Quake Wars-demo släppt

Medlem

jaha... Överhypat skitspel... Spelade betan nån vecka för att sätta mig in i eländet när det kom, man kan ju undra hur de tänkte när de gjorde det här spelet... Hela spelet känns förlegat, gammalt och direkt skittråkigt!!!!!

Får ungefär samma känsla som av Romeros gamla saggiga Daikatana vad det gäller förhandssnacket...

Drog igång demon nu imorse å inte faan har det hänt speciellt mycket...

Hade detta släppts 2002 hade det iaf sett ok ut... Men vafaan det är 2007 nu, jämför detta med alla spel som släppts det senaste året?!?!? Hela skiten känns som nåt jävla studentprojekt för snorungar...

Fula miljöer, fula vapen, fula fordon... DETTA ÄR EN SÅN JÄVLA MEGAFLOPP!!! Sen kan vi ju diskutera vapenljuden, då är frågan, vilka vapenljud??? Undrar hur nerrökta spelutvecklarna varit när de knåpat ihop denna dyngan???

Får ingen Quakekänsla av det heller... När jag hörde om detta för första gången trodde jag att det skulle bli nåt fantastiskt men vad fick vi??? en hög med ångande ren SKIT!!!

Lägg pengarna på Hugo, Super Mario eller vad faan som helst....


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Jag får lite warcraft2 flashbacks av strogg tauntsen "i'm a technician" låter precis som han som sa "yes my lord" i wc2

Jag låter bli att såga spelet för det är inte min typ av miljö och jag kan förstå de som gillar det. Jag spelar dock hellre bf2 - project reality mod och får riktigt teamplay.

Inaktiv

Men raketkastaren är ju fin i alla fall.

Det har väl aldrig varit snack om att det ska vara som de gamla vanliga Quake? ET kommer väl från typ ET:Wolfenstein och är och har alltid varit omtalat som ett helt nytt spelsätt jämfört med vanliga Quake-serien?

Lirat ca 10 min på demot, vet inte riktigt vad jag ska tycka än. Kan säkert bli skoj dock... Är lite imponerad av att jag kan köra 1680x1050 i high med mitt tillfälliga 8600GT...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av redox:

Är det bara jag som har 1 fps på low settings? jag har en dualcore 2.4mzh 2gig ram och ett Geforce 7950GT...

Ah såg att man skulle ta bort sin andra skärm så blev det bättre, vilket bra spel verkligen..
not

*avinstallerar*

Medlem

Oj oj, här sågas det till både höger och vänster!
Här ska testas!

Medlem

NAJS! Torrent i 40Mbps, gotta love torrents i Sverige! Woot!


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Skrivet av MrSTCS:

Varför göra ett spel som man måste spela länge för att gilla? Då får man ju bara de envisaste jävlarna till att spela samt alla fanboys som är lika envisa dom. Alla vi andra som ser lite öppet på olika speltyper kommer tyvärr att rata spelet omgående då nyfikenheten sjunker i kvadrat med antalet gånger man blir fraggad.

Saken är ju den att man inte behöver spela länge för att tycka om det. Jag tyckte om det från steg ett i stort sett - åtminstone i andra betan, de få minuter jag hann testa av den första innan den andra släpptes kändes väldigt disorienterande.

Man kan däremot känna sig väldigt disorienterad från början (som jag i ovan nämnda beta 1), vilket kan ta någon timme eller så att komma över. Efter det tyckte jag inte att det blev mycket svårare än BF2 var när det kom att spela, inte något man måste spendera större tiden av sitt vakna dygn tränandes för att kunna ha kul med alltså.

Medlem
Skrivet av prikk:

detta är fan ingen bf-klon.. detta är en vidareutveckling av Enemy Territory, kryddat med tribes (!!) och quake

kidz idag som tror att alla kalaschnikovs är en counterstrike-uppfinning och fordon är något som battlefield var först med..
get a clue.
detta är mkt snabbare och mer action än era sirapspel.

