Assassin's Creed för stort för Xbox 360?

Medlem

Är så löjligt när folk sitter och bråkar om detta, ps3 är bättre än xbox 360, xbox 360 är bättre än ps3. Det är en 10-årings nivå...

Dom kommer att komma på nånting så att spelet blir som det var tänkt det skulle bli, både på xbox 360 och ps3.

Ni bråkar om konsoller, jag har faktiskt ätit en kycklingsallad för en stund sedan som smakade gammal fisk...jag är väldigt arg på pizzerian :S.

Medlem
Skrivet av save:

Dra ner på kvalitén på texturer säger jag, eller varför inte leverera spelet på flera skivor? Så svårt kan det väl inte vara att komma fram till en vettig lösning som kompromissar på något vis.

Håller med. Så skämmigt kan det väl inte vara att låta xbox-ägarna få spelet på 2 skivor?

Medlem

Varför skulle inte två skivor fungera? Tre skivor funkade till blue dragon och när man kom till sista skivan kunde man röra sig helt fritt i spelvärlden, även där man redan varit. (Alla röster och filmer på skivorna, men hela spelvärldarna)

Sen så kan de ha lokaliserade versioner för alla länderna, som skrivits så många gånger. Kanske dags att hota frankrike, tyskland och spanien med bomber om de inte lär sig engelska?

Medlem

kankse lägger de det på en HDDVD skiva eller nå sånt synd då måste man punga ut över 200laxar för detta spel äre värt det?

Inaktiv
Skrivet av Nolite:

Lustigt att FZ som tidigare smög med sitt pro PS3-skrivande numera helt väljer att vinkla en och samma nyhet och därmed helt sonika väljer att utelämna det utvecklarna till sagda spel säger om PS3:

Citat:

"Both have their own challenges. Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. On the Blu-ray side we're really good, but then the memory is quite different. How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3.*" says Desilets.

*Min fetstil.

Om ni inte ens ska försöka att upprätthålla ett sken av obektivitet i de flamewars ni försöker starta på sidan, finns det snart få anledningar att läsa er sida.

Nyheten o-avsnoppat.

det här citatet gillar jag trevligt att se att någon annan observerat fz's uppköpta-wannabe attityd.
börjar bli väldigt aftonbladet över alla dessa konsol relaterade nyheter. om fz vill vinkla sina nyheter för att skapa en dålig stämning på sina forum och mellan sina användare, så kanske dom ska gå tillbaka till att skriva om quake1 istället..

Inaktiv

Hm hoppas de inte bantar ner på grafik o ljud för att snåla på produktionskostnaderna. Spelar gärna med 2 dvd's om det betyder att jag får spela spelet som det var tänkt att det skulle vara.

Medlem

Angående lokalisering av spel. Inte så konstigt att tyskar, fransmän och spanjorer är allmänt dåliga på engelska då de får allt översatt till sitt modersmål. Spel och film industrin skulle ge dessa språkgruppen en stor tjänst om de slutade med att specialbehandla vissa språkgrupper.

Som flera har sagt innan så är det inte konsolens fel att utvecklarna klantat sig. Att försöka komma fram till vilken konsol som är den bästa är som att försöka avgöra vilken glass smak som är den bästa.

Medlem
Skrivet av L07u5:

Angående lokalisering av spel. Inte så konstigt att tyskar, fransmän och spanjorer är allmänt dåliga på engelska då de får allt översatt till sitt modersmål. Spel och film industrin skulle ge dessa språkgruppen en stor tjänst om de slutade med att specialbehandla vissa språkgrupper.

Som flera har sagt innan så är det inte konsolens fel att utvecklarna klantat sig. Att försöka komma fram till vilken konsol som är den bästa är som att försöka avgöra vilken glass smak som är den bästa.

LOL, det är en ren konsumtionsfråga - att ha stöd för flera språk innebär rent konkret att spelet säljer bättre. Idealistiska frågor kring hur många som bör anpassa sig är en ganska irrelevant debatt i sammanhanget.

Något som få tänkt på vad gäller medieproblemet här är att utökandet till 2 skivor innebär en liten sak för konsument, men en större för producent. Helt plötsligt skall ett dyrare case i stor upplaga köpas in, och dubbelt så många skivor tryckas. I volym innebär detta en hel del omkostnader som man vill undvika för att det skall bli mer kostnadseffektivt.

Samma sak gäller såklart med att ha olika versioner för olika språk. Då är det flera olika språkversioner som skall tryckas, och i relativa volymer - här får man nyttja en hypotetisk modell (Hur stor volym av den tyskspråkiga varianten säljer? Vad händer om vi inte får den framställda volymen såld, etc.) - dessa problem får man inte med en version med stöd för fler språk.

