Valve: "Det kommer mer Portal"

Medlem
Skrivet av depthless:

Jaha, ett spel utan story, bara massa knep och knåp, märkvärdigt vad Valve är inkonsekventa...

Det stämmer väl inte riktigt eller? Portal har ju, som den HL-fantast jag är, en sjukt gripande handling, som seriöst fick mig att sitta som på nålar under den sista delen av spelet, även om den är väldigt subtil och oklar.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av ElyziuM:

Episode three, nu får dom fan ta och ge sig.
Dom måste grovt uppgradera motorn och inför mer vapen och variation gämfört med dom förra episoderna.
Episode two var mest bara drygt och fantasilöst om man har spelat dom förra half-life.

Mer portal vore skoj, hoppas dock på minst 100 banor för portal tog typ 1-1½ timme att klara.

Source motorn håller fortfarande hög klass och den uppdaterades faktist till Episode 2.

Håller med! För min del kan de använda precis samma motor, bara de fortsätter storyn lika bra som hittills (inklusive EP2), då blir EP3 toppen!

en grej som man vill se som inte har med grafik att göra är att få in Euphoria, som GTA4 kommer med samt nya starwars spelet. det skulle valve kunna göra rätt mycket roligt med.

Avstängd

Riktigt kul, skitkul och spela med polarna/brorsan.

Medlem

THERE IS NO CAKE!!!!!!!!!!!!! ^^

Medlem

Ok att portal var riktigt kul, men en speciellt grym story hade spelet knappast.

Man utnyttjades som testsubjekt i en tråkig och steril miljö av en galen dator. That's it. Och den enda egentliga story utvecklingen sker när man har ca 20min kvar av spelet.

Spelet var uppenbarligen tänkt som en rolig liten sideshow med mörk humor.

Detta blir uppenbart när man läser om Aperture Techs bakgrundshistoria.

KoP
Medlem

Kul! Men inte helt oväntat att en uppföljare skulle dyka upp.

Skrivet av depthless:

Jaha, ett spel utan story, bara massa knep och knåp, märkvärdigt vad Valve är inkonsekventa...

Storyn var kanske för subtil för dig om du inte förstod den. Första gången jag lirade Portal så trodde jag det bara skulle vara ett x antal rum med div. utmaningar man skulle ta sig igenom. Trodde absolut inte att det fanns någon story bakom det hela. Men ju djupare man kom in i det ju mer rämnade fasaden. Underbart. Storyn i sig själv är väl knappast unik.. det är sättet det hela presenteras på. Sen att Aperture science och Black mesas vägar vävs samman gör det hela lite intressantare.

Medlem

ZOMG NÄSTA KONCEPT SOM KOMMER URMJÖLKASS, KAPITALISTER!!!

Medlem

Att dom ens behöver säga det,
det fattar ju alla ändå att det kommer mer om det blev en hit,
portal som ingick i Orange Box var väl rätt så kort, och var väl mer ett smakprov för att se vad folk tyckte om den sortens spel.

Medlem

Hehe, ibland undrar jag om folk gillar det på grund av spelet eller enbart pga slutet.

Medlem

Inte oväntat. Men yay
Och det har story, jösses hur blinda är folk. Använd öronen OCH ögonen i spelet.

Medlem

Klarar man av spelet på mindre än 2 timmar så hinner man inte titta eller tänka efter så mycket. Förstår inte folk som klarar av sp-spel så fort som dom påstår sig göra. Jag tar säkert alltid 3-4 ggr så lång tid på mig och då snokar jag ändå inte runt speciellt mycket.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av ElyziuM:

Episode three, nu får dom fan ta och ge sig.
Dom måste grovt uppgradera motorn och inför mer vapen och variation gämfört med dom förra episoderna.
Episode two var mest bara drygt och fantasilöst om man har spelat dom förra half-life.

Mer portal vore skoj, hoppas dock på minst 100 banor för portal tog typ 1-1½ timme att klara.

Source motorn håller fortfarande hög klass och den uppdaterades faktist till Episode 2.

Kanske det kanske, men Episode 2 tillförde inget nytt till HL2.
Det var bara detsamma av det vanliga (ok då, kasta boll på striders var nytt).
Mer vapen, andra skins/models på npc's, låt oss spela som alyx (eller vad hon hette).
Nått sådant vore ju mer intressant än samma av det vanliga med en dryg story som nog ingen bryr sig om.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

12
Skriv svar