Resident Evil 4

Skrivet av Schimpans:

Men fy fan, det här måste ta priset som den sämsta portningen någonsin. Inte nog med att det inte stöjder mus (från grunden), ljussättningen är ju helt åt helvete. Jämför man bilderna, där det på PS2 är dimma, mörker osv så ser ju PC-versionen ut som ett spel från 1998.

Jag är ingen grafikdåre, men när dimman och mörkret i det här fallet ökar stämningen i spelet ordentligt så känns det väldigt viktigt.

Som jag sagt innan ändra kontrasten på din skärm.


signatur
Medlem

"...då jag råkar på en ogästvänlig zombie.."
Är inte riktiga zombies är ju människor med parasiter i sig.

"...mysko försäljare som stryker omkring på konstiga ställen i de virussmittade skogarna."

Är inget virus i fyran är som sagt parasiter.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Schimpans:

Men fy fan, det här måste ta priset som den sämsta portningen någonsin. Inte nog med att det inte stöjder mus (från grunden), ljussättningen är ju helt åt helvete. Jämför man bilderna, där det på PS2 är dimma, mörker osv så ser ju PC-versionen ut som ett spel från 1998.

Jag är ingen grafikdåre, men när dimman och mörkret i det här fallet ökar stämningen i spelet ordentligt så känns det väldigt viktigt.

Som jag sagt innan ändra kontrasten på din skärm.

nu är du ute o cykla


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Synd bara att atmosfären och känslan är precis bortblåsta.. finns inga snygga effekter alls allt är borta, allt ser precis lika ljus ut hela tiden. Fattar inte hur de kunde släppa sån här dynga, och inte ens någon mouse support heller.

Capcom har sagt att de planerar att släppa en patch som fixar till skuggor samt shaders. Lite sent, tråkigt nog.

Njöt dock av Leons äventyr i skogarna, även om det blev lite repetivt på slutet. Klart ett av de bästa RE-spelen imo. Synd att det är en ren och skär konsolportning.

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av WarpGuN:

bästa liret till gc!, ser inte speciellt snyggt ut på pc

det är snyggt bara det att filmerna ser förjävliga ut då de är tagna från gamecube versionen eller hur det var.

Det är faktiskt lite tvärtom där. PS2 versionen har pre-renderade filmer, men det har inte gamecube versionen.
Har inte spelet PC-versionen, men det låter som om det inte funkar alls. Det skulle stannat på Gamecuben (exklusivitet, my ass).

Medlem

Detta är fakta, det är snyggaste på Gamecube, sen kommer PS2:an sist PC...Det ser förtäskigt ut på PC måste jag säga alltså!

Och för övrigt så ska Resident Evil spelas på konsoll, thats it!

Medlem

Det går att spela PC version med ps2 hand kontrollen
Det är bara att köpa en konverterare ps2 usb adapter och plugga in ps2 handkontroller på adapter och vips kan man använda den med PC och den funkar i alla spel. Det är finare känsla med ps2 kontrollen i stället med tangentbord.
länk ps2 usb adapter

Inaktiv
Skrivet av mullins:
Skrivet av SWEBarb:

Synd bara att atmosfären och känslan är precis bortblåsta.. finns inga snygga effekter alls allt är borta, allt ser precis lika ljus ut hela tiden. Fattar inte hur de kunde släppa sån här dynga, och inte ens någon mouse support heller.

Capcom har sagt att de planerar att släppa en patch som fixar till skuggor samt shaders. Lite sent, tråkigt nog.

Njöt dock av Leons äventyr i skogarna, även om det blev lite repetivt på slutet. Klart ett av de bästa RE-spelen imo. Synd att det är en ren och skär konsolportning.

Släppa en patch senare? låter som en lysande idé.
Det krävs inte särskilt mycket arbete för att få det att se bättre ut. De har bara totalt struntat i det. Tycker Capcom är påväg neråt. Har varit så ett tag nu.

Flakmonkey
Skrivet av rille_001:

Släppa en patch senare? låter som en lysande idé.
Det krävs inte särskilt mycket arbete för att få det att se bättre ut. De har bara totalt struntat i det. Tycker Capcom är påväg neråt. Har varit så ett tag nu.

På väg neråt? De har ju släppt några riktiga höjdare på senare tid... Dead Rising och Lost Planet till 360 tex... och kanske framförallt Okami till Playstation 2... känns lite fel att döma dem pga kassa portningar, även om det givetvis är dåligt av dem...

