Se sista Grand Theft Auto IV-trailern

Medlem
Skrivet av radiuz:

Vad händer ungefär 4-5 månader efter att GTA IV har släppts? Kommer folk fortfarande sitta och spela det tro? Eller kommer man tröttna precis som på alla andra grafikspel, nu är GTA lite mer reality och freedom men iaf.. Jag menar inget emot själva spelet, det blir säkerligen ett toppenspel men jag tror inte IV kommer ha samma storhet som när GTA III kom.

En sak är säker, folk sitter fortfarande och spelar Wii Bowling (möjligtvis oftare på fest/förfest) trots sin simpelhet.

Om 4-5 månader har det kommit nya spel, tex MGS4 för ps3an och säkerligen ngra för 360n, wiispelen är bara partyspel och är bara roliga med polare och öl, fast jag kanske är den enda som har lika roligt med bara polare och öl?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

... men jag är en sucker för spel med ragdolls...Så är det bara!

... vilket torde vara alla FPS-spel som släppts sedan 2003?

Skrivet av Hero_Swe:

Och jag vet att det är Euphoria Engine, plus att ragdoll teknik kom mycket tidigare än UT2K3

Tekniken fanns tidigare, det har du rätt i. Vad jag egentligen menade var väl att det fick sitt genombrott iom UT2K3, där många av spelets banor byggdes för att visa spelets unika ragdollfunktion.

Skrivet av radiuz:

Vad händer ungefär 4-5 månader efter att GTA IV har släppts? Kommer folk fortfarande sitta och spela det tro? Eller kommer man tröttna precis som på alla andra grafikspel, nu är GTA lite mer reality och freedom men iaf.. Jag menar inget emot själva spelet, det blir säkerligen ett toppenspel men jag tror inte IV kommer ha samma storhet som när GTA III kom.

Är det lika innehållsrikt som de tidigare spelen hyser jag inga tvivel om att folk kommer spela det ett bra tag. Eftersom flertalet multiplayer-lägen redan är bekräftade så är det nog inga tvivel om att spelet kommer bli långlivat.

Medlem

Ser så bra ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av radiuz:

Vad händer ungefär 4-5 månader efter att GTA IV har släppts? Kommer folk fortfarande sitta och spela det tro? Eller kommer man tröttna precis som på alla andra grafikspel, nu är GTA lite mer reality och freedom men iaf.. Jag menar inget emot själva spelet, det blir säkerligen ett toppenspel men jag tror inte IV kommer ha samma storhet som när GTA III kom.

En sak är säker, folk sitter fortfarande och spelar Wii Bowling (möjligtvis oftare på fest/förfest) trots sin simpelhet.

En hel del folk lirar fortfarande GTA:SA online, så ja detta spelet kommer också hålla länge.

Medlem

Jag tänkte vänta till PC-rellen men jag kan nog inte vänta... Jävla xbox...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Jag finner det fånigt med alla som tror att gta började med gta 3. GTA var ett klassiskt spel likasom gta 2. De böjd på något som på den tiden var humor och brutalt. Sedan gta 3 har jag bara blivit mer besviken. Det är ju inta alls humor längre, gangstastyle -_-*suck*, samt så finner de nya spelen inget hjärta för fantasi. I gta 2 kan man montera en eldkastare på en brandbil i ett uppdrag bara för skojs skull samt köra buss för att samla upp människor som man åker med till korv/hundmat/whatever fabrik. Men i 3:an o efter spelar man någon form av seriös story som bara är klichéaktig. Vad har hänt rockstar? Man kanske ska snegla lite på 4:an i alla fall.

BTW GTA 2 har fullt multiplayerstöd redan från början, hade många roliga timmar på lan där innan alla buggia varianter kom till 3:an.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av mirlamoooo:

när tros det komma till pc? hatar att pc alltid e sist, å de tar ju alltid sån förbaskad tid

För att de inte vill att spelet skall piratkopieras.

Pansarknekt
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag finner det fånigt med alla som tror att gta började med gta 3. GTA var ett klassiskt spel likasom gta 2. De böjd på något som på den tiden var humor och brutalt. Sedan gta 3 har jag bara blivit mer besviken. Det är ju inta alls humor längre, gangstastyle -_-*suck*, samt så finner de nya spelen inget hjärta för fantasi. I gta 2 kan man montera en eldkastare på en brandbil i ett uppdrag bara för skojs skull samt köra buss för att samla upp människor som man åker med till korv/hundmat/whatever fabrik. Men i 3:an o efter spelar man någon form av seriös story som bara är klichéaktig. Vad har hänt rockstar? Man kanske ska snegla lite på 4:an i alla fall.

BTW GTA 2 har fullt multiplayerstöd redan från början, hade många roliga timmar på lan där innan alla buggia varianter kom till 3:an.

