Assassin's Creed för stort för Xbox 360?
Dogge det beror på om Mass Effekt tänker ha dialoger på massa olika språk. Är ju inte riktigt klart om Assassins Creed tänker ha det eller inte. Tänker dom ha det och har ont om plats så kan man ju undra hur fan dom är funtade....
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
fan är dom pantade på ubisoft eller ???
hur svårt är det att lösa utrymmes problemet engtligen
följande sätt finns
1. använda lokaliserade utgåvor (dvs dela upp utgåvan i EU ) så fransmännen och spanjorerna och tyskarna får varsin egen sen vi som kan engelska låta oss ha det
2. 2 skivor
3. låta frankrike . tyskland . spaninen ladda ner sina förbannade språk paket via xbox live
Min Dator Går På StjärnKraft !
Inte maskinen, utvecklarna.
De har problem med minneshanteringen...
Det är inte Xboxen det är fel på!
Utan det är utvecklarna!
Nej men.. Varför inte släppa en Engelsk version för hela världen och en Fransk, Tysk och Spansk och kanske Italiensk för respektive land.
Om dom nu envisas har alla språk på samma skiva, släpp spelet på två DvDer.
Vart medlem 2001-06-13 men min första användare försvann.
Fast man kan börja fundera på vart alla fördelarna med konsol har tagit vägen. Förr var fördelarna flera; buggfria(re) spel, alla spel flöt på, alla spel var det bara att sätta i och starta med mera. Nu blir konsolerna mer och mer lika en PC och de får samma nackdelar som en PC också - dvs att de inte är buggfria(re) och behöver patchas, de hackar samt att mediumet och minnet som används sätter gränser - ett fel som inte finns på PC (nåja, inte i samma utsträckning iaf, jag menar, vilken gamer idag har inte DVD?).
Känns som om det inte är så mkt fördelar med konsol längre. Aja, det är en annan diskussion.
du har rätt, det finns dock en stor fördel till konsolerna, fler och bättre spel än till PC'n i dagens läge (imo)
Hm,, jag tror inte att "språket" kan ta upp så otroligt mycket plats.
Jag menar, en rad text är ju hur lite som helst i bytes.
Det enda jag kan tänka mig att "språket" skulle ta upp platts på är väl om de har spelat in talet, och DET vore ju ganska så patetiskt dåligt av dem att inte kunna förutse och skippa.
Engelskt tal med text översatt till alla språk borde inte bli allt för mycket.
Men vad vet jag,, jag är ingen programmerare ännu
Dra ner på kvalitén på texturer säger jag, eller varför inte leverera spelet på flera skivor? Så svårt kan det väl inte vara att komma fram till en vettig lösning som kompromissar på något vis.
Ja, flera skivor funkar ju faktiskt. Förstår inte varför utvecklarna tjatar om brist av plats på skivorna när man kan ha fler än en. Det hindrade väl aldrig Final Fantasy-spel exempelvis att ligga på 4 skivor när det blev för stort för en... Liksom, var ligger problemet hos utvecklarna eg?
Det är inte alla spel man kan lägga på flera skivor. Vissa spel kan knappt utnyttja båda lagren på en dvd-9 pga den extra tiden det tar att byta lager. Fast det gäller troligtvis bara sandboxspel, vilket assassin's creed går som vad jag vet.
Det är video och audio som kostar utrymme. Inget annat.
Du är inte spelutvecklare va?
...och om man ska leverera ett spel på flera skivor så måste både spelmotorn och spelkonceptet vara designat för detta. När man väl har kommit så långt i produktionen att man upptäcker att en DVD inte räcker till (vilket iofs är ett ganska klantigt misstag) så kan det vara alldeles för sent att göra sådana ändringar som skulle tillåta flera skivor.
Jo faktiskt.
Men knappast du om du inte vet att video och audio kostar i utrymme långt mycket mer än content.
PCM 16-bit/44.1k stereo: 10mb/min
x 5 språk = 50MB/min i ljud
Räknade på PCM stereo för jag hoppas att ubi inte
lägger röster i 5.1
Så med 3 timmars (5 språk)så har dom fyllt en DVD9 disk.
För att inte tala om HD video.. oj vad det kostar.
Lokalisering ska ske med subtitles och cutscene skall vara ingame.
ok...
2 skivor går inte, det är ett spel med "öppen planlösning", tänk er GTA på 2 skivor, man får ju byta skiva hela tiden om man ska gå från stad till stad fram o tillbaka.
