Blizzard tillkännager StarCraft II

Medlem

Tummen upp för ett nytt StarCraft!
Tummen ner för att de ger sig på 3D grafik. Jag tycker fortfarande att RTS ska göras med 2D, så man slipper snurra runt med kameran när enheterna går bakom ett träd

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Jag tycker fortfarande att RTS ska göras med 2D, så man slipper snurra runt med kameran när enheterna går bakom ett träd

Otroligt att så många ser problem med det, jag har aldrig haft det problemet och det är bara ibland jag roterar kameran (i t ex CoH) för att få kartan sedd från "rätt håll" - vilket bara görs en gång per spelomgång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Medlem

OMG OMG OMG OMG OMG... ÄNTLIGEN!!!!! Fast det va ju inte direkt oväntat att de skulle bli Starcraft 2

Medlem

sa ju att att de skulle göra ett mmo av starcraft bara var ett pr trick... längtar tills detta släpps!

Medlem

Det bästa dom kunde göra! Diablo 3 är troligtvis med på gång så något gott kommer av alla pengar de håvat in från wow.

Nice! ..men denna gång laseras en retro version utav SC på en marknad med C&C och COH och Dawn of War.. lite andra förutsättningar nu och vad ja såg så stack detta inte ut annat än att ge retro vibbar uta helv.. men jag gnäller inte!

Åhh nya cinematics ifrån Blizzard är ju som en julafton!!, och utav introt på hemsidan så verkar dom gjort ett gäng Cgi trailers till... vill se dom nu!!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Tummen upp för ett nytt StarCraft!
Tummen ner för att de ger sig på 3D grafik. Jag tycker fortfarande att RTS ska göras med 2D, så man slipper snurra runt med kameran när enheterna går bakom ett träd

Vilken tur då att det funnits "Obstacle / Unit collision" (eller vad det nu hette) de senaste 5 åren inom RTS-genren så man slipper rotera kameran så fort ens units springer bakom träd och annat skit.

Medlem

Äntligen
Men som så många andra så tivlar jag på om det nånsin blir färdigt.

Medlem

Haha kul att höra koreanerna säga aaaaaaah i kör när varje ny enhet visas.

Kan det varit postkontoret som hologrammet dansade på?

Medlem

Aldrig varit ett stort SC fan, hade hoppats mera på D3. Men ser ändå fram emot att få testa

Medlem

Undrar om Xel'Naga gör sig till känna i slutet av campaignen, hade varit roligt med lite 'Deus Ex Machina' avgöranden i handlingen Är väl dem enda som kan döda båda Protoss och Zerg.
Som Peter Griffin brukar säga: "I made you! And I can destroy you!".

Medlem

De kunde behållt marine-modellen från WC 3 (den som fanns i editorn). De med sköldar ser lite...fjantiga ut.

Medlem

Grymt, livade upp min dag helt klart!
Jag kan hålla med om att Blizzard inte är särskillt inovativa men spelen dom gör är alltid av hög kvalitet och har bra gameplay.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av dcxs:

Dålig grafik imo ser ut som wc3 motorn
heftig cinematic ialf

Det där ser verkligen inte ut som WC3-motorn...

det gör det visst


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Wahlgren:
Skrivet av Ankh:

Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

Finn felet.

Skrivet av Ankh:

Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

+

Skrivet av Ankh:

Booooring,dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

= Konstig ankh :S

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

För att kunna vara kungar i sin egen värld! Blizzard kommer alldrig att släppa ett sepl men någon som helst realism i och det tackar jag för. Keep up the good work Blizz you rock!!.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ankh:

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?

Lika lite som vi behöver starcraft om man nu ska vara så känslig. Faktum är att jag skrev kommentaren för att folk *alltid* skriver negativa kommentarer så fort det är ett ww2 spel. Jag ser hellre ett ww2 spel än starcraft - hade hellre sett ett diablo 3 eller något helt nytt än just sc2.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av McKain:
Skrivet av Katana:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ankh:

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?

Ja. Pumpas ut ww2-spel men 95% av dom är inge vidare. Ett riktigt ww2-kvalitetsspel vore toppen

#Company of Heroes

95% innebär ju att det finns 5% som är bra. Eller? Så det är väl inte direkt förvånadsvärt att CoH var bra då (även om jag inte direkt var överförtjust i spelet..men visst fan är det bra).

Right, för att återgå till SC2...blev lite besviken på hur det ser ut - hade åtminstone väntat mig något riktigt nice om man nu tvunget skulle ta upp SC igen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Men snark åt alla dessa RTS spel.

Skandal att vi hittills inte fått se en uppföljare till deras bästa spel någonsin, Rock & Roll racing.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Wow Ankh, dina höga standarder måste göra dig konstant besviken...

Medlem

oh sweetness fan längar lite efter det här fast det finns så mkt gott här i världen, aja ska man gilla lite av allt så

Medlem
Skrivet av Brax:

Men snark åt alla dessa RTS spel.

Skandal att vi hittills inte fått se en uppföljare till deras bästa spel någonsin, Rock & Roll racing.

wörd


signatur

P.L.U.R

Medlem

Vad man än gör så är det något fel, det ska gudarna veta.

"Nu gör vi det så det inte kräver en monster dator" - "Allt ser så fult ut!"

"Okej, vi gör det med hejdundrande textur storlekar och partikel motorer" - "funkar inte på min dator! skitspel!"

"Nu gör vi något nytt" - "WoW suuuger"

"Vi bättrar på det gamla som vi inte kunde förr" - "lite innovation tack, detta hör till forntiden"

"Nya units" - "Waaagh balansen rök i stöpet"

"Inga nya units" - "samma som gamla, fast med shiney"

Medlem
Medlem

" Hell, it's about time. "


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Vad man än gör så är det något fel, det ska gudarna veta.

"Nu gör vi det så det inte kräver en monster dator" - "Allt ser så fult ut!"

"Okej, vi gör det med hejdundrande textur storlekar och partikel motorer" - "funkar inte på min dator! skitspel!"

De skulle kunna göra det skalbart så ser det snyggt ut men funkar på gamla burkar med.

Pansarknekt

Innan denna nyhet kom ut var det ett jäkla whine på att starcraft 2 aldrig kommer komma ut och att diablo3 lär vara det nya. Nu när starcraft2 e på G så går gnället tvärtom... Imo var WC3 det sämsta spel blizzard gjort. Starcraft är det bästa. Nu kommer 2an och jag vet att jag inte kommer bli besviken. Och är jag den ende som tycker det ser riktigt najs ut. Jävla whine på grafiken och sen när ni snackar om era favoriter nämner många "ooh detta kom ut innan grafiken var allt" osv osv. hippokryter e va ni e. BLIZZZARD GO FOR PRO!!!!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

*suckar* Fan va trisst.. Ge mig D3!

Medlem

Tråkigt, Känns som det kommer bli starcrafts motsvarighet till CS source ( 99% föregångare 1% nytt enbart bättre grafik). De kanske överraskar men jag tvekar på det, hade iaf hellre sett ett D3.

Medlem

hell yeah.. starcraft 2 har jag väntat på så länge.. trodde för länge sen i tiden att de skulle göra starcraft 2 efter warcraft 3.. men ist kom wow


signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Skriv svar