Hehe håller inte med till fullo men det var bra skrivet. Visst var GTA1/2 helt galet kul och även jag saknade vissa saker när GTA3 kom.
Men GTA3 var ju ändå ett steg i helt rätt riktning och det och dess uppföljare är ju helt suveränt skrivna. Massa humor och parodier som är helt klockrena. Klichéerna är ju där med flit

För mig känns det däremot som 4:an kommer vara mer av det gamla bara. Därför är det tur att dom äntligen har addat MP och liknande så det känns fräscht.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Så jäkla snyggt! ser ju nästan förrenderat ut faktiskt, med tanke på att det är ett GTA! Nu är det bara att försöka hålla ut tills det släpps då.


signatur
Medlem

Dom första 4sekundrarna i trailern är helt klart bäst;)

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Dom första 4sekundrarna i trailern är helt klart bäst;)

haha håller med


signatur

B lup

Medlem

Synd att specialutgåvan nästan är obenfintlig i de flesta svenska butiker för förhandsboking. Webhallen har inte lagt upp det ännu, Gameshop.se har men den sidan är sämst. Spelbutiken.se har tänkte boka där men de har inte gjort så man kan boka det ännu.

Inaktiv

Känns lite hypat men det kan nog bli bra. Givet köp iallafall.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Känns lite hypat men det kan nog bli bra. Givet köp iallafall.

Vadå hypat? Dom satsar bara mer på realism och mer action. Det är ju vad GTA-spelarna vill ha. En fullt interaktiv stad med massor ut av möjligheter.

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Hero_Swe:

RAGDOLLS!!!!!!!!!!! W00T!

Ragdolls är ingen ny spännande teknik. Den hade sin premiär i UT2K3 och har sedan dess gjort spels dödsanimationer väldigt ointressanta. Kroppsimuleringen i GTAIV drivs av Euphoria Engine vilket förhoppningsvis kommer leda dödsanimationerna tillbaka på banan.

dödsanimationer?

Euphoria är alla about levande.
personligen vet jag inte om döds animationer har blivit sämre, lixom vem bryr sig. finns det ingen spel mekanik bakom och bara eyecandy så bryr mig inte så mycket

Euphoria därimot är Eyecandy, MEN, det är så mycket mer. det handlar inte om att falla ner när nån dör, utan att falla när man är levande. samma gäller all interagering med omgivningen. vad sätter karaktären fötterna vid en backe?, gubben tex lutar sig för att få balans vilket sköt helt automatiskt, varje steg som en gubbe tar i en trappa hamnar på ett trapsteg och inte i luften.
gubbar som tappar kontroll och försöker få kontroll igen genom att tex greppa efter kanten när dom trillar över.

Allt det gör Euphoria och mer. så döds animationer? vem bryr sig?

Medlem

Gillar Lamborghini kopian:P


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

cool trailer!

Medlem

Sitter och ojar mig över om jag ska köpa det till 360 eller vänta på PC-versionen... men i slutändan blir det nog andra alternativet

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Sitter och ojar mig över om jag ska köpa det till 360 eller vänta på PC-versionen... men i slutändan blir det nog andra alternativet

jag med, fast jag har inte 360 än men det lär ju blir ett köp när detta släpps. GTA är oslagbart på konsol.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Oj vad det laggade i ingame-sekvenserna. Kommer det bli så så väntar jag med glädje på PC-versionen.

Medlem

PC-versionen är far far away.. Ni får vänta helt enkelt! Nu är det TV-Spel som tagit över era PC-nördar! Skämt och sido.. Jag har varken PS3 eller 360, återstår att se om de blir köpläge av PS3 när spelet släpps.

Ska jag spela detta på PC när det kommer så måste man spendera minst 10k på en ny dator.. Surt sa räven!

Medlem

Guuuuh... när kommer det till PC måtro?

Medlem

Fasiken va rätt asså!

Hoppas nu bara att MC fysiken är bra och att crossen är lika fin som den var på trailern :heart:

annars så ser det riktigt bra ut asså!

PC får vänta, PS3 here i come!


signatur

Sim-Racing

Skrivet av Pro2Race:

Hoppas nu bara att MC fysiken är bra och att crossen är lika fin som den var på trailern :heart:

MC Fysiken har ju varit skit bra ända sen den kom i Vice city:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

fan vad man längtar, är nog den enda spelserien där jag gillat alla spel =D

Medlem

Man blir inte lite sugen efter denna Skulle vilja ha lite gameplay bara o inte bara scriptade mellansekvenser

WeX
Medlem

Väntar bara på "Coming to PC soon"-texten..


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Spänningen tar kål på mig.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av WeX:

Väntar bara på "Coming to PC soon"-texten..

Håller med! Men vi får väl vänta ett år som med SA.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av WeX:

Väntar bara på "Coming to PC soon"-texten..

Håller med! Men vi får väl vänta ett år som med SA.

Det är det värt.

Skriv svar