Fast det är klart, varför tänka före man klagar?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Som en kille skrev på ett forum:

Hard drive required.
Two discs, one for the languages and other is the game. Insert the language disc first and let it install.Insert second disc and play.

Medlem

Kräver också att spelet är designat för det.
Det finns en massa lösningar, men nu är lite i senaste laget att bygga in dem då de antagligen stött på discproblemet när de skulle prova att göra RTM-kopior.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av TruB:

inte långt kvar nu då tills nästa xbox kommer..

Err, den har ju kommit.... Xbox 360 elite kanske?

eller xbox 360 elite x2

Medlem

äsch då, jag som trodde jag sku va först med att påpeka va Elit-mannen sa..

gör likadant med konsoll ägarna som med pc ägarna, tvinga oss att uppgradera.. "wanna play crysis at full? buy a dx10 card"

"wanna play assasin? buy a hdd"
va ligger hhd på till x360? 1000:-?
+spelet 600:- så 1600kr för ett lir som e grymt är väll värt..

jag måst punga ut 2-3000:- för ett dx10 kort + crysis..

lite rättvisa måst det väll va

en installationsdisk som kan va rejält packad så man behöver en 10gb på disken o sen som sagt en spel dvd där det kan va "löst packat" så lästiden blir minimerad.

Medlem

För det första: ärligt talat (och som några påpekat), hur helt otroligt klantig får en stor utvecklare vara? Hur kan man INTE förutse detta? Eller är releasedatumet fake?

För det andra: detta är kanske en aning elitistiskt, men jag tycker MS och utvecklarna ska tvinga fram användandet av HD-DVD. De gamla versionerna av boxen håller oss andra tillbaka tycker jag. Och nej, jag tycker inte sååå synd om dem som inte har råd att uppgradera till en HD-DVD eller en eventuell ny box med inbyggd sådan. Det är lyxkonsumtion i vilket fall.

Problemet är ju antagligen att de tappar så många köpare av spelet då att det inte skulle funka. Men det känns onekligen som att dvd-formatet håller boxen tillbaka en aning. Vissa spel borde banne mig enbart släppas på HD-DVD (och blue-ray). Som med övergången till digital-tv. En del drabbas tyvärr och en del sätter sig på tvären av principskäl men det är dit utvecklingen är på väg ändå.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

äsch då, jag som trodde jag sku va först med att påpeka va Elit-mannen sa..

gör likadant med konsoll ägarna som med pc ägarna, tvinga oss att uppgradera.. "wanna play crysis at full? buy a dx10 card"

"wanna play assasin? buy a hdd"
va ligger hhd på till x360? 1000:-?
+spelet 600:- så 1600kr för ett lir som e grymt är väll värt..

jag måst punga ut 2-3000:- för ett dx10 kort + crysis..

lite rättvisa måst det väll va

en installationsdisk som kan va rejält packad så man behöver en 10gb på disken o sen som sagt en spel dvd där det kan va "löst packat" så lästiden blir minimerad.

Great minds think alike.8)

Medlem
Skrivet av Schtraider:

För det första: ärligt talat (och som några påpekat), hur helt otroligt klantig får en stor utvecklare vara? Hur kan man INTE förutse detta? Eller är releasedatumet fake?

För det andra: detta är kanske en aning elitistiskt, men jag tycker MS och utvecklarna ska tvinga fram användandet av HD-DVD. De gamla versionerna av boxen håller oss andra tillbaka tycker jag. Och nej, jag tycker inte sååå synd om dem som inte har råd att uppgradera till en HD-DVD eller en eventuell ny box med inbyggd sådan. Det är lyxkonsumtion i vilket fall.

Problemet är ju antagligen att de tappar så många köpare av spelet då att det inte skulle funka. Men det känns onekligen som att dvd-formatet håller boxen tillbaka en aning. Vissa spel borde banne mig enbart släppas på HD-DVD (och blue-ray). Som med övergången till digital-tv. En del drabbas tyvärr och en del sätter sig på tvären av principskäl men det är dit utvecklingen är på väg ändå.

Detta är så sant. Jag menar, det måste ju hända förr eller senare ändå. Jag pungar hellre ut några hundralappar än att få nerbantade spel till min konsoll.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ms jekla sneak företag, köp en ps3a. Bytt nyss in min premium för en halo ed pga eliten är så enormt försenad (ebgames). får man med en hdmi kabel ? nej får man med spelet halo3 nej.. sicket skämt.. ms kan dö.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Där ser man.

