FZ Poll: Har du ett DirectX 10-kort?

Medlem
Skrivet av predator:

det verkar nästan som att jag har det sämsta grafikkortet här : nvidia geforce 7600 gs....får köra crysis på low

Nej, du är inte ensam om att ha ett low-end grafikkort!
Jag kör med ett mobility radeon x1600 och kan ha några inställningar på medium andra på low. Ser fortfarande bra ut.
Laptopen:
core 2 duo T5600 (1.83 ghz @ 3.6 ghz)
2 gb minne
vista x86

vad kör du med?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Äger ett 8800 GTS 640 MB som jag är väldigt nöjd med. Köpte såklart inte enbart för DX-10 hypen utan också för att det är ett väldigt bra kort. Det enda spel som jag märkt det svettas i är Crysis.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

evga 8800 ultra. personligen så rekommenderar jag Ingen att köpa ATI någonsin igen då 95% av alla som har grafiska problem och liknande i spel är dom som har ATI


signatur

//monster

Medlem

Har 2 x 768 mb 8800 GTX
Ska installera Vista 64 i helgen sen får man se va det ger.. eller inte..
Börjar med 2 partioner, en med Vista och en med XP
För övrigt sitter det Quad core och 4 Mb PC8500 RAM i hojen.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Totalt överhypeat!

Körde 2 st gtx SLI, nu har jag Ultra SLI, och det är INTE värt 12 000 kronor för lite PÅLÄGG i vista, så glöm det.

Med dom senaste inställningarna så är XP minst lika snyggt, iaf med
16x Anisotropisk Filterering
16X - 16xq - Antialising

Det enda som kan saknas är dag/natt cykeln som går att ändra i vista, vilken man även kan ändra själv på vissa banor i olika spel, detta funkar inte i XP.

DirX en bluff, hype och ett medel för att lura konsumenterna till att köpa hårdvara som dom egentligen inte behöver.

Men det är aldrig fel med lite mer pulver under huven!


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Jag har ett dx10 kort, och kör i vista

Medlem

kommer köpa ett dx10-kort inom kort, men kommer hoppa över vista.


signatur

thank you, come again

Medlem

bara för att man har ett dx10 kort behöver man ju inte använda skiten,

Inaktiv

Tjo mons!

Har 2 Geforce 7800GTX 256mb ddr3, Dx9 that is!
Fungerar finfint, Dx10 hade väl varit kul om man hade några tusen kronor över antar jag.

Medlem

8800gts 320mb med winxp


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har hört att det finns en "fix" till Xp så man kan få det att se ut som om man har dx10, vet inte om detta funkar, är sant eller lagligt men hört ett ryckte om det iaf.

Medlem

Japp, ett 8800GTX. Fungerar faktist riktigt fint. Jag är nöjd med mitt köp men blir troligen att byta upp sig när nästa omgång geforce kommer.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Inaktiv

Sitter på ett 6800LE med raka rör. Köper jag ett nytt vill jag ha med dx10 för att vara lite mer framtidssäker. Vore trist om word inte fungerar längre för man inte har dx10...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av xavixavixavi:

Till jul blir det 2x8800GTS (Nya) i SLi.

Möjligtvis 2x8800GT...

Kör själv två 8800gt för det är mer prestanda.

När jag läser detta blir man lite orolig att man fattat fel. Har jag det. Oavsett så är det nästan halva pengen så det är mer rätt än fel för mig.

Kör även vista och är skitnöjd. Stabilare än XP så här länge men då har jag tankat all uppdateringar som finns inklusive taiwanesiskt språkstöd:-D

Medlem

Sitter på mitt relativt nyligen införskaffade Geforce 7950.
Stod mellan den och ett GF8600 men eftersom att DX10 inte är intressant för 5öre i nuläget och man får sjukt mycket bättre prestanda i dx9 spel med 7950 så var det ett ganska lätt val.

Medlem

Sitter på ett 8800GT, fast det ska dock skickas tillbaka eftersom det är trasigt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ett 8800GT puttrar på såå fint i min burk! Gav nytt liv till man gamla A64 3700+ rigg!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Geforce 7800.

jag vägrar dock skaffa vista!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

-::ATI 7000 32mb... XP::-

Im an konsoll dude

Medlem

Sitter på ett 8800gts 640mb. Har dock ingen användning för dx10 då jag inte har Vista, köpte det för att det var det enda kortet i prisklassen vid det tillfället.

Medlem

Om man inte gillar vista så kan jag rekomendera att installera eländet på en överbliven hårddisk. Så kan man lätt hoppa mellan DX 10 spel och sin vanliga XP installation eller vad man nu har. Jag instalerade vista bara så jag kunde spela igenom det med DX 10 stödet.
Körde på en core2duo 3ghz 4gb minne och 8800GTX körde i 1600x1000 eller något sånt med max på all grafik. 1900x1200 skulle vara det bästa för min skärm dock men det laggade endel då.

Inaktiv

Frågeställningen och svaren är missvisande eftersom i princip alla nya grafikkort stödjer directx 10. En del väljer att uppgradera för att få bättre prestanda i alla spel oberoende av vilken version av direct x spelen använder.

I era svarsalternativ så framgår det inte huruvida man motiveras av bättre prestanda i allmänhet eller om man köper ett nytt grafikkort främst för direct x 10-stödet. Lite fler svarsalternativ skulle ge mer tydliga svar på frågeställningen "Är DirectX 10 överhuvudtaget någonting att satsa på(?)". Såvidare ni inte redan själva har bestämmt att det är någonting värt att satsa på.

Så som svarsalternativen är just nu och du svarar att du tänker köpa ett grafikkort i framtiden så antas det att du gör det främst för att kortet är direct x 10-kompatibelt vilket nödvändigtvis inte stämmer.

oan
Medlem

Yep. DX10 stöd, men inget Vista än och det lär inte bli något heller förrän det krävs... (host) Alan Wake (harkel)

Inaktiv

Fattar inte att det är så många med DX10 kort utan Vista? Om ni nu har en sån prestanda burk finns det överhuvudtaget någon anledning att inte köra Vista (frånsett priset på själva OSet)? Inte för att det borde spela nån roll när ni lägger 4000+kr på ett grafikkort.
Korkat är bara förnamnet!!!

Visst var väll lite skeptiskt till Vista i början oxå men nu när jag kört det i bra många månader så blir man direkt varse hur mycket bättre Vista är när man sätter sig framför en xp burk.

Medlem

Jag har 2st

MSI GeForce 8800GTS 640MB

= SLI

Funkar klockrent :]

:heart::heart::heart:

Medlem

Har ett DX 10-kort (GeForce 8800GTS) men tycker Vista suger daler-pung så jag får väl vänta med DirectX 10-spelandet.

Medlem

Sitter själv på ett 8800GTS, inget att klaga på. Det enda jag har att klaga på är att jag inte har tid att använda kortet :/

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

Visst var väll lite skeptiskt till Vista i början oxå men nu när jag kört det i bra många månader så blir man direkt varse hur mycket bättre Vista är när man sätter sig framför en xp burk.

För de flesta så handlar det nog om att skillnaden i prestanda inte motiverar ett köp av Vista. När Vista har blivit mer optimerat så kanske det blir värt att införskaffa det.

Medlem

Jodå, kör med 8800GTX 768mb. Allt flyter som Gudomligt.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

2x 8800 GTX
SLI

Skriv svar