Nya hjältar i League of Legends

Robot
Nya hjältar i League of Legends

Riot Games visade upp tre kommande slagskämpar under förra veckans mässa.

#league-of-legends, #riot-games


Medlem
Nya hjältar i League of Legends

LoL har inte replay system och skaffar först nu Spec. mode till skillnad från HoN som typ har haft det sedan betan

Imo Riot är för greedy för göra ett spel, visst dem gör bra design på gubbarna och bra skins men annars är dem kassa imo och bygga LoL i Adobe Air srsly?

Medlem

Har inte LoL haft spectate tidigare? Hur gör dom när stora matcher ska streamas i så fall?

Medlem

Spelar och gillar både HoN och LoL. Ville bara påpeka att S2 lade till spectator mode ett bra tag efter release. Men de har alltid haft ett replay system.

Medlem
Skrivet av Safftad:

Spelar och gillar både HoN och LoL. Ville bara påpeka att S2 lade till spectator mode ett bra tag efter release. Men de har alltid haft ett replay system.

Värt att tillägga är ju att HoN kostade pengar till en början, vilket inte LoL gjorde, vilka är då de giriga? Jag spelar inte något av dem, men ur ett perspektiv från en utomstående är det väl inte konstigt att LoL inte har samma mängd pengar att jobba med och därför satsar på det som de tycker tillför till gameplayet, alltså har de prioriterat det som sker under matcherna och inte för dem som vill sitta och glo på replays av andra sm spelar..

Medlem

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

Medlem
Skrivet av moberg:

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

Det var ju lite tråkigt. Lite av grejen är ju att kolla på proffsen så att man kan lära sig någonting.
Blir väl ändring på det nu dock!

Inaktiv
Skrivet av Taggsvamp:

LoL har inte replay system och skaffar först nu Spec. mode till skillnad från HoN som typ har haft det sedan betan

Imo Riot är för greedy för göra ett spel, visst dem gör bra design på gubbarna och bra skins men annars är dem kassa imo och bygga LoL i Adobe Air srsly?

Fast LoL är ju gratis, det är ju det som är grejen med de.
Enklare för människor att bli beroende o köpa skins som kostar pengar ect.

Medlem

Får väl tipsa om iallafall en kanal som samlar lite från turneringar och dylikt.

http://www.youtube.com/user/TheGreaterRealm

Finns bland annat en hel del från qualifiers som var för ett tag sedan.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Taggsvamp:

LoL har inte replay system och skaffar först nu Spec. mode till skillnad från HoN som typ har haft det sedan betan

Imo Riot är för greedy för göra ett spel, visst dem gör bra design på gubbarna och bra skins men annars är dem kassa imo och bygga LoL i Adobe Air srsly?

Det är bara deras Launcher som är gjord i Adobe Air, inte själva spelet.

Medlem
Skrivet av Rooty:
Skrivet av moberg:

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

Det var ju lite tråkigt. Lite av grejen är ju att kolla på proffsen så att man kan lära sig någonting.
Blir väl ändring på det nu dock!

Såg denna afterwards, men det streamas en del större grejer. Jag vet inte hur de gör det, men det finns ett "placeholdersystem" eller vad man ska kalla det där man har en extra spelare i ett lag som har en specifik summonerability som gör att han kan se hela kartan och hans karaktär försvinner ur spelet. Den finns inte ute för vanliga dödliga dock, ingen aning hur man får tillgång till det från Riot men så gör iaf de när de streamar.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Safftad:

Spelar och gillar både HoN och LoL. Ville bara påpeka att S2 lade till spectator mode ett bra tag efter release. Men de har alltid haft ett replay system.

snarare lade S2 till spectator ett bra tag innan release

Medlem

Alltid lika roligt med LoL, istället för att försöka balansera spelet så slänger dom in mer Heroes.

Testade men ett spel där balans aldrig varit uppe på utvecklarnas tavla är inget spel för mig.

Moderator | Testpilot

finns ett replay system till lol!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

finns ett replay system till lol!

jupp har funnits i ett bra jävla tag nu. http://www.leaguereplays.com/
lite lustigt är det dock att riot inte implementerat det själva. vill ni se på lol proffsmatcher jag ska greja fram lite länkar.
http://www.esl.eu/eu/lol/
http://www.youtube.com/watch?v=bz6NSZrmJOA&feature=player_emb...

vill ni ha mer får ni fråga

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Alltid lika roligt med LoL, istället för att försöka balansera spelet så slänger dom in mer Heroes.

