Om jag vunnit 114 miljoner kr...

Medlem
Om jag vunnit 114 miljoner kr...

så hade jag imorgon:

- Åkt till BMW, Porsche, Audi och beställt 2 nya bilar (för en Porsche hade jag aldrig köpt, hade bara sagt till dem att jag tycker deras bilar är för kvinnor)
- Åkt till en mäklare, köpt drömhuset och sedan köpt mäklarbolaget och avskedat den jävla lurendrejaren som precis sålt mig huset "med bra möjligheter".
- Gått till B&O Center och skrattat dem i ansiktet och sagt att deras saker är Philips apparater i snygg förpackning, köpt deras dyra jävla telefon (den är skitläcker) till hemmet, sen gått därifrån.
- Beställt en fet jädrans smörgåstårta och ätit den direkt på golvet, eftersom golvet är så rent, eftersom jag betalt min biologilärare BENGT att rengöra golvet så mycket så man kan äta på det (alla går att köpa till rätt pris)
- Åkt ner till Apple butiken och skällt ut dem för att de alltid ska vara så förbannat dyra! Därefter åkt till en annan Apple butik och köpt allt som de har.
- Famlat full till ett internet café, köpt hela skiten, avskedat de som inte är snygga och anställt mina arbetslösa (eller de med dåligt jobb) vänner.
- Tagit taxi till närmsta flygplats, hyrt ett helt flygplan och sen hade jag åkt därifrån igen för jag är livrädd för att flyga. Jo, jag hade skällt på personalen, för det är ju livsfarligt och helt emot naturens lagar att människor ska kunna flyga!
- Begett mig till SJ istället och beställt ett helt tåg som jag hade fyllt med mina vänner och bara haft en schysst fest, kanske åkt en station eller två?!
- Sen hade jag tagit in på ett hotell, ambulansfull, slängt mig i sängen, hyrt en PayPerView film och känt mig riktigt riktigt nöjd, simple as that!

Vad hade du själv gjort?

Edit: Förlåt, glömde ju skriva att jag hade köpt en LED TV till alla som kommenterat i bloggen också. Nu kanske du blev osäker på om jag vunnit eller inte, så det är bäst att du skriver något faktiskt...

#blogg

Medlem
Om jag vunnit 114 miljoner kr...

Du borde hyra dig en butler n_n


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Du borde hyra dig en butler n_n

En egen Michael Caine hade inte varit så fel :3

Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av Greger:

Du borde hyra dig en butler n_n

En egen Michael Caine hade inte varit så fel :3

Åhh, mysigare mysgubbe får man leta efter!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Hade inte gjort så mycket.. lista dårå.

- Hade köpt mig ett hus eller en lägenhet med lite renoveringsbehov.
- Åkt till Audi och beställt mig en fin liten bil.
- Fixat körkortet.
- Åkt till Mediamarkt och spenderat ett par timmar i deras dyra hifi-avdelning, sen köpt mig en trevlig anläggning och en projektor.
- Åkt till systemet på Hansa i Malmö och köpt mig en av varje sorts öl (Flera av de som jag vet att jag gillar)q
- Köpt en gammal restaurerad alfa romeo till farsan.
- Köpt en ny skärm och kringutrustning (ratt, joystick) till min speldator.
- Köpt delar till en Ion-baserad HTPC.
- Köpt en ny laptop.
- Åkt till banken och satt undan 100 mille på ett sparkonto. (Fan ska man med 105 mille till? Bättre att ha 5 och ha resten på sparkontot tills man verkligen behöver dem)

Sen hade jag nog bjudit mina polare på pizza. Och kanske ett par öl.

Skulle du inte sparat ett öre? Låter jävligt dumt att inte spara något om man har 114 mille..

Medlem

Det där hade kostat mycket mer än 114 miljoner. Själv skulle jag nog köpa en lägenhet med bra läge och en bil. Sen hade jag satt pengarna på ett säkert ställe och låtit dem växa.

Medlem

Jag hade sett till att bli skuldfri. Sedan hade jag sagt upp mig från jobbet, köpt ett hus och en ny bil, byggt en hemmabio samt ett spelrum med en fet PC och alla tänkbara konsoler. Pengarna som blev över hade jag satt in på banken och levt på räntan.

Medlem

LED TV FTW!!, men jag har redan en på 55" ;):D

men sånt där tänker jag på ofta

Medlem

Hade väl investerat i aktier tills jag fick det dubbla. Sedan fortsätter jag i oändligheten och blir lika rik som alla oljeschejker tillsammans.

Medlem

gief tv, nu räknar jag med det. kkthxbai

Inaktiv

Jag skulle hoppat av skolan. Flyttat hemifrån och skaffat körkort och en fin bil. Sedan skulle jag skaffa ett stort spel rum med sjukt mycket gammla som nya spel. Sedan sparat resten utav pengarna.


signatur

1337

Medlem

- Skaffa lya utomlands som man kan fly till ibland. Jag gillar sverige men har väldigt svårt för den korta sommaren.

- Köpa två nya bilar. En fin, dyr sportbil och en fin, dyr, vanlig, enkelt, exklusiv, avancerad billig personbil... med raketer.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Skänkt dom till behövande, eller nått.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Skänkt dom till behövande, eller nått.

Booooooring!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Fixa dig en lyxjakt med alla geekprylar man kan tänka sig och varje dag man vaknar är man på en ny intressant plats i världen, en plats du ser som kortast mellan alla filmer och spel du spelar på din hemmabio + awesome spelsystem

Edit: Givetvis med en besättning som kan allt det väsentliga, annars kommer man nog inte längre än till random sjönöd på Östersjön.

Medlem

Köpt en tank.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Hmm, med 114 miljoner kan man säkert hitta en bra och diskret person som "tar hand om folk". Ifall du nu skulle ljuga om tvn.


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem

bil är nog inget som ja tänkt på.
men om man ska kolla efter en bil så skulle jag nog skaffa en Tesla Model S

http://www.alltommotor.se/polopoly_fs/1.10467!image/292113064...

el bil, ej lanserad än, deras roadster finns dock.

Nog mer intresserad av att skaffa en motorcykel som är lite vass.

Jag skulle skaffa en central lägenhet i göteborg, 4a eller mer.
sen skulle jag investera i ett antal olika projekt som jag är med i eller som jag funderat på att starta.

Sen skulle jag bara spendera dagarna med data spel och vad kreativt jag kan komma på.

Medlem

Jag skulle skänka till dom fattiga i landet ingenstans:crazy:


signatur

Wai

Medlem

Sorry, men pengarna hade inte räckt till allt det där. ;P

Inaktiv

Hade köpt en Audi r8 sedan hade jag troligvis gasat för mycket och kört av vägen.

1
Skriv svar