Skumt med min skärm/grafik... Som löste sig genom färksa drivisar

Medlem
Skumt med min skärm/grafik... Som löste sig genom färksa drivisar

Idag när jag satte på datorn för andra gången så är en del bilder visade som i 256 färger, och delar av vissa bilder likaså... detta verkar inte handla om lokala delar av skärmen som visar konstigt utan vissa olika färgscheman som visas konstigt.

T.ex så har jag som bakgrundsbild en screenshot jag själv tagit från när jag spela Oblivion...det är som att vissa fält i skyn har färger som blir helkeffa just nu.

Även en del banners i explorer lider av samma färg-problem. Och listen till vänster här på fz.se är lite skum.. där det helgrå övergår till fade mot höger på listen så är det en stel annan grå bara.

Jag har också testat att använda officiella wallpapers från oblivion och andra som visas felfritt.

Även inne i spel känns allt korrekt.

Vad kan tänkas orsaka detta?

edit:

Även i de små rutorna i explorer där man kan se thumbnails av bilder när man markerar filen så visas de fel. Så det verkar som att hela windows tror har något fel på sina färgscheman

Medlem

Installerade om drivisarna.

Första gången drivisar har blivit korrupta för mig, så det kändes skumt.

Dessutom var windows framme och proppsade på systemåterställning från när jag installerade C&C3 demot.

Kändes mysko.

Tack för att ingen svarade och lät mig ordna själv, now i´m twice the man I used to be.

Medlem

Tycker om dig redan detta är ertt underbart exempel på hur det ska se ut. Att du skriver sen igen att du fixat problemet och hur är riktigt bra gjort.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

1
Skriv svar