PS3ans trassel med minnet är ju bara kassa utveckare, om PS3an har dedikerat sytemminne och grafikminne är det ju samma upplägg som till PC, fast utan att ett äckligt windows som tar massa resurser...
att utvecka till de olika plattformarna bör ju bara i princip lika enkelt, en 360 eller ps3a ändras inte hårdvaran på, till PC utvecklar man inte till hårdvaran utan till APIer a la direct x, sedan är det inga problem att skala till olika nivåer av kraft.
när jag läste det här blev jag lite sugen på att sälja min 360 och köpa en ps3a faktiskt...
Dragons Lair - First HD-DVD Game on XBox360.
http://www.gametrailers.com/player/23402.html
Vet inte hur det är eller så men det är ju ett steg på vägen.
Problemet är väl igentligen att de vill göra spelet tillgänglig på alla stora språk samtidigt som de inte vill ta bort något men har kravet att det ska gå att köra utan hårddisk (för just 360). Skulle inte förvåna mig om de lägger ljudet på flera skivor ändå.
Jag tycker båda maskinerna lider lite utav att videominnet är för litet för dagens spel om de inte görs endast för maskinen. Förstår inte varför de inte slängde in så man kunde ha minst 512Mb för GPU/video bara. Tanken är väl att en konsol ska finnas på marknaden i kanske 5-6 år.
Tycker nog problemet med PS3:s minne låter lite alvarligare att lösa i längden. Edit: sen tycker jag också att PS3ns indelning av minne är mer logiskt. dock fortfarande för lite...
Det är väl inte så konstigt att det inte rapporteras något om PS3:ans påstådda nackdelar när de faktiskt inte specificerar var skon klämmer. Att de kämpar med hur minnet hanteras på PS3:an säger ingenting om huruvida problemet ligger på utvecklarnas eller på PS3:ans sida, och om problemet kommer gå att lösa eller inte.
Utrymmesproblem är å andra ett väldig konkret problem, och är både relevant och svårt att lösa.
Xbox-ägare måste sluta kasta upp spegelskölden så fort det sägs något illa om deras dyrbara konsoll. Detta börjar bli larvigt.
Det är väl inte så konstigt att det inte rapporteras något om PS3:ans påstådda nackdelar när de faktiskt inte specificerar var skon klämmer. Att de kämpar med hur minnet hanteras på PS3:an säger ingenting om huruvida problemet ligger på utvecklarnas eller på PS3:ans sida, och om problemet kommer gå att lösa eller inte.
Utrymmesproblem är å andra ett väldig konkret problem, och är både relevant och svårt att lösa.
Xbox-ägare måste sluta kasta upp spegelskölden så fort det sägs något illa om deras dyrbara konsoll. Detta börjar bli larvigt.
väl skrivet och vuxet! tack!
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
haha åk till roskilde på en festival
har inte träffat en dansk som jag förstår
,oftast brukar man ju på nåt sätt klura ut
vad den adnra menar fastän man är salongsberusad men NEJ! danskar tror att bara för dem förstår oss ska vi förstå dem?
pratar man englska så kör dem i 5 sekudner sen kommer gröten tebaks.
Åk ner till wacken i tyskland då får du faen vara glad om du träffar nån tysk som kan vanlig hederlig
svensklärd tyska lr gud förbjud engelska.
Fransmän har jag en känsla av att det lär vara ett dött rejs! jefla grodlår
Typ alla kan ju engelska så skippa de 5 extra språken tycker jag låter bra.
2 skivor går inte, det är ett spel med "öppen planlösning", tänk er GTA på 2 skivor, man får ju byta skiva hela tiden om man ska gå från stad till stad fram o tillbaka.
jag tror det skulle gå utmärkt, det är inte helt öppen planlösning som GTA. Det är tre städer och det skulle gå utmärkt att lägga ena staden på en annan skiva. för varför ska man åka mellan städerna hela tiden?
problemet är väl snarare det slartibartfast sa, spelet är inte utvecklat för två skivor och skulle säkert behöva försenas en hel del om de skulle försöka fixa det nu när spelet är så gott som färdigt.
Dragons Lair - First HD-DVD Game on XBox360.
http://www.gametrailers.com/player/23402.html
Vet inte hur det är eller så men det är ju ett steg på vägen.
hoppas verkligen inte att det kommer bli någon standard.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
Det är väl inte så konstigt att det inte rapporteras något om PS3:ans påstådda nackdelar när de faktiskt inte specificerar var skon klämmer. Att de kämpar med hur minnet hanteras på PS3:an säger ingenting om huruvida problemet ligger på utvecklarnas eller på PS3:ans sida, och om problemet kommer gå att lösa eller inte.
Utrymmesproblem är å andra ett väldig konkret problem, och är både relevant och svårt att lösa.
