Veckans fråga: Kommer du att köpa en Wii?

Medlem

nej ingen köp

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nej. Jag tänker inte stå och vifta som en galning framför tv:en. Spel för mig ska vara avkopplande inte stressande eller hålla på som en zebra.

Du har inte sett nån som spelat wii förutom pr-videos från Nintendo när "vanligt" folk spelar Wii sports kanske?
Du behöver max röra på handleden för att spela spel som Zelda och Red Steel.
Visst kan man överdriva också som dom flesta gjort i videos som Nintendo själva har släppt när folk slänger sig bakom soffor och står och viftar som... Zebror?

Skrivet av Earthscum:

Sedan har dom lagt ut vissa ljudeffekter på kontrollens inbyggda högtalare som är kassa.

Allt jag har läst om kontrollen så ska ljudet vara väldigt bra för en sån liten högtalare och passa dom spelen jag läst om, väldigt bra.

Skrivet av Earthscum:

Källa www.gamespot.com kolla deras resention. efter ha läst och tittat på den känner jag mest för att köpa zelda till GC istället för att köpa Wii

Jag har läst och kollat på videorecension, dom hyllar spelet till max, vad vill du ha sagt med det om jag får fråga?

Medlem

nope. inte ett enda spel som tilltalar mig hos wii.

Får bli en ps3a istället.

Inaktiv

Wii kommer nog bli enda konsollen jag köper. Den verkar väldigt intressant pga kontrollen, sen vill jag ju inte missa nya inkarnationer av Super Mario och Zelda.

Medlem

360 = PC, bara skitspel, kidsen gillar (cjompis spajk, generationen)

wii så klart \o/ dunderbra spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

wii.. med dendär grafiken.. aldrig i livet, har en gammal 350mhzare ståendes som jag vill se sånt

Medlem

Nä, usch, nä, varför köpa en glorifierad leksak när man har 2 datorer


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Flakmonkey
Skrivet av Araxnoid:

Nä, usch, nä, varför köpa en glorifierad leksak när man har 2 datorer

Därför att du kan ha roligare med en Wii än med 2 datorer? Kommer självklart köpa en, även om det enda spelet som jag suktar efter i dagsläget är Zelda... men Zelda är å andra sidan Zelda, så det måste man ha

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Earthscum:

Nej. Jag tänker inte stå och vifta som en galning framför tv:en. Spel för mig ska vara avkopplande inte stressande eller hålla på som en zebra.

Du har inte sett nån som spelat wii förutom pr-videos från Nintendo när "vanligt" folk spelar Wii sports kanske?
Du behöver max röra på handleden för att spela spel som Zelda och Red Steel.
Visst kan man överdriva också som dom flesta gjort i videos som Nintendo själva har släppt när folk slänger sig bakom soffor och står och viftar som... Zebror?

Skrivet av Earthscum:

Sedan har dom lagt ut vissa ljudeffekter på kontrollens inbyggda högtalare som är kassa.

Allt jag har läst om kontrollen så ska ljudet vara väldigt bra för en sån liten högtalare och passa dom spelen jag läst om, väldigt bra.

Skrivet av Earthscum:

Källa www.gamespot.com kolla deras resention. efter ha läst och tittat på den känner jag mest för att köpa zelda till GC istället för att köpa Wii

Jag har läst och kollat på videorecension, dom hyllar spelet till max, vad vill du ha sagt med det om jag får fråga?

Läs igen då. Dom skriver att ljuden ur handkontrollen är dåliga. Att ljuden buggar ibland så att ljudet kommer men stoppar i hälfen m.m. Dom tycker att systemet med att slås med svardet genom att använda handkontollen är bara jobbigt och dom skulle hällre ha en knapp att trycka på. Har du ens läst deras resention? för det verkar inte som det.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Nä, usch, nä, varför köpa en glorifierad leksak när man har 2 datorer

P.g.a spelen? Det är väl den största anledningen till att köpa en konsol? Visst, intressera inga släppta eller kommande spel dig är det kanske ingen idé att köpa en.

Medlem

Jo visst, jag förstår mycket väl att man kan köpa en konsol bara för att man ska kunna spela dom spelen som bara släpps till den konsollen..
Men. jag vet inte..jag tycker att det har blivit för mycket hysteri och hype runt dom senaste maskinerna..och det är för mycket pengar involverat..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Nja, jo jag kommer nog att köpa den, men jag väntar nog lite... än så länge så finns det inte ett enda spel som ser köpvärt ut.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Shimo:

Och jag ser 360 och ps3 som försök att ersätta PCn, och PC är bättre.

Sen kostar också 360n ungefär lika mycket som ett (bra) grafikkort till en PC, och PS3an som en budgetdator (eller dx10 kort).

Att uppgradera sin dator till "next-gen" är också dyrare än att köpa en helt ny konsoll.

Men har man pengarna eller vill göra annat än att spela så säger jag PC ftw

Medlem

Kommer att skaffa Wii och PS3. Har redan en Xbox360 och PC. Anledningen att jag köper konsoller är pga att jag vill ha möjligheten att spela vilka spel jag vill. skiter rätt mycket i själva hårdvaran (förutom om det är en dator), sedan om grafiken är bra eller om kontrollen är nice så är det bara en trevlig bonus.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Läs igen då. Dom skriver att ljuden ur handkontrollen är dåliga. Att ljuden buggar ibland så att ljudet kommer men stoppar i hälfen m.m. Dom tycker att systemet med att slås med svardet genom att använda handkontollen är bara jobbigt och dom skulle hällre ha en knapp att trycka på. Har du ens läst deras resention? för det verkar inte som det.

