Inkollad - skandinaviska sci-fi-mässan

Medlem

Njae... fel person på fel tillställning. I övrigt tyckte jag att det handlade mest om tågresa, hamburgare och andra för en artikel med detta namn orelevanta saker. Småkul skrivet lite här och där men det barnsliga, mbd-iga, hoppa-på-folk-med-en-dum-kommentar stuket passar bättre i en blogg. På lunarstorm.

Tittar man på filmrekvisita från lite sköna filmer och tar med sig "lite grejer från någon film" hem i anteckningsblocket... då blir det ju inte rätt...

Kan skjuta in att jag varit i göteborg på denna mässa och det var ganska tragiskt. Vi är ett för litet land med för liet intresserade för att det skall bli kul...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hehe scribenten har liten penis, han tar bort mina posts

Töntig artikel. "New journalism"-stuket fungerar inte när det är dåligt utfört, sedan är det ingen favorit från början heller.

Medlem

min första tanke när jag såg att det handlade om nån sci-fi mässa, ök. orka läsa om ett gäng nördar som ska underhålla ett annat gäng nördar. men så läste jag nån rad som trakaserade malmö och fastnade direkt. störtskön kvällsläsning, en hel del som man kan referera till, speciellt tankegångar som uppstår när man är på nåt överhypat ställe.

hur många av er som skrev "usel artikel" utan nån förklaring om varför är Sci-Fi fanboys?
som Sci-fi artikel räkant var den inte så formativ, inte för att jag bryr mig om just sci fi men ändå.

Medlem

Kass. Seriöst FZ? Varför på framsidan?

Medlem

Hur mycket av det som står är "förbättrat" i ett försök att ge mer effekt?

Artikeln lyckas ibland men försöker lite för mycket vilket gör att den känns rätt fjantig till slut. Att hela tiden försöka få andra att framstå som korkade gör till slut att man ser ut som en idiot själv.

Nedlåtande bildtexter om folk är rätt barnsligt också.

Medlem

Hade aldrig väntat mig en sån här artikel från FZ...
Även om den kan vara rolig på sina ställen, så är det ingenting jag vill läsa på en "seriös" sida. Att beskriva människor som tjocka eller liknande känns bara meningslöst och opassande.

Förstår inte hur FZ kan officiellt stå bakom denna artikel.


signatur
Medlem

Haha, sicken drygis. :P. Småkul artikel, inte speciellt informativ. Och jag gråter väl inte blod pg.a det för att jag inte är tok intresserad utav sci-fi mässan. Lite kul läsning iaf.

Medlem

Var på Sci-Fi mässan i Malmö för några år sedan, på den tiden så hade de mässan i slakthuset, som är rejält mindre än mässhallarna (passande namn dock för en sådan mässa ). Det var dock min första och sista sci-fi mässa. Fy fan, tråkig var ordet. Med stora namn som t.ex. Keil och några andra b-skådisar för att locka besökare.
Dessutom så skulle de skulle ställa ut en riktig speeder (den från isplaneten i Star Wars - The Empire Strikes Back). Gick fram till den, knackade lite försiktigt, mm jo nog var den gjord av det rätta virket alltid, trä.
Bah, för dom som är riktigt inbitna fans av Sci-fi så finns det nog inget bättre, för alla oss andra, tja finns väl alltid någon film på bio att se...:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av eCore:

hehe scribenten har liten penis, han tar bort mina posts

Varför dina inlägg togs bort kan du läsa i det pm som skickades tidigare till dig idag, var god och läs det.

Men hur skribentens penisstorlek har med detta att göra har jag dock svårt att förstå.

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Dessutom så skulle de skulle ställa ut en riktig speeder (den från isplaneten i Star Wars - The Empire Strikes Back). Gick fram till den, knackade lite försiktigt, mm jo nog var den gjord av det rätta virket alltid, trä.

Tror du på allvar att det finns riktiga speeders? Med största sannolikhet syftade de på äkta rekvisita från filmen.

Inaktiv

hahahah dagens misstolkning pennywise

Medlem

Har aldrig varit på mässan, men känns som om författaren är en mytoman som söp bort det där sk "inträdet" på några stora starka, sen skrev ihop något skit i fyllan och blandade in lite olika sci-fi relaterade saker och lite blandat om malmö som turning torso och rosengård.

Inaktiv

Jag är bara 17. Det blir ingen alkohol för mig.

Till den som tidigare undrade så är artikeln i stort sett 100% sanningsenlig.

Medlem
Skrivet av Lerkot:

Jag är bara 17. Det blir ingen alkohol för mig.

Va fan, när har åldern hindrat någon från att dricka?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är du alltid så otrevlig mot folk du inte känner eller?!

Löjlig artikel! Buuuuuh!!!!!

Medlem

Har inte direkt något emot artikeln - men tycker nog att det borde ha skickats 2 personer..en som gillar den och sen Lerkot kunde blivit intressantare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av p0yac:

Är du alltid så otrevlig mot folk du inte känner eller?!

Löjlig artikel! Buuuuuh!!!!!

Ligger en liten självemotsägelse i de två meningarna...


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av p0yac:

Är du alltid så otrevlig mot folk du inte känner eller?!

Löjlig artikel! Buuuuuh!!!!!

Ligger en liten självemotsägelse i de två meningarna...

Haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skickades han verkligen ner då? De flesta skribenterna här på FZ är väl frilansare. Jag tror snarare att han åkte dit med vilje.

Skön artikel i alla fall. Made me laugh.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av pennywise:
Skrivet av N3m35i5:

Dessutom så skulle de skulle ställa ut en riktig speeder (den från isplaneten i Star Wars - The Empire Strikes Back). Gick fram till den, knackade lite försiktigt, mm jo nog var den gjord av det rätta virket alltid, trä.

Tror du på allvar att det finns riktiga speeders? Med största sannolikhet syftade de på äkta rekvisita från filmen.

Självklart så finns det inga riktiga (glömde " "). Men det var det som de skrev, en "riktigt" speeder.
Tror ärligt talat att det inte ens var rekvisita från filmen, poängen är den att de marknadsförde den som något som något upphöjt väsen.


signatur

How can we win when fools can be kings?

12
Skriv svar