The Secret World - nytt MMO från Funcom

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av SoniC:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av LannY:

Wee, ett mmo som inte är medeltids-fantasy! Dock börjar man bli liiite trött på alla mmo....

Stackas barn. Är spelen inte roliga längre... Inte tillräckligt underhållande. Naaww....

Åhh jag kan inte hålla mig. Håll käfften.

Vem av oss? (Om du menar mig så kan vara lugn, jag skall inte anmäla dig. Det kan vara frigörande ibland att kalla folk för saker. De kanske förtjänar det, även jag )

Att vara en "smart-ass" kan vara lika irriterande/stötande som att kalla folk saker, så ta det lungt.

Medlem

Jag säger som det är och sanningen svider.

Låter intressant och kanske kan det (och givetvis AoC) hjälpa mitt sviktande förtroende för Funcom. Men väntar med att säga mer tills bilder kommer

Bab
Medlem

Najs. En frisk fläkt... som fick mig än en gång att längta efter mer nyheter angående CCP och White Wolfs kommande World of Darkness MMO.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Ser lockande ut .. hoppas bara det inte så så förbaskat tidskrävande som t,ex wow e .... Utan att man klarar sig genom att bara behöva spela någon gång då och då ...

Annars ser koncept bilkderna lockande ut .. Hoppas bara att det blir annorlunda .. tycker att alla MMO spel ser ut annars att använda samma motor , förutom wow da .. Men alla andra ser jämt lika ut som t,ex L2 mm .. Käns inte som man spelar ett annant spel utan en annan karta .. kan jue alltid hoppas att man slipper det i detta spel ... Bara hoppas det blir bra ^^ ... MMO e framtiden ... Det gäller bara att de flesta ska förstå att ett MMO spel inte behöver vara et rollspel etc etc ... Utan även andra gener går jue ... T,ex ett bf med 100 tals kanse 1000 tals spelande på samma server ... vore inte det maffigt ? ...
Lr ett strategi med oändligt stor karta med en 50 olika pers spelande samtidigt lr någe ...typ ett strategi spel där alla länder kan vara med .. Typ ett risk stuk ...

Lr ett F1 spel där alla bilar kan bli körda ut av människor etc etc .. MAffigt !!

aja fantasier kan dra iväg på en .. Bara hoppas att det snart rör sig framot innom MMO genen då som många ndra säger ... Det e för många cloner ... Käns mer som dåligt gjorda mods för tillfället

Ett krigs-MMO finns redan. ww2 online.

Medlem

CD kommer flippa ur helt ^^

Medlem
Skrivet av iOWa:

Tänker direkt på Stephen King's "Det Mörka Tornet" när jag ser på bilderna, sjysst! Kanske även en inspirationskälla till spelet?

Nice! Det vore nått det.

Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Ser lockande ut .. hoppas bara det inte så så förbaskat tidskrävande som t,ex wow e .... Utan att man klarar sig genom att bara behöva spela någon gång då och då ...

Annars ser koncept bilkderna lockande ut .. Hoppas bara att det blir annorlunda .. tycker att alla MMO spel ser ut annars att använda samma motor , förutom wow da .. Men alla andra ser jämt lika ut som t,ex L2 mm .. Käns inte som man spelar ett annant spel utan en annan karta .. kan jue alltid hoppas att man slipper det i detta spel ... Bara hoppas det blir bra ^^ ... MMO e framtiden ... Det gäller bara att de flesta ska förstå att ett MMO spel inte behöver vara et rollspel etc etc ... Utan även andra gener går jue ... T,ex ett bf med 100 tals kanse 1000 tals spelande på samma server ... vore inte det maffigt ? ...
Lr ett strategi med oändligt stor karta med en 50 olika pers spelande samtidigt lr någe ...typ ett strategi spel där alla länder kan vara med .. Typ ett risk stuk ...