Ursäkta, men en recension är en privatpersons, möjligen fleras, egna intryck. INTE en absolut sanning.

Angående Wii så ska jag spara ihop pengar och förhoppningsvis inköpa konsolen.

Medlem

Nepp, men lite lockande är det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kommer skaffa Wii, skulle självklart vilja ha alla tre men det känns lite väl mycket pengar att lägga på konsoller, hellre satsa på en och skaffa mycket spel till den. Eventuellt skaffa en av de andra när de börjar bli några år gamla och mycket billigare...

Inaktiv

wii är ju så billig så det är ett lugnt köp. ALLA har ju råd till den För tillfället är där inte så många spel jag vill ha men det kommer nog en hel del. Köper min om tre månader när jag vet bättre.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

ingen wii här inte, blir istället xbox 360 och ps3

Medlem

Kommer nog köpa en Wii någongång, men tror inte att det sker innan 2008. Väntar lite på spelutbudet ska bli bättre.

Medlem

Inväntar tills Wii sänks i pris... gör som jag har gjort med mina andra konsoller (Xbox, GC, PS2) och väntar tills dom ligger vid 1000:- klassen...


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Var tidigare helt inställd på att köpa en Wii, men suget minskar konstant. Nu blir det snarare en uppgradering av PC:n som får gå först, och sen kanske det blir PS3/360 nästa höst eller så.

Skrivet av Earthscum:

Läs igen då. Dom skriver att ljuden ur handkontrollen är dåliga. Att ljuden buggar ibland så att ljudet kommer men stoppar i hälfen m.m. Dom tycker att systemet med att slås med svardet genom att använda handkontollen är bara jobbigt och dom skulle hällre ha en knapp att trycka på. Har du ens läst deras resention? för det verkar inte som det.

Låt gå för att ljudet är buggigt och att högtalaren i handkontrollen är en värd ungefär lika mycket som de snäckor man får med en ipod. Men den senare delen, HAN tycker att det är jobbigt att slåss, HAN vill hellre ha en knapp att trycka på. Jag har läst omdömen från andra än GameSpot som säger att systemet är ypperligt. Vissa andra, som från början var tveksamt inställda till kontrollen, kan efter att ha testat den ett tag inte tänka sig att spela på ett vanligt sätt.

Ta inte GameSpots ord för sanning. Det finns gott om andra omdömen på nätet också.

Medlem

är själv mest anti mot wii för att man är korkad helt enkelt.
Har så jäkla svårt att lära något så helt nytt,
va samma när man lirade Quake 1 och styrde med piltangenterna , gjorde allt i spelet med tangentbordet enbart,

och skulle lära mig köra med mus och tangentbord i Quake,
för polarn tog det några timmar, för mig tog det veckor innan man blev bra....
lol

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Läs igen då. Dom skriver att ljuden ur handkontrollen är dåliga. Att ljuden buggar ibland så att ljudet kommer men stoppar i hälfen m.m. Dom tycker att systemet med att slås med svardet genom att använda handkontollen är bara jobbigt och dom skulle hällre ha en knapp att trycka på. Har du ens läst deras resention? för det verkar inte som det.

Jag menade IGNs recension kom jag på, men om du kollar här:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/928519.asp
Så ser du att Gamespot är dom som har gett näst lägsta betyg av många recension, och 8.8 är inte lågt.

Tycker du kan läsa lite fler recensioner för IGN t.ex. hyllar allt som har med kontrollen o göra iaf

Medlem

Extremt tveksam. Jag var hypad för en 3 månader sedan .. Men man har ju sett filmer och ser att kontrollen som nämts ovan laggar efter rörelsena i spelet. Dessutom används inte kontrollen i tex zelda så som jag hadde tänkt mig. Alltså att kontrollen är en förlänging in i spelet. Som jag rör kontrollen skulle Link svinga sitt svärd. Inte som det är nu med färdiga animationer mm.

Vidare börjar spelen till konsoller (alla) bli löjligt dyra 700:- för zelda är 500:- för mycket! Det är 4 spel och du har handlat för mer än vad basenheten kostade. en bra ratio är 1:10 vilket ger wii spel till en 270:- styck.

Och Wii blev dyrare än vad jag räknade med jag hadde hopats på en 1998:- inte 2600:- (nej wii sports räknas inte som ett spel). Vidare är det nästan 900:- till för att ha 2 st koppletta kontroller viket jag anses är absolut minimum.

Vidare så har virtual konsoll spelen prisats helt befängt 100 kr för ett NES spel. Nintendo har ju redan för MYCKET länge sedan tjänat in de pengar det kostade att framställa spelet så det är ungefär en 90kr ren profit, den prisättningen är förolämpande.!

Trodde alldrig att jag skulle säga det men en ny konsoll i dagsläget måste nästan ha HDTV minst 780p (eller vad nu den 7xx standarden heter) jag menar detta är 2006 inte 1996.

(skall tillägga att jag har pengar till att köpa den och mer därtill men den är helt enkelt inte prisvärd)

Medlem

Kommer nog inte bli ett konsolköp denna generation heller


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Jajamensan! bokade den för en månad sen. 8 dec då smäller det


signatur
Medlem

wii+projector+4 kontroller = givet!

Medlem

Näh, det blir en 360 istället..


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

123
Skriv svar