Testade men ett spel där balans aldrig varit uppe på utvecklarnas tavla är inget spel för mig.

Jag skulle då inte påstå att det är mer eller mindre balanserat än något annat MOBA på marknaden.

Inaktiv

Don`t be a fool. Play the better game

http://www.youtube.com/watch?v=uW4oF4NMZ7A

Swedish Meal Time approves

Kontot avslutas
Skrivet av moberg:

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

Folk värkar ju inte ha det minsta koll på League of Legends och ändå uttrycker dem sig.
Jag riktar det inte just mot dig jag citerar utan alla okunninga som kommenterar.

För det första spectator mode på LoL redan nu men då måste en admin/komemntator hosta ett game och göra det möjligt att ha sex spelare i varje lag istället för fem. Sedan måste han/hon välja summoner spellen "Summoner Obeserver" (Endast admins/kommentatorer) och den gör det möjligt att visa hela kartan. Sedan streamar han/hon.

League of Legends har många stora matcher med mycket fler tittare än HoN matcherna.
Tex. under kvalet till League of Legends finalen som spelas på Dreamhack nu om en vecka var det som mest 69 000 tittare samtidigt och hela 300 000 unika tittare under kvalet (Nytt record för en Esport stream i North America).
Så jo det finns stora matcher och jo det finns ett fullt fungerande spectator mode.

Det var det jag ville säga till alla HoN fanboys och LoL smutskastare.

Kontot avslutas
Skrivet av Tobblish:

Alltid lika roligt med LoL, istället för att försöka balansera spelet så slänger dom in mer Heroes.

Testade men ett spel där balans aldrig varit uppe på utvecklarnas tavla är inget spel för mig.

LoL inte balanserat? Så säger de flesta som inte vet vad de snackar om. Gå och Spela ett par hundra game och snacka om det är balanserat eller inte. Det är klart du blir ägd i början när du inte känner till spelet och karaktärerna. Och det där med fler "Heroes" (Champions) är inget dåligt, alla spel blir roligare med variation och nyheter. Det brukar max ta en vecka eller två att balansera en ny champion som släpps men det tar det ju herre gud i alla spel. Kolla bara på Starcraft De patchar och patchar hela tiden för att balansera det.

Som sagt kom tillbaks när du har spelat lite....

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Safftad:

Spelar och gillar både HoN och LoL. Ville bara påpeka att S2 lade till spectator mode ett bra tag efter release. Men de har alltid haft ett replay system.

Värt att tillägga är ju att HoN kostade pengar till en början, vilket inte LoL gjorde, vilka är då de giriga? Jag spelar inte något av dem, men ur ett perspektiv från en utomstående är det väl inte konstigt att LoL inte har samma mängd pengar att jobba med och därför satsar på det som de tycker tillför till gameplayet, alltså har de prioriterat det som sker under matcherna och inte för dem som vill sitta och glo på replays av andra sm spelar..

Värt att tillägga att du inte har alla höns hemma. LoL har en grymt mycket större budget än HoN. S2Games är ett indie företag mer eller mindre, inte uppköpta för miljarder som Riot Games är. Så det du säger är helt fel.
Bättre försök nästa gång grabben.

Inaktiv
Skrivet av kalkih:
Skrivet av moberg:

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

Folk värkar ju inte ha det minsta koll på League of Legends och ändå uttrycker dem sig.
Jag riktar det inte just mot dig jag citerar utan alla okunninga som kommenterar.

För det första spectator mode på LoL redan nu men då måste en admin/komemntator hosta ett game och göra det möjligt att ha sex spelare i varje lag istället för fem. Sedan måste han/hon välja summoner spellen "Summoner Obeserver" (Endast admins/kommentatorer) och den gör det möjligt att visa hela kartan. Sedan streamar han/hon.

League of Legends har många stora matcher med mycket fler tittare än HoN matcherna.
Tex. under kvalet till League of Legends finalen som spelas på Dreamhack nu om en vecka var det som mest 69 000 tittare samtidigt och hela 300 000 unika tittare under kvalet (Nytt record för en Esport stream i North America).
Så jo det finns stora matcher och jo det finns ett fullt fungerande spectator mode.

Det var det jag ville säga till alla HoN fanboys och LoL smutskastare.

Ursäkta att jag leker språkpolis men hur kan man stava verkar med Ä ? Måste ju vara bland de värre felstavningarna.