Lr ett F1 spel där alla bilar kan bli körda ut av människor etc etc .. MAffigt !!

aja fantasier kan dra iväg på en .. Bara hoppas att det snart rör sig framot innom MMO genen då som många ndra säger ... Det e för många cloner ... Käns mer som dåligt gjorda mods för tillfället

jepp, t.o.m. jag skulle betala för ett bra GTA MMO

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur coolt själva konceptet verkar vara, så börjar jag personligen bli otroligt trött på mmo's -.-

Problemet är inte att det är många MMO, problemet är att det är många DÅLIGA MMOs på marknaden, speciellt budgetMMOs från asien.

Right on target KlosterKatten

Medlem

oooh, ser naaajs ut! Dock e även jag galet trött på MMO. Jävla WoW gjorde så att jag totalt tappat känslan att tycka om SP-spel vilka jag känner mig sjukt instängd i :/ Vilket har gjort att jag knappt spelar alls, vilket jag tycker e rätt trist. De enda jag lirar nu e typ GH <3 o ser bara fram emot GH:80's, GH3 och Rock Band. Jävla WoW, förstörde min visuella njutelse av spel!


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Fräsigt, låter helt klart spännande.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Inaktiv

Konstigt att ett företag producerar 2 MMORPG's samtidigt, tycker ni inte?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Låter intressant och kanske kan det (och givetvis AoC) hjälpa mitt sviktande förtroende för Funcom. Men väntar med att säga mer tills bilder kommer

Stängda AoC betan har ju vart igång ett bra tag nu, externt och här på kontoret, som alla kanske vet - och utan att säga för mycket så kan ni vara lugna, det är allt ni hoppats på

Det enda MMOet där man faktiskt får ta en aktiv del i närstriderna, som kräver koordination och skicklighet. Tyvärr får jag inte spela så ofta, i och med att jag ju är upptagen med detta.

(Har som sagt bara jobbat här i 1½ månad ungefär, och det är mitt första jobb - så som "junior" har jag tyvärr inte gjort några av de bilder som släppts... än )

Medlem
Skrivet av gimpfarfar:
Skrivet av peak_performance:

Låter intressant och kanske kan det (och givetvis AoC) hjälpa mitt sviktande förtroende för Funcom. Men väntar med att säga mer tills bilder kommer

Stängda AoC betan har ju vart igång ett bra tag nu, externt och här på kontoret, som alla kanske vet - och utan att säga för mycket så kan ni vara lugna, det är allt ni hoppats på

Det enda MMOet där man faktiskt får ta en aktiv del i närstriderna, som kräver koordination och skicklighet. Tyvärr får jag inte spela så ofta, i och med att jag ju är upptagen med detta.

(Har som sagt bara jobbat här i 1½ månad ungefär, och det är mitt första jobb - så som "junior" har jag tyvärr inte gjort några av de bilder som släppts... än )

Du får säga till när/om dina bilder släpps, skulle vara kul att kunna sätta ett namn på en bild..

Hur som helst verkar detta skoj, kanske kan bli första mmo spelet jag köper?
Men jag har alltid haft lite problem med mmo spel..
Stör mig på att jag måste betala kontinuerligt för ett spel jag redan betalat en gång för, dessutom så har jag aldrig fastnat för mmo spel.
Och jag har faktist gett dom en ärlig chans, man fick ladda nån del av anarchy online för nåt år sen, antar att det va nån grundversion av spelet, men jag fastnade aldrig för det..
Hur som helst verkar detta intressant och jag ska iaf hålla ögonen öppna..

Medlem
Skrivet av Navelludd:

jepp, t.o.m. jag skulle betala för ett bra GTA MMO

Real Time Worlds (med GTA-skaparen David Jones i topp) håller på att utveckla, om jag inte minns helt fel, ett GTA-liknande MMO vid namnet #All Points Bulletin.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Woah! Spelfan har potential att bli hur bra som helst. Skönt också med ett MMORPG som kör något annat tema and fantasy.

Hurra för Funcom!


signatur

tjenare!