Inaktiv
Skrivet av asker:

[...]Att de kämpar med hur minnet hanteras på PS3:an säger ingenting om huruvida problemet ligger på utvecklarnas eller på PS3:ans sida, och om problemet kommer gå att lösa eller inte.

Utrymmesproblem är å andra ett väldig konkret problem, och är både relevant och svårt att lösa. [...]

Så att Ubisoft inte lyckas med det bokstavligen 100% av alla andra som hittills publicerat spel på Xbox 360 lyckats med, handlar inte om att problemet möjligen ligger hos dem och inte på lagringsmediat?
Det du säger handlar inte om hur konkret kritiken är utan hur lätt vi (massan) har att förstå den. Minne i en konsol blir plötsligt mer tekniskt än antalet gigabyte som ligger på en skiva, där plötsligt hela spelarpopulationen är experter på området.

Jag säger inte att det är bra som det är, men utvecklarna lider av problem i utvecklingen till båda plattformarna. Detta är något som alla spelare, oavsett vilken av de båda konsollerna de äger, [b]samt FZ[/b] borde inse och ta allvarligt på.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Skrivet av Nolite:
Skrivet av asker:

[...]Att de kämpar med hur minnet hanteras på PS3:an säger ingenting om huruvida problemet ligger på utvecklarnas eller på PS3:ans sida, och om problemet kommer gå att lösa eller inte.

Utrymmesproblem är å andra ett väldig konkret problem, och är både relevant och svårt att lösa. [...]

Så att Ubisoft inte lyckas med det bokstavligen 100% av alla andra som hittills publicerat spel på Xbox 360 lyckats med, handlar inte om att problemet möjligen ligger hos dem och inte på lagringsmediat?
Det du säger handlar inte om hur konkret kritiken är utan hur lätt vi (massan) har att förstå den. Minne i en konsol blir plötsligt mer tekniskt än antalet gigabyte som ligger på en skiva, där plötsligt hela spelarpopulationen är experter på området.

Jag säger inte att det är bra som det är, men utvecklarna lider av problem i utvecklingen till båda plattformarna. Detta är något som alla spelare, oavsett vilken av de båda konsollerna de äger, [b]samt FZ[/b] borde inse och ta allvarligt på.

jo problemet ligger hos lagringsmediat spelen blir större med åren...tror det kommer bli svårt för utvecklaran att få plats med sina spel till 360 om ca ett till två år, man kommer inte kunna göra dom spel man vill göra utan måste begränsa sig, därför kommer nog många att vända sig till ps3an vilket gör att dom får mer exklusiva titlar tror jag.

Medlem
Skrivet av Molle.se:

Ms jekla sneak företag, köp en ps3a. Bytt nyss in min premium för en halo ed pga eliten är så enormt försenad (ebgames). får man med en hdmi kabel ? nej får man med spelet halo3 nej.. sicket skämt.. ms kan dö.

Ja för när man köper en PS3 får man ju med en kabel för HD-upplösningar också, eller nej det fick man ju inte medans man iaf får med en component till Xbox 360 som faktiskt klarar HD-upplösningar. Tjfräng!

Skrivet av intro18:
Skrivet av Nolite:
Skrivet av asker:

[...]Att de kämpar med hur minnet hanteras på PS3:an säger ingenting om huruvida problemet ligger på utvecklarnas eller på PS3:ans sida, och om problemet kommer gå att lösa eller inte.

Utrymmesproblem är å andra ett väldig konkret problem, och är både relevant och svårt att lösa. [...]

Så att Ubisoft inte lyckas med det bokstavligen 100% av alla andra som hittills publicerat spel på Xbox 360 lyckats med, handlar inte om att problemet möjligen ligger hos dem och inte på lagringsmediat?
Det du säger handlar inte om hur konkret kritiken är utan hur lätt vi (massan) har att förstå den. Minne i en konsol blir plötsligt mer tekniskt än antalet gigabyte som ligger på en skiva, där plötsligt hela spelarpopulationen är experter på området.

Jag säger inte att det är bra som det är, men utvecklarna lider av problem i utvecklingen till båda plattformarna. Detta är något som alla spelare, oavsett vilken av de båda konsollerna de äger, [b]samt FZ[/b] borde inse och ta allvarligt på.

jo problemet ligger hos lagringsmediat spelen blir större med åren...tror det kommer bli svårt för utvecklaran att få plats med sina spel till 360 om ca ett till två år, man kommer inte kunna göra dom spel man vill göra utan måste begränsa sig, därför kommer nog många att vända sig till ps3an vilket gör att dom får mer exklusiva titlar tror jag.