Haha right on

Men det är ju inte speciellt hyggligt att kritisera ett spel som är rätt långt ifrån färdigt, det är ju inte så att de tar fram saxen å klipper av koden på mitten å så har man ett demo precis innan release. Massor med buggfixar och tweakningar kvar, så demot ger ju egentligen inte ett dugg, därför jag slutat köra demon...man får helt enkelt lita på recensenterna och det material man får. Som med en film, man kan inte döma en film av en trailer innan specialeffekterna är ditsatta dessutom.

Bristande teamplay på public, vad begär ni? Det är ett demo där man skall testa all möjlig skit och lära sig banan/vapnen osv. Finns ju inte direkt några klaner

Sen kan det ju mycket väl vara så att spelet kommer vara dåligt när det kommer, men döm inte ut ett spel direkt för ett dåligt demo, då hade man missat många guldkorn!

Medlem

Hoppas inte att det är en dålig kopia av BF.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

JB
Medlem

Team, Klass & Vapen script
http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

Team, Klass & Vapen script (utan autoexec.cfg, för dig som redan har en egen)
http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

Yber Low Spec Config (för dig med kass, gammal dator)
http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

Medlem

Skitkul!


signatur

---
Boo!

Flakmonkey

Tycker det är ett kul spel på många sätt och vis, dock så är det inte riktigt min kopp te av samma anledning som BF-serien inte är det... hade personligen velat ha betydligt mer "Quake/UT"-känsla i det, dvs fort fort fort fort ^^

Medlem

mycket lovande och kommer bli finfint med de bra kartorna sedan i release (valley är förövrigt en av de 12 sämre kartorna som finns i spelet).

salvage *dräggel*

Inaktiv
Skrivet av artist:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av artist:

Som ni kanske märker så har alla som varit negativa till spelet lirat i 30min. Jag kan förstå dom, när jag körde beta1 så vart jag också ganska missnöjd.. det var rörigt, det laggade, min mus hängde inte med.. Jag jag vart helt enkelt missnöjd. MEN, eftersom jag hade en långtråkig natt så fortsatte jag att spela. Men nu, efter ett bra tags spelande så märker jag att, det är mindre rörigt, laggar mindre och min mus hänger med bättre. Vad kan det bero på? Har jag oavsiktligen uppgraderat min dator? Har BBB fläskat på min lina utan att berätta det? Har min mus på något mirakulöst vis fått en välsignelse? Nja, det beror nog snarare på att jag satt mig in i spelet mer. Nu så kan jag med handen på hjärtat säga att spelet rockar, vilket jäkla ös! Så till alla er därute som är nybörjare. Om ni ska klaga, gör det hos mamma (dvs nån som inte har en aning om vad ni pratar om).. inte här på forumet. Det finns flickor och pojkar som borde ges chansen att testa det från noll.

Så vem har jag retat upp?

Dock är det lustigt att när BF2142 kom så kom alla QW fans in och dissa BF och sa att QW skulle äga den, och nu när QW blir dissad av folk så ska dom sticka och whina någon annan stans, fan va ironiskt ^^

Fanboys klarar värkligen inte av när deras spel blir dissade, men dom kan görna dissa anndras favorit spel ^^

Zoolander, du måste ha missförstått mig kapitalt. Min inlägg handlar inte om något "fanboy" krig. Det handlar helt enkelt om att man inte ska skrika sig blå innan man har kött på benen.

Sen blir jag lite fundersam, om jag förstår ditt andra stycke rätt så har jag "dissat anndras favorit spel ^^"? Dvs, kommit in och skrikit mig blå att QW:ET kommer att köra över BF2142? Men hur kan det komma sig? Det skulle ju innebära att jag är en hycklare? Är jag det?

Nu vet jag inte om just du va inne i alla BF2142 trådar och sa att QW skulle äga BF, utan det var mer till dom som hadde gjort det, ditt inlägg fick mig bara att tänka på det =P

Medlem

Bara mig det laggar fullständigt apa för?
Kör 8800GTS, IntelCore 2 Duo E6600, 2GB RAM, borde ju funka tycker man med tanke på Carmacks skryt om über-autodetect funktionen vilken ska göra att i princip en 486:a ska kunna driva spelet.