Resident Evil 4 är ett riktigt höjdarlir, framförallt till Gamecube imo

Medlem

varför ens ha mouse support.
Spelet är inte gjort för det någonstans det enda som
spelet passar med är Tangentbord eller Handkontroll.

Tjusningen försvinner totalt om du kan ta din jävla mus
och aima hs lika snabbt som på cs eller nåt annat fps...

ffs ingen som lirat tidigare titlar?
Kontrollerna ska absoult inte ha något med mus att göra.

Så sluta klaga på MOUSE AIM de är som
största fusket du kan få tag på.

Sj körde jag igenom det med tangentbordet
så mkt mer utmaning och mer likt hur
det var i tidigare titlar dessutom har inga
av tidigare pc titlarna haft det.

Medlem

"enough talk, die comrade!"

Medlem

Okej nog om resident evil, vem är denna nya morsan och hur ser hon ut? Är hon snygg? Är hon en retur vara eller vadå? Hon har en snygg bakskalle iallafall.

Fika?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av rille_001:
Skrivet av mullins:
Skrivet av SWEBarb:

Synd bara att atmosfären och känslan är precis bortblåsta.. finns inga snygga effekter alls allt är borta, allt ser precis lika ljus ut hela tiden. Fattar inte hur de kunde släppa sån här dynga, och inte ens någon mouse support heller.

Capcom har sagt att de planerar att släppa en patch som fixar till skuggor samt shaders. Lite sent, tråkigt nog.

Njöt dock av Leons äventyr i skogarna, även om det blev lite repetivt på slutet. Klart ett av de bästa RE-spelen imo. Synd att det är en ren och skär konsolportning.

Släppa en patch senare? låter som en lysande idé.
Det krävs inte särskilt mycket arbete för att få det att se bättre ut. De har bara totalt struntat i det. Tycker Capcom är påväg neråt. Har varit så ett tag nu.

Jepp, inte direkt de första som tillför en självklar "funktion", om man nu kan kalla det för det, efter att produkten är släppt. Här handlade det väl om att det kommit så mkt kritik från fansen. Nåt som är lite komiskt är att spelet kommer ut nu, fast det släpptes till GC och Ps2 för ett bra tag sen..

Inaktiv

Jag har testat spelet och måste medge att den är lätt den lataste konsolporten någonsin. Hur kan man inte ha stöd för musen?!?! Man tvingas köpa en kontroll till spelet som liknar ps 2 kontrollen för at det ska bli spelbart. Även om man installerar mouse aim så är det inte samma känsla som med vanlig mus. Och dessutom kommer det spelbara moment i spelet där man ska trycka på button 3 och alla möjliga knappar vilket är omöjligt att hinna med musen.

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Okej nog om resident evil, vem är denna nya morsan och hur ser hon ut? Är hon snygg? Är hon en retur vara eller vadå? Hon har en snygg bakskalle iallafall.

Fika?

lol här är hon *vinkar*.
Tack för komplimangen ... tror jag

Du får nog ta fikafrågan med min sambo

8)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Ti.
Medlem
Skrivet av bangalter:

^^ pinsamt av recensenten som t.o.m. skriver om PS2 versionens visuella brister och sedan inte märka att all ljussättning och alla shaders är borttagna på PC versionen!

amatör!

Word!

Övrigt:

Har spelet till PS2 och har även spelat igenom det på GC - skillnaden i grafiken är påtagbar. Vissa fall till GC:ns fördel andra fall till PS2:ans fördel.

PC-versionen såg riktigt trist ut.

Medlem
Skrivet av morsan:
Skrivet av SoniC:

Okej nog om resident evil, vem är denna nya morsan och hur ser hon ut? Är hon snygg? Är hon en retur vara eller vadå? Hon har en snygg bakskalle iallafall.

Fika?

lol här är hon *vinkar*.
Tack för komplimangen ... tror jag

Du får nog ta fikafrågan med min sambo

8)

aja då ser du inte yxad ut iaf om du har sambo:heart:


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

hahaha

ska man aldrig veta i dessa tider av desperation, SoniC!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

lol Nej man vet aldrig.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Schimpans:

Men fy fan, det här måste ta priset som den sämsta portningen någonsin. Inte nog med att det inte stöjder mus (från grunden), ljussättningen är ju helt åt helvete. Jämför man bilderna, där det på PS2 är dimma, mörker osv så ser ju PC-versionen ut som ett spel från 1998.

