FZ.tv - Vi prövar att videorecensera

Medlem

Mycket mycket bra och en skön omväxling om man är trött och inte orkar läsa text recensionen! Tummen upp!

Inaktiv

det här var riktigt skitbra! Perfekt och jag vill verkligen se mer, brukar kolla recensioner på gametrailers.com men nu har vi en äntligen en svensk motsvarighet!

mitt enda önskemål är att ni tar bort "fz.tv din kompass i speldjungeln", rösten låter helt fel och passar inte in, känns amatörmässigt (påminner om Nilecity din kompass bla bla och det var en parodi...)
Det stämmer inte överens med hur jag ser på FZ, ni är ju proffs, ta bort rösten men ha kvar loggan och ljudet

Kan tillägga att rösten i sjävla recensionen funkade fint!

Medlem

Helskönt med vidorecensioner, alltid föredragit.
Sen att rösten låter annorlunda är väl att man inte alls är van att höra det på svenska, brukar juh vara likadant när man hör folk i svensk tv snacka om spel.. Som hon tjejen som uttalade "mmorpg" som ett ord ;D aah. roligt.. roligt..

Anyhoo! Heltrevligt med videorecensioner!

Medlem

Väldigt bra initiativ, alltid kul att läsa recensioner, men det kan ju vara svårt att hitta bra ingame filmer, dom oftast är släppta av företagen själva (och vill just därför enbart ge det bättre), men nu får man en lite mer objektiv,

Fortsätt med det här!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

GRATTIS! Väldigt trevligt initiativ! Förbättra bara ljudkvalitén så bör det riktigt bra, samt inför betygssystem med 100% SKALA


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det här tror jag kommer bli bra faktist=) Haha den där komplett reklamen i början var ju stört skön!
Bra recension, vart väldigt sugen på spelet nu! Men det är fan i mej för läskigt asså!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Mycket bra, perfekt längd och det är roligare att se på när spelet spelas. Kan också vara bra om det är en sak som är svår att få folk att förstå igenom text.

Medlem

Tyckte det var rätt okej.
Störde mig även på FZ, din blabla i djunglen.
Antar att man få acceptera reklamen, när det gäller sån videokvalitet.

Medlem

Tycker faktiskt det var väldigt bra gjort. Det kan tilläggas att det inte alls är speciellt enkelt att lägga till en berättar röst medens man spelar. Pröva själva med en att spela och prata samtidigt om tex en recension och få en bra inlevelse i rösten.
Bägge tummarna upp

Medlem

Mycket najs, fz blir bara bättre å bättre

Medlem

Skulle kunna tippa på att rösten är pålagd efter.

Inaktiv

Gillar detta intitiativ skarpt! Väldigt trevligt att ta del av gamplaybilder och recension på samma gång. Håller man recensionerna hyfsat korta, så kan detta gå långt.

Det enda jag eg har att anmärka på är ljudkvalitén på speakern, som var mindre bra.

Ett tips till redaktionen är att titta på t ex 1up shows videopodcast, som gör det hela med ett lite annolunda grepp. Lite inspiration, kanske?

http://www.1up.com/do/minisite?cId=3145462

Keep on, keeping on!

Medlem

Funkar perfekt, nu slippar man sitta o läsa i 5 minuter


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

videorecensioner is teh shit helt klart, bra inslag för att vara ett test också. att ni sedan kan få in lite extra reklampengar är väl bara posetivt det med.

Medlem

Holy crapsocks, bra i teorin men genomförandet var uselt:

1. flashspelaren funkar inte i IE
2. speakern måste sluta läsa direkt från pappret
3. sparka speakern snacka om sömnpiller... yaawn
4. intressantare film, i detta fall kortare, börja med dramatik sen gå in på detaljer, mitt intresse fångas inte av en recension där det visas hur man letar i hyllor i 15 sec

Kolla in killarna på screwattack för förebilder!