Men men...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker det är ett kul spel på många sätt och vis, dock så är det inte riktigt min kopp te av samma anledning som BF-serien inte är det... hade personligen velat ha betydligt mer "Quake/UT"-känsla i det, dvs fort fort fort fort ^^

Jag hade gärna sett lite mindre fort fort fort

Jag ska ge mig in i andra omgången spelande nu.

Spelet har potentialen att vara riktigt kul OM teamplayet är bra, bara det att det är så otroligt rörigt i början.

Medlem

Känns som dem som klagar på spelet inte är några vidare FPS spelare? Var t.ex en snubbe som klagade "Ska man behöva spela över en timme innan man får en frag" seriöst? Jag gick in på en stor server med 25 pers, och "vann" samtliga omgångar som bästa attacker och gjorde mest skada.. det är som alla andra spel i grunden?

sedan ni som inte får igång spelet
ATI: Ni måste tanka de nya drivisarna som kom igår
Nvidia: Endel av er har något som heter "Extension limit" (vet ej vad det heter på svenska) aktiverat, detta ska vara AV annars krockar det med OpenGL spel, finns under avancerade alternativen

Medlem
Skrivet av azak:

Jag älskar spelet, tar lång tid att komma in i men det är bara för att spelet tvingar fram teamplay vilket är as bra! Här kan du helt seriöst säga att du måste verkligen ha teamplay annars är det fucked, måste fixa upp radars, sköldar, def towers och fixa missions för att vinna banan!

ÄLSKAR DET!

Dock tog mig 1h för alla lära mig alla basics men det är inte så svårt som man tror, dock känns det som att human har lite övertag på weaponpower, då zoomen för strogg tar cepe lång tid att få fram. Dock har dom rail gun, men snipern kan vara mysigare då reloaden är bättre (inte snabbare utan mindre rekyl "längd")

Edit: har dualcore 1,6 ghz, 2gb 667 mhz ram, gefore 8800 gts och spelet flyter på maxxat oftast, därmed kör jag på medium på allt och funderar på att stänga av lite mer effekter för ett renare spel.

har inte fått spela humans än (alltid fullt =(), men strogg har ett löjligt starkt vapen, målsökande missilaktigt vapen... tar långtid att skjuta och ladda, men det är grymt starkt och one shottar de flesta mindre fordon, ser man ett plan på avstånd drar man bara fram zoomen, den låser sig efter någon sekund sedan skjuter man så är dem garanterat döda Vet inte om humans har någon bra motsvarighet

Medlem
Skrivet av Markus_Wolf:

GE SPELET LITE TID SÅ VÄXER DET.......

Så gör även tumörer...

Har spelat ca 4 timmar nu för att ge det en chans.
Det enda som växer är hålet i väggen brevid mig.

Och det e inte för att det går åt helvete, utan att jag blir uppriktigt förbannad över att det finns folk som tycker det e bra..

Men, men.. Smaken e som röven. Klôven...

Inaktiv
Skrivet av Manley:
Skrivet av Markus_Wolf:

GE SPELET LITE TID SÅ VÄXER DET.......

Så gör även tumörer...

Har spelat ca 4 timmar nu för att ge det en chans.
Det enda som växer är hålet i väggen brevid mig.

Och det e inte för att det går åt helvete, utan att jag blir uppriktigt förbannad över att det finns folk som tycker det e bra..

Men, men.. Smaken e som röven. Klôven...

haha, bäst citat idag

Inaktiv
Skrivet av Manley:
Skrivet av Markus_Wolf:

GE SPELET LITE TID SÅ VÄXER DET.......

Så gör även tumörer...

Har spelat ca 4 timmar nu för att ge det en chans.
Det enda som växer är hålet i väggen brevid mig.