Jag är ingen grafikdåre, men när dimman och mörkret i det här fallet ökar stämningen i spelet ordentligt så känns det väldigt viktigt.

Som jag sagt innan ändra kontrasten på din skärm.

nu är du ute o cykla

Vadå du har inte hört talas om kontrast heller antar jag. Ändrar du den och ljussättning får du dina skuggor.


signatur
Pansarknekt

doh, testa spelet nyss. Som att köra bil med ett cykelstyre.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Är det bara jag som ej får bort widescreen? Blir väldigt smal bild.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Schimpans:

Men fy fan, det här måste ta priset som den sämsta portningen någonsin. Inte nog med att det inte stöjder mus (från grunden), ljussättningen är ju helt åt helvete. Jämför man bilderna, där det på PS2 är dimma, mörker osv så ser ju PC-versionen ut som ett spel från 1998.

Jag är ingen grafikdåre, men när dimman och mörkret i det här fallet ökar stämningen i spelet ordentligt så känns det väldigt viktigt.

Som jag sagt innan ändra kontrasten på din skärm.

nu är du ute o cykla

Vadå du har inte hört talas om kontrast heller antar jag. Ändrar du den och ljussättning får du dina skuggor.

Hm, lär nog inte fixa avsaknaden av skuggor i spelet då det ska komma i en patch..

Skrivet av kmp:

Är det bara jag som ej får bort widescreen? Blir väldigt smal bild.

Ramen är till för att det bli en mer filmisk upplevelse, tydligen.

Medlem

spelade det här till Gamecube, har gillat alla Resident evil spel, 4an var bra men annorlunda, jag vill nog hellre ha som det var förr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

AMATÖR!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av dofilusåkaffe:

lol vadå? Så om jag gör headshots med min gamepad på mitt GC så blir inte spelet balanserat? Jag gör headshots både på GC och PC vilket säkert de flesta andra också gör vore det att göra spelet obalanserat?! LMAO

Om spelet är anpassat till att det ska vara svårt att sätta HS så blir ju spelet på tok för lätt om du spelar med mus och tangentbord. Ta Halo tex... till Xbox var det knepigt att sätta HS, men till PC blev pistolen en riktig sniper, vilket helt förstörde "balansen" i spelet. Det blev helt enkelt inte den spelupplevelse som utvecklarna var ute efter. Just Resident Evil handlar ju mycket om att det ska vara svårt att få ner zombiesarna och att det ska finnas en stressfaktor pga det... den försvinner ju helt om du kan sätta HS hur lätt som helst

Vadå det är ju inte särskilt svårt att HS med GC heller eller hur!

Testa ankle-shot istället.

Och ja detta spel skall spelas med en kontroll precis som halo. Halo till PC är en fight med första pickan. Allt annat är värdelöst då första pickan med zoom är starkare än sniper.


signatur
Medlem
Skrivet av Ti.:

Övrigt:

Har spelet till PS2 och har även spelat igenom det på GC - skillnaden i grafiken är påtagbar. Vissa fall till GC:ns fördel andra fall till PS2:ans fördel.

PC-versionen såg riktigt trist ut.

Vilken konsolversion rekommenderas om man har både PS2 och GC? Har för mig att PS2-varianten är betydligt billigare...

Ti.
Medlem

Jag skulle säga PS2 eftersom du får "mer" för pengarna. Den kom senare och har alltså lite mer material bl.a. ett extra vapen och Ada har en egen parallell-historia som heter Seperate Ways.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Om spelet är anpassat till att det ska vara svårt att sätta HS så blir ju spelet på tok för lätt om du spelar med mus och tangentbord. Ta Halo tex... till Xbox var det knepigt att sätta HS, men till PC blev pistolen en riktig sniper, vilket helt förstörde "balansen" i spelet. Det blev helt enkelt inte den spelupplevelse som utvecklarna var ute efter. Just Resident Evil handlar ju mycket om att det ska vara svårt att få ner zombiesarna och att det ska finnas en stressfaktor pga det... den försvinner ju helt om du kan sätta HS hur lätt som helst

Såååå sant!!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Det finns ju både en patch som fixar skuggor och ljus problemet i pc versionen så att det blir som till gamecube plus att det finns en mod med HD texturer som gör spelet mkt snyggare. Det plus mouseaim2+plugin gör spelet lika bra som till gamecube.

Nuff said!

123
Skriv svar