Medlem

Funcom is on fire, gillar deras koncept, dom vågar sticka ut lite till skillnad från alla andra som bara satsar på fantasy. Dom enda MMO-spelen som stuckit ut är väl Eve Online och Planet Side, jag kan då inte komma på några fler.

Skrivet av Mahone:

Funcom is on fire, gillar deras koncept, dom vågar sticka ut lite till skillnad från alla andra som bara satsar på fantasy. Dom enda MMO-spelen som stuckit ut är väl Eve Online och Planet Side, jag kan då inte komma på några fler.

Finns typ ett dussin, bland annat AO av Funcom.

Bt
Medlem

Jag luktar MMO och jag luktar Den längsta resan. (nutid)

Jag luktar seger - ska hålla ett öga öppet för detta.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Najs detta och Age of Conan kommer säkert rocka fett


signatur
Skrivet av gimpfarfar:
Skrivet av peak_performance:

Låter intressant och kanske kan det (och givetvis AoC) hjälpa mitt sviktande förtroende för Funcom. Men väntar med att säga mer tills bilder kommer

Stängda AoC betan har ju vart igång ett bra tag nu, externt och här på kontoret, som alla kanske vet - och utan att säga för mycket så kan ni vara lugna, det är allt ni hoppats på

Det enda MMOet där man faktiskt får ta en aktiv del i närstriderna, som kräver koordination och skicklighet. Tyvärr får jag inte spela så ofta, i och med att jag ju är upptagen med detta.

(Har som sagt bara jobbat här i 1½ månad ungefär, och det är mitt första jobb - så som "junior" har jag tyvärr inte gjort några av de bilder som släppts... än )

Är grymt avis på dig :up::heart:


signatur
Medlem

Är det bara jag som får H.C. Lovecraft-vibbar?

Känns lite så... mörka kulter n shit som agerar i skuggorna! Verkar riktigt ballt, ett MMO med riktig mystik och skrämmande vore väldigt ballt. Go Funcom!

Medlem

signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Navelludd:

jepp, t.o.m. jag skulle betala för ett bra GTA MMO

Real Time Worlds (med GTA-skaparen David Jones i topp) håller på att utveckla, om jag inte minns helt fel, ett GTA-liknande MMO vid namnet #All Points Bulletin.

Det låter intressant!

Medlem

kanske kan bli nått, skönt att skippa alver o orcer för en gångs skull

Medlem

Jag har enorm respekt för Ragnar och FunCom i det mesta de gör, Longest Journey-spelen är båda på min topp 10 lista över bästa spel som någonsin gjorts (NÄR KOMMER TREAN!?!?!). Secret World verkar OTROLIGT intressant, kommer hålla ögonen på detta.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv
Skrivet av Bt:

Jag luktar MMO och jag luktar Den längsta resan. (nutid)

Jag luktar seger - ska hålla ett öga öppet för detta.

Du och din stora snok. Du borde blivit vinprovare istället för gamer Bt.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Verkar riktigt najs, tycker det känns lite inspirerat av Kult? http://sv.wikipedia.org/wiki/Kult_%28rollspel%29

Grymt coolt att göra ett spel på någon ny ide åtminstonde, all cred till gummorna o gubbarna på funcom!

Inaktiv

vadå nutid ?

http://www.ageofconan.com/en/index.html

ser ut att vara medeltid som alla andra mmo när man tittar på deras hemsida.

rida runt på häst och döda med svärd, uhhm nyskapande, var då ?

Skrivet av Wii Wii:

vadå nutid ?

http://www.ageofconan.com/en/index.html

ser ut att vara medeltid som alla andra mmo när man tittar på deras hemsida.

rida runt på häst och döda med svärd, uhhm nyskapande, var då ?

The Secret World är ett annat MMO de jobbar på Age of Conan kommer till hösten typ. Men Conan är rätt nyskapande ändå.

Du hängde inte riktigt med där tror jag


signatur
123
Skriv svar