Red Alert 3 på gång

tja de lyckades med c&c 3 så varför inte red alert 3....


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

CC3 sög verkligen så får hoppas att de kan göra bättre ifrån sig denna gång. Tyckte dock inte att det var Scrin som var problemet utan det dåliga interfacet samt att alla 3 fraktionerna var så lika varandra.

Dock så är en sak klar, det MÅSTE vara minst 3-4 fraktioner för att man ska kunna ta spelet seriöst. Det kan aldrig bli tävlingsinriktat spel med enbart 2 fraktioner, aldrig.


signatur
Medlem

inget westwood, inget c&c / red alert... visade väl det värdelösa c&c3?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Hoppas på att det blir så likt red alert 2 som möjligt, "clean and simple" men det är väl för mycket begärt...

sen får dom gärna ha en kamera där du kan få en bild över fältet du slåss på och inte en där du ser EN byggnad...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Medlem

Är det bara jag som känner lukten utav varm mjölk ...

Medlem

Hoppas dem kan få in lite old school känsla i det och inte göra ett vanligt strategispel och döpa det till Red Alert 3. Nu blev man suger på Red Alert 2 igen:P

Medlem

Snälla....inga....aliens....!

Medlem

Hoppas den blir mer som RA än RA2, men det vet man ju hur det blir med det. Bra nyhet iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Yay!.. Red Alert serien FTW!!

Medlem

sweet! OMG OMG OMG! kan inte bli annat bra

Medlem

mer av samma och jag är nöjd...
alltid ett nöje att få köra över jänkare.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Fan va najs... Ett nytt spel i samma anda som Red Alert 1 fast med C&C 3 grafik skulle vara gött.... och ingen jävla tanke-ändrande motståndare som Yuri tack!

Idén med Red Alert 1 var ju riktigt trevlig... en "What if" historia om Hitler inte kommit till makten och att ryssarna istället var huvud motståndare under WW2. Om dom fortsätter på den linjen med Red Alert 3 och ev. kör nån tidsresa bakåt "pre-Red Alert 2" tid typ 1970-1980 talet, så kanske dom kommer tillbaka till deras nutid och kalla kriget aldrig upphörde eller nåt. Typ som World in Conflict, fast med Red Alert tema och uppbyggnad

Tja, Red alert 2 utspelar sig ju under 70-talet så blir lite svårt att ha pre-red alert 2 då.

De har mkt att leva upp till iaf, Red Alert 2 var magnifikt och är fortfarande ett av de bättre rtsen som finns.

Btw det där med mjölkande, det var 7 år sedan vi senast såg en Red Alert titel så tyst med sådant snack tack.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hoppas det blir lika bra som tvåan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer väl bli ett mediokert RTS som C&C3. Fan vad jag hatar EA...

Inaktiv
Inaktiv
Medlem

Äntligen!! (Om nu inte EA sabbar det så klart)
Förstår inte varför alla tjatar om Aliens...aliens kom ju in i tiberian sun och C&C 3, de har aldrig haft något med RA att göra 8)
Nu gäller det att EA skrapar ihop sina bästa medarbetare och får det här gjort bra, det gäller ju spelarnas förtroende för dem.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Nu blir man ju glad


signatur

"We are the knights who say NI!"

Inaktiv

Red Alert är bästa i C & C-serien så det här längtar man efter.

Men man får inte hoppas på för mycket.

Inaktiv

JAAAAAAA!!!! ÄNTLIGEN!!!

Medlem

Tänk er istället typ "Red Alert HD" Orginalet, fast i ett vackrare högupplöst format. Helt i 2d som på den gamla goda tiden, och lite bättre kodat så det pallar de klassiska gigantiska mammuth-tank striderna Lite nya fordon, byggnader och banor bara.

Där har vi något jag tveklöst hade betalat för och hurrat över. Det känns mer och mer som att jag tröttnade på RTS-genren sen allt blev i 3d. Helt annan kännsla.

Medlem

så här ska det göras

kolla in den här länken (EA)
http://www.apathbeyond.com/

klassiska redalert i ny upplösning och i 3d med fungerande onlinedel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hmm ra3?..intresant och verkligen ett spel att se fram emot, hoppas bara verkligen att Aleksandra Kaniak, aka Lt Zoifa kommer att vara med igen annars blir jag mycket besivken.:)

Medlem

Köpte nyss C&C3 Verkligen nökd om man bortser från musiken som många nämner. Frank Klepacki var banbrytande med sin sköna musik till C&C och Red Alert. Btw så håller jag med om att Red Alert 2 är det bästa i serien. Länge sen jag nötte på det dock, jag köpte ju Hela First Decade som nu polaren lånat. :/

Medlem

Hoppas det blir bra.

Medlem

Om dom inte har med tesla coil då blir jag riktigt lack


signatur

La la la lag!

Medlem

Härligt! Doock förväntar jag mig itne så mycket. Som ett fan av 1.an och 2.an så kommer nog inte detta bli så jättebra.

Medlem

Hmm... Får vänta och se på handlingen och sånt, skönt är i varje fall att EA faktiskt gjorde nåt helt okej med C&C3.

RA1 var en klassiker, absolut, men pathfindingproblemen förstörde ganska mycket av spelglädjen. RA2 är det C&C-spel jag lirat mest av, riktigt härligt förutom när Yuri fick en egen sida.

Om Yuri är med i RA3 kommer jag att skjuta någon.

Medlem

yuri kommer inte va med, istället är det japan tillsammans med soviet och alliance.

mer info & bilder från spelet i min forumpost http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=31215

123
Skriv svar