Medlem

En riktigt bra idé! I sig är det smart att ha videoresensioner, ofta kan det finnas spel man inte är så intresserad av och inte har läst så mycket om det men att man tar sig tid för att kolla på en video istället. Dessutom ser man bättre hur man kommer att spela spelet.

Bra information, man fick med det mest väsentliga vilket gav en bra längd på videon då den inte var för kort eller för lång.

Det enda jag skulle kunna klaga på är det som några nämnt tidigare, rösten för FZ i början kändes som den inte riktigt behöver vara där, så stryk den samt "tv". Annars var det bara bra.

Hoppas det fortsätter efter testperioden.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

Helt klart en sevärd recension tycker absolut att ni ska fortsätta med detta.
Sen som påpekats innan borde ni iaf ändra rösten i början eller ta bort den helt, kändes väldigt "B" om man kan uttrycka det så.
FZ blir bara bättre och bättre! Tummen upp till er!

Medlem

En bättre mic och det är en given hit!
Mycket bra ide iaf FZ.

FZ din livboj i chokladsåsen!

Medlem

Skit bra ju! Fortsätt så.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Redaktör
Skrivet av redmac:

... samt inför betygssystem med 100% SKALA

Procentbetyg är skräp. Den enda fördelen är att det blir stor skillnad mellan de absoluta topparna, att man kan rangordna om #Quake eller #Quake III är bäst. Men frågan är om det verkligen ska göras. Betyg sätts av individer och speglar endast den personens åsikt, de är inga allenarådande sanningar. Dessutom har procentbetygen den stora nackdelen att det är löjligt svårt att motivera små skillnader på lägre nivåer - hur motiverar man t.ex. att man sätter 72 procent och inte 71...?


signatur
Medlem
Skrivet av Linuxman:

videorecensioner is teh shit helt klart, bra inslag för att vara ett test också. att ni sedan kan få in lite extra reklampengar är väl bara posetivt det med.

_THE_ shit, THE THE THE THE THE THE


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Detta älskade jag:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Exeron:

Funkar perfekt, nu slippar man sitta o läsa i 5 minuter

Du måste ha haft svårt med skolan:P

Annars jättebra idé, bra genomfört men har bara en sak att klaga på och det är "FZ, din kompass..."
lätt löjligt och tyvärr oproffsigt.
Som sagt jättebra idé och vill gärna se mer.

Medlem

Riktigt bra. Killen som gjorde recensionen hade bra och tydlig röst, lät proffsigt och vant. För att vara en första videorecension är jag klart impad.

Jag föredrar helt klart att se videorecensioner framför att läsa recensioner och titta på screenshots, en videorecension säger så mycket mer... Hoppas ni fortsätter.

Edit:

Håller dock med föregående talare angående "FZ din kompass"... det lät mindre bra.

Ophe: ja det var nog bara du. Jag hade inga som helst problem iaf.. Tyckte rösen var riktigt hög jämfört med bakgrundsljudet som jag inte hörde mycket av alls.


signatur
Medlem

Bara jag som hade svårt att höra vad speakern sa pga. att bakgrundsljuden överröstade hela tiden?

Edit: Nvm, var mina hörlurar som var fucked.

Inaktiv

underbart!
moar! MOOOAR!

nu behövs bara mer ögongodis framför kameran!
fram med John och Nosnos säger jag!

ni behöver även nån klen töntig datanörd som kan ta rollen av FZ's egna Geoff ... Kh.. Kheigley?..whatever, han den där tönten på GT

Medlem

GRYMT! Frulle och fz.tv det kan inte bli bättre!

Inaktiv

Riktigt bra! Enda jag har att klaga på är hur du pratar i mikrofonen. Skaffa antingen en bättre mic eller vinkla/håll den längre bort från munnen.

Inaktiv

Mycket bra iniativ fragzone, och snyggt att ni valt en bättre kvalitet på videon än de flesta andra siter. Mvg.

Inaktiv

Mycket Intressant!! Mycket Bra!


signatur

« Dя.щirus »

Skriv svar