Medieval II: Total War-demo hos FZ

Ja detta kommer bli Julens och kanske nästa års bästa strategi lir. Jättesnygg grafik skogen etc ser verkligen bra ut. Som någon sade tidigare är AI hårdkodad på demot men man hade ändå lika kul att spela! Gött också att det inte är en nackdel för en gångs skull att ha Intel's P4, flyter på fint hos mig!


signatur
Inaktiv

och där var en ny dator beställd
Spelade i princip sönder mig på Rome : Total war ( på ett posetivt sett )
Så jag hoppas att detta kommer vara lika bra om inte ännu bättre.

Skrivet av Orbek:

Huh, om jag ger ett par enheter en order så går en del åt helt fel håll. I övrigt är det exakt samma utseende som i Rome:TW bortsett från ett par knappar med ny grafik, även ai'n är exakt samma vad jag märkt bortsett från dåligt lokal sinne hos en del trupper, grafiken är inte så snygg som på trailersna heller. Och campaign map får man inte se skymten av i demot :{

stinker the sims expansions mjölkning här alltså. :evil:

Och jag som längtat efter en 2a ända sen jag spelade rome. :{{

Ai:n är avsevärt bättre i detta men det får vi knappast se förrän i slutprodukten.
Förstår inte vad du menade med samma utseende som Rome håller definitivt inte med dig där men det får ju stå för dig då :\


signatur
Medlem

Spelar troligtvis med skitdator. Ser märkbart mycket bättre ut än Rome.


signatur
Inaktiv

Att AI:n inte är dynamisk tyder ju på att CA vill dölja att den som i R:TW är totalidiotiskt. Aphäftig grafik men undermåligt innehåll (och underhåll).

ro
Medlem

PRON! GIEF EPIX! Bwahahhahaha

Medlem

Ny dator direkt hehe.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Äntligen!! Tänkte precis på hur kul det skulle va att spela MTW2 och så ligger här ett trevligt litet demo!

Medlem

Mums! Fan att man sitter på skolan när man läser det, glömde kolla FZ innan jag åkte hemifrån! Doh! Men men, får väl försöka dra ner det här å laddar över till andra datorn sen. Argh, jag vill hem å spela!!!

Medlem

Heh heehehe slakt är inte det minsta besviken på detta demo kan knappt bärga mig innan release

Inaktiv

Som dom skrivit när man startar, demot representerar den sämsta delen av spelet, precis som Rome-demot. Men i det riktiga, med kampanj-karta, AI, och strategi innan taktik, då ser man ett Total-War spel från sin rätta sida.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Hmm instressant det här med cpu:n, installerade demon igår men han inte spela nåt. Blir spännande att se om det funkar om en timme.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

mmm..."Medieval II Total Realism"!!!!!

Skrivet av Raid25:

mmm..."Medieval II Total Realism"!!!!!

Vadå? detta är ingen mod eller exp!


signatur
Medlem

Men han ser väl framemot det, precis som jag..

Medlem

Något besviken; Tutorialen Ok, men bara för nya spelare (vilket ju är rätt), fast rösten är FRUKTANSVÄRT irriterande..
Men, bara 2 battles som IMHO inte tillför så mycket sen tidigare spel. Lite snyggare men annars känns det som samma, samma..Hoppas att terrängen spelar större roll ingame än dessa smakprov.
Bara en snuttig film om kampanjläget..Ger inget om hur det egentligen blir att spela. Ingen demo jag kommer tillbaka till och har fått mig att känna en lätt skepsis mot spelet. Min förhandsbokning står kvar men jag är rädd att Medieval II blir en upprepning och omtuggning.
Snyggt men samma i sammanfattning.

Medlem

det här var EPIXXX


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skrivet av Olivaw:

Något besviken; Tutorialen Ok, men bara för nya spelare (vilket ju är rätt), fast rösten är FRUKTANSVÄRT irriterande..
Men, bara 2 battles som IMHO inte tillför så mycket sen tidigare spel. Lite snyggare men annars känns det som samma, samma..Hoppas att terrängen spelar större roll ingame än dessa smakprov.
Bara en snuttig film om kampanjläget..Ger inget om hur det egentligen blir att spela. Ingen demo jag kommer tillbaka till och har fått mig att känna en lätt skepsis mot spelet. Min förhandsbokning står kvar men jag är rädd att Medieval II blir en upprepning och omtuggning.
Snyggt men samma i sammanfattning.

Hmm tycker du ska läsa lite mer info om spelet. För du har tydlingen ingen aning om hur det har artat sig!


signatur
Inaktiv

Neeejjj! Varför har jag missat denna nyheten!? Nu hinner jag ju inte spela imorgon

Inaktiv

krävs det SSE2 processorer på det riktiga spelet aswell?

Medlem

Nej.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

men kul att man precis köpte en 4000+ och ett moderkort

Skrivet av bokvast:

men kul att man precis köpte en 4000+ och ett moderkort

Slöseri imo


signatur
Medlem

jag som trodde att man måste ha SSE2 till det riktiga också.. jag beställde jyst en sådan .. men annars tror jag det blir jätte mysigt att spela det nya medieval 2.. kan nån skicka system krav för spelet för att det ska flyta riktigt braa. tyyp vilken processor... grafik och minne?? einar_b_92@hotmail.com

Medlem

Hej och välkommen Brosnan.
Systemkravenär inte släppta ännu, såvitt jag vet.
Räkna med någonting i stil med:
1 GHz processor, 512 Mb RAM, Radeon 9800 eller nyare (vet inte vad motsvarande nvidia heter).
Det går säkert med sämre dator också men jag antar att du vill att det ska vara spelbart också.

Sedan ett tips: Skriv aldrig ut e-postadresser i klartext om du inte vill ha spam.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

undrar om 3GHz, GeForce 7900, 1Gb ram klarar spelet??

Medlem
Skrivet av brosnan:

undrar om 3GHz, GeForce 7900, 1Gb ram klarar spelet??

Det bör det väl göra, fast beror väl kanske på vad det är för processor också.
Man bör väl iaf utgå från att: klarar datorn demot så borde den klara spelet.

Medlem

De specen ska inte vara några som helst problem.
Jag kommer att kunna köra det på min 9800 Pro med fotogenstart.
Det kommer säkert att gnällas en del men jag är inte så petig med uppdateringsfrekvenser som, säg, cs-spelare


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

jag har ju inte provat demot ännu, fast jag hade ju dubbelt sämre dator till rome total war BI där hackade det ju bara.. men vad betyder SSE2??????

undrar hur det är att spela online det har jag inte provat... nån som vet hur det var i rome?? var ett lag inne i ngn stad tyyp och andra försökte inta eller var det bara öppna slag?...............

Medlem

SSE2 betyder Streaming Single Instruction, Multiple Data Extensions 2. Det är ett påhitt från intel som var tänkt att ersätta MMX. Detta kanske inte säger dig så mycket, vilket är lite av tanken bakom det hela.
Krångliga beteckningar får saker att verka avancerade och då säljer de bättre.

Enkelt uttryckt så är det en instruktionsuppsättning som gör livet för programmerare en smula enklare. Intel och AMD har dock en överenskommelse så de byter instruktionsuppsättningar med varandra.

Jag vet inte om Rome går att spela online. Jag har i alla fall aldrig spelat något TW-spel över nätet. Det brukar bli rätt så långa rundor så det känns inte aktuellt att testa. Däremot tror jag att man kan köra enskilda slag över nätverk, fast om man kan spela på samma lag vet jag inte.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

123
Skriv svar