Xbox-ägare måste sluta kasta upp spegelskölden så fort det sägs något illa om deras dyrbara konsoll. Detta börjar bli larvigt.
det är snarare att PS3-ägarna måste rättfärdiga sitt köp genom att klanka ner på 360 och det är riktigt irriterande att se alla omogna kommentarer vid varje nyhet om 360:s DVD-format.
det var inget problem under CD-tiden och är inget problem nu. det är bara en miss av utvecklarna om de har problem att lösa det, för det finns många sätt
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
2 skivor går inte, det är ett spel med "öppen planlösning", tänk er GTA på 2 skivor, man får ju byta skiva hela tiden om man ska gå från stad till stad fram o tillbaka.
jag tror det skulle gå utmärkt, det är inte helt öppen planlösning som GTA. Det är tre städer och det skulle gå utmärkt att lägga ena staden på en annan skiva. för varför ska man åka mellan städerna hela tiden?
problemet är väl snarare det slartibartfast sa, spelet är inte utvecklat för två skivor och skulle säkert behöva försenas en hel del om de skulle försöka fixa det nu när spelet är så gott som färdigt.
Dragons Lair - First HD-DVD Game on XBox360.
http://www.gametrailers.com/player/23402.html
Vet inte hur det är eller så men det är ju ett steg på vägen.
hoppas verkligen inte att det kommer bli någon standard.
Detta är dock inte ett Xbox spel utan ett HD-DVD spel. Kommer även på Blue-Ray, dvs du kan spela det i vilken hd dvdspelare som helst.
"Dragon's Lair is now fully compatible with the All New PlayStation 3 and HD DVD Player or Xbox 360 with HD DVD Drive in full 1080p High Definition video!"
Detta är dock inte ett Xbox spel utan ett HD-DVD spel. Kommer även på Blue-Ray, dvs du kan spela det i vilken hd dvdspelare som helst.
"Dragon's Lair is now fully compatible with the All New PlayStation 3 and HD DVD Player or Xbox 360 with HD DVD Drive in full 1080p High Definition video!"
Det skulle vara ngt
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jo faktiskt.
Men knappast du om du inte vet att video och audio kostar i utrymme långt mycket mer än content.
Nu är jag ju inte den som sätter minnesbudgeten för hela spelprojekt, men jag har defenitivt så stor koll att jag vet att det art- och level-content jag skapar är en faktor att räkna med.
I de spel som jag har installerade på datorn hemma just nu så är inte ens hälften av allt content ljud.
Sen largar de troligtvis inte ljudeffekter eller röster i stereo.
det är snarare att PS3-ägarna måste rättfärdiga sitt köp genom att klanka ner på 360 och det är riktigt irriterande att se alla omogna kommentarer vid varje nyhet om 360:s DVD-format.
det var inget problem under CD-tiden och är inget problem nu. det är bara en miss av utvecklarna om de har problem att lösa det, för det finns många sätt
Den misstanke man hade när Xbox360 släpptes att Microsoft begick ett misstag när de släppte en Next-gen-konsoll med ett gammalt lagringsmedia, bekräftas ju i och med denna nyhet. Detta är en rimlig grund till diskussion då det var vilda diskussioner om detta innan release. Det är förvånansvärt få inlägg i tråden som inte diskuterar ämnet sakligt, och ändå väljer du att tolka det som att folk "klankar ner", vilket är precis den typen av reaktion man ständigt ser från förmodade Xbox360-ägare, vilket jag kommenterade i mitt tidigare inlägg.
Problemet med flera skivor är, som redan påpekats, att spelet måste vara utvecklat med detta i åtanke redan från början. Spelet måste samtidigt vara av en sådan typ att det lämpar sig för denna typen av lagring, till exempel ett linjärt rollspel som inte kräver så mycket återanvändning av texturer och ljud. Det finns väldigt få exempel på konsollspel som lagrats på flera skivor, men mig veterligen faller alla dessa inom ovanstående ramar.
Jag måste få påpeka att jag varken äger en Xbox 360 eller en Ps3. Jag finner helt enkelt diskussionen givande då dator- och konsollspel är mitt primära intresse. Hade jag trots allt ägt en Xbox360 hade jag ändå haft ryggrad nog att erkänna att den faktiskt har sina brister.
inte långt kvar nu då tills nästa xbox kommer..
Err, den har ju kommit.... Xbox 360 elite kanske?
Någon som vet ifall den nya hårddisken på Xbox 360 elite (120GB) fungerar på den vanliga?
Men, skär ner på något då. Typ texturerna, ja tror ja inte kommer bry mig så mycket ifall grafiken är så mycket sämre. Men det ska vara spel värdigt.
Det är ju fysiken och ytan som är det roliga i det här spelet.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...