så alldagliga att man känner igen dem från filmer/spel, och varför är dem nedskruvade på lägsta volym? I en eldstrid kan du knappt höra någon skrika. I ett WW2-spel vill jag ha en kaosartad upplevelse och ett jävla liv från vapen, blandat med skrik och dån från explosioner. Inte ett pew pew, följt av "nice shoot", pew pew... boom boom... Ja, ni förstår vad jag menar
Varför förbiser alltid utvecklare av lovande WW2-spel ljudupplevelsen? Vapenljuden är så alldagliga att man känner igen dem från filmer/spel, och varför är dem nedskruvade på lägsta volym? I en eldstrid kan du knappt höra någon skrika. I ett WW2-spel vill jag ha en kaosartad upplevelse och ett jävla liv från vapen, blandat med skrik och dån från explosioner. Inte ett pew pew, följt av "nice shoot", pew pew... boom boom... Ja, ni förstår vad jag menar
Det är något jag märkt i stort sett alla spel jag spelat, i verkligheten så blir man ju nästan döv om man avfyrar ett vapen, men i ett spel så låter det som en kinapuff.
Hehe, kommer ihåg när man skulle ge målangivelser i det militära, och 10 man låg med 2-4m mellanrum på ett led linje. Knappt så gubbarna bredvid en hörde, och så var ju tanken att de skulle vidarebefordra ordern till de som låg längst ut.
Funkade ju inte särskilt ofta, om man säger så.
Men ontopic, så blir jag bara mer och mer ointresserad av BiA:HH ju fler trailers som går. Det kändes som om det var en uppvisning av det första BiA, samma nissar som stod och pratade på exakt samma vis som de gjorde för några år sedan. Inget nytt på den fronten...
@ Pliskin.
Kul att bli döv att sitta och spela ett spel tack vare att din teammate fick för sig att skjuta sin mg en halv meter från ditt öra?!
Det är bara att koda motsvarigheten till HDR för ljud. Alla ljud har ett decibelvärde och sätts i relation till varandra. Om du har ett högt ljud nära hör du inte svagare ljud en bit bort och så vidare. Det jag inte förstår är varför ingen gjort något liknande. Det närmaste jag kommit är att vissa spel simulerar öronpip efter handgranater.