Varför begränsa sig till en skiva? Blue Dragon finns ju redan ute och det ligger på 3 skivor till och med (jag kan minnas fel men vet att det är mer än 2). Gör man det bara på rätt sätt är flera skivor ingen stor grej, Det har använts flera gånger tidigare varför kan det inte användas igen. Och jag säger inte att det är en bra lösning, en HD-DVD-spelare från början hade varit en bra lösning, men det är bättre än ingen lösning alls och det har bevisligen fungerat tidigare.

Medlem

Exakt.
Det fixar dom nog rätt simpelt genom att lägga upp spelet på två skivor.
Svårare blir det för dom att lösa minnesproblemet dom har på krångelkonsollen #1 nämnligen PS3...

Medlem

Undrar om det inte är dags att nanna middag snart för hälften av forumdeltagarna.

Skrivet av Styx:

Exakt.
Det fixar dom nog rätt simpelt genom att lägga upp spelet på två skivor.
Svårare blir det för dom att lösa minnesproblemet dom har på krångelkonsollen #1 nämnligen PS3...

om det går är det ju bra men det är inte alla spel man kan del upp på flera skivor...sen vet vi inte vad som är problemet med ps3 minnesproblem dom kanske inte har lärt sig att utveckla till ps3ans hårvara som är lite krångligare. men kan man göra det så får man både snyggare och större spel till ps3

Medlem

Jag ser inga problem med det, det finns säkerligen ett fett intro, en drös med samplat tal som bara används en gång i spelet, och en massa sådana grejer.

Och du har helt rätt. Vi vet inte vad som är bekymret med PS3-portningen. Förmodligen så är det ett PS2-moment i repris. Dvs den är krånglig att hållas med.

Men vad vet jag... Jag är bara en casual gamer

Och det vore helt suveränt skönt att få nanna lite efter middagen :heart:

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Styx:

Exakt.
Det fixar dom nog rätt simpelt genom att lägga upp spelet på två skivor.
Svårare blir det för dom att lösa minnesproblemet dom har på krångelkonsollen #1 nämnligen PS3...

om det går är det ju bra men det är inte alla spel man kan del upp på flera skivor...sen vet vi inte vad som är problemet med ps3 minnesproblem dom kanske inte har lärt sig att utveckla till ps3ans hårvara som är lite krångligare. men kan man göra det så får man både snyggare och större spel till ps3

Snyggare? Grafikkorten på Xbox 360 vs PS3 är i stort sett identiska så rent teoretiskt så blir spelen lika vackra på båda konsolerna.

Medlem

Problemet är egentligen inte DVD-formatet Xbox 360 använder sig av. Problemet är att Microsoft var rädd för sitt pris på konsolen (som för övrigt var helt ok) och valde the quick fix när de skulle släppa konsolen. Så de släppte en version utan HDD. Denna taniga version lägger fantastiska spärrar på hur man kan lagra och använda spel för de med en riktig version - dvs med HDD.


signatur

system: online

Skrivet av Doed:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Styx:

Exakt.
Det fixar dom nog rätt simpelt genom att lägga upp spelet på två skivor.
Svårare blir det för dom att lösa minnesproblemet dom har på krångelkonsollen #1 nämnligen PS3...

om det går är det ju bra men det är inte alla spel man kan del upp på flera skivor...sen vet vi inte vad som är problemet med ps3 minnesproblem dom kanske inte har lärt sig att utveckla till ps3ans hårvara som är lite krångligare. men kan man göra det så får man både snyggare och större spel till ps3

Snyggare? Grafikkorten på Xbox 360 vs PS3 är i stort sett identiska så rent teoretiskt så blir spelen lika vackra på båda konsolerna.

ja det stämmer att det är samma grafik men när spelen har svårt att få plats på dvd så måste man man ta bort saker tex sämre texturer sämre miljöer mm så spelen blir inte riktigt samma på konsollerna

Medlem

Eller byta ut den arkaiska dvd:n på 360:n. Eller använda hd:n mer.

Är HD-DVD/Blue Ray snabbare eller långsammare än vanlig dvd?

emp
Medlem
Skrivet av Schtraider:

Eller byta ut den arkaiska dvd:n på 360:n. Eller använda hd:n mer.

Är HD-DVD/Blue Ray snabbare eller långsammare än vanlig dvd?

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/1/17/6658

Medlem

Tackar. Mjaha ja. Där ser man. Slutsatsen av detta känns inte så mycket att den ena eller andra maskiner är bättre eller sämre utan snarare att vi kommer vara tvungna att ändra vår syn på vad en konsol är. Tiden då man "poppade in" en skiva eller kassett och bara lirade är förbi. Ack ja.

Men men, är en PC-snubbe ursprungligen så det gör inte så mycket.

Skriv svar