Och det e inte för att det går åt helvete, utan att jag blir uppriktigt förbannad över att det finns folk som tycker det e bra..

Men, men.. Smaken e som röven. Klôven...

Bästa repliken ever!

Medlem

rätt många inlägg här som är epic lulz

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

ID software (eller vem det nu är som utvecklade spelet) försökte göra en BF klon och gjorde i stället en kalkon. Detta spelet lär inte hamna i min hylla.
Sen är det ju inte svårt att se vem dom har sneglat på *host BF2142 *host*. Är ju nästan en exakt kopia skillnaden är väl andra vapen och andra teams.:|

*nosebleed*

Du aer medveten om att W:ET kom ut ungf. samtidigt som BF1942, dvs longt fore BF2 och BF2142?

Inaktiv

ja får bara på lov setings...hmmm hur gör man

Medlem
Skrivet av olander:
Skrivet av redox:

Är det bara jag som har 1 fps på low settings? jag har en dualcore 2.4mzh 2gig ram och ett Geforce 7950GT...

Ah såg att man skulle ta bort sin andra skärm så blev det bättre, vilket bra spel verkligen..
not

*avinstallerar*

Samma här, jag har två skärmar av en anledning. Tänker ju inte koppla ur den bara för att testa ett demo, speciellt inte när alla andra spel funkar klockrent.

Medlem

Som ni kanske har märkt så har en del grabbar och tjejer färgade namn. För er som ej vet hur man gör följer en länk:

Color your nick


signatur

living let die

Medlem

Vart är gruppsystemet???:O Kan inte spela utan grupper sedan BF2.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av MagerValp:
Skrivet av olander:
Skrivet av redox:

Är det bara jag som har 1 fps på low settings? jag har en dualcore 2.4mzh 2gig ram och ett Geforce 7950GT...

Ah såg att man skulle ta bort sin andra skärm så blev det bättre, vilket bra spel verkligen..
not

*avinstallerar*

Samma här, jag har två skärmar av en anledning. Tänker ju inte koppla ur den bara för att testa ett demo, speciellt inte när alla andra spel funkar klockrent.

Man behöver inte koppla ur, bara gå in i t ex Nvidia kontrollpanelen och välja en skärm. Går på 10 sekunder, lika lätt att byta tillbaka.

Personligen tycker jag det är enormt skoj. Spelet går fort och fordon är inte övermäktiga utan är bara med på sidan av (inte som BF där man måste vara antitank för att ta ner en tank och troligtvis fler än en). Förstår inte varför folk klagar på Valley banan, tycker den är skoj... lite stor kanske jämfört med Sewer i beta 1. Förhandsbokade för många månader sen och är nöjd med mitt köp. Förhoppningsvis så gör de inte som Dice och helt droppar patchandet till en annan studio, för ETQW behöver lite fixande fortfarande.

Medlem

Har inte spelat så mycket och vill inte döma ut spelet än, men... Jösses vad opolerat allting känns!?

Sätter man sig i en stridsvagn känns det inte alls som man kör en sådan, utan som om man glider runt i en målad pappkartong. Gäller för alla fordonen iofs.

Drar man igång en fordonsmonterad minigun låter den "mjäff mjäff" lite svagt?!

Testade snipa lite. Träffade typ allting även i luften, trots att det inte kändes som jag var särskilt nära en hel del gånger.

Jag ser potentialen i spelet, men de har riktigt mycket att slipa på.

Inaktiv
Skrivet av Manley:
Skrivet av Markus_Wolf:

GE SPELET LITE TID SÅ VÄXER DET.......

Så gör även tumörer...

Har spelat ca 4 timmar nu för att ge det en chans.
Det enda som växer är hålet i väggen brevid mig.

Och det e inte för att det går åt helvete, utan att jag blir uppriktigt förbannad över att det finns folk som tycker det e bra..

Men, men.. Smaken e som röven. Klôven...

Hade varit roligt att höra vad som, enligt din åsikt, vad fel med DEMOT och inte vad som var fel med din vägg kompis


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Skriv svar