Och annars,, Ja LoL har mer tittare på turneringar numera men blir ju lätt så med tanke på alla facebook/farmville nötare som lirar LoL. Betyder inte att det är bättre än HoN precis.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Tobblish:

Alltid lika roligt med LoL, istället för att försöka balansera spelet så slänger dom in mer Heroes.

Testade men ett spel där balans aldrig varit uppe på utvecklarnas tavla är inget spel för mig.

Jag skulle då inte påstå att det är mer eller mindre balanserat än något annat MOBA på marknaden.

Just därför som det ska finnas iaf ett spel som har balans.
Väntar på Dota2 i förhoppning.

Medlem
Skrivet av bleak:

Don`t be a fool. Play the better game

http://www.youtube.com/watch?v=uW4oF4NMZ7A

Swedish Meal Time approves

Varför skulle man vilja nedgradera sig?
(Från en som testat båda) och lång "dotatid" bakom sig.

Medlem

Hatar HoN, de sitter bara och rippar LoL i minsta detalj och sedan tar betalt för det och lägger in "Super awesome features" som inte LoL har (typ replay extravaganza) och kallar det sitt eget spel. F*ttho*or!

Inaktiv
Skrivet av Emsa:
Skrivet av bleak:

Don`t be a fool. Play the better game

http://www.youtube.com/watch?v=uW4oF4NMZ7A

Swedish Meal Time approves

Varför skulle man vilja nedgradera sig?
(Från en som testat båda) och lång "dotatid" bakom sig.

På vilket sätt är HoN en nedgradering? HoN har ju fler features än LoL och har haft flera av dom sen betan.

Medlem

Gillar verkligen LoL, slutade dock lira på pga av för lite banor.. Känns som det är 250000+ olika hjältar men då jag slutade fanns det endast 2st banor.. zZzzZzz

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Emsa:
Skrivet av bleak:

Don`t be a fool. Play the better game

http://www.youtube.com/watch?v=uW4oF4NMZ7A

Swedish Meal Time approves

Varför skulle man vilja nedgradera sig?
(Från en som testat båda) och lång "dotatid" bakom sig.

På vilket sätt är HoN en nedgradering? HoN har ju fler features än LoL och har haft flera av dom sen betan.

Bara för att ett spel har fler features så blir det inte bättre.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=FMqJ7F3_8XU&feature=feedu_more

colbycheeze på youtube brukar ha lite guider och commentary på lolmatcher ..
Riktigt kul att kika på ..

För övrigt fattar jag inte varför folk bråkar om vilket av hon och lol som är bäst !?!?
Spela det du tycker är bra och va glad .. Kan tro att vissa e lite svartsjuka på andra : 3


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Safftad:

Spelar och gillar både HoN och LoL. Ville bara påpeka att S2 lade till spectator mode ett bra tag efter release. Men de har alltid haft ett replay system.

Värt att tillägga är ju att HoN kostade pengar till en början, vilket inte LoL gjorde, vilka är då de giriga? Jag spelar inte något av dem, men ur ett perspektiv från en utomstående är det väl inte konstigt att LoL inte har samma mängd pengar att jobba med och därför satsar på det som de tycker tillför till gameplayet, alltså har de prioriterat det som sker under matcherna och inte för dem som vill sitta och glo på replays av andra sm spelar..

Värt att tillägga att du inte har alla höns hemma. LoL har en grymt mycket större budget än HoN. S2Games är ett indie företag mer eller mindre, inte uppköpta för miljarder som Riot Games är. Så det du säger är helt fel.
Bättre försök nästa gång grabben.

Och som jag sa, jag spelar inte spelen, jag bryr mig inte för fem öre om företagen, men de började trots allt som ett gratis spel utan någon som helst större budget. Nu visar det sig att LoL tydligen har ett replay system så det spelar ju ingen roll, men att de inte hade det till en början var ju inte så förvånande. De började inte som ett multi miljadär företag, och det var det jag syftade på hela tiden... mitt argument är ju fel då både spectate och replays redan finns, men det var det jag grundade mina argument på. Min fråga till dig: why so angry?

Medlem
Skrivet av moberg:

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

De streamas hela tiden. Kvalet för season 1 streamades, och slutspelet på DH nu om några dagar (vet inte exakt när) kommer att streamas. Antagligen kommer det även vara RIOT-folk som kommer att kommentera matcherna. Förutom det så streamar populära spelare i princip varje dag när de spelar solo queue, men även när de kör klanmatcher.

www.own3d.tv och www.clgaming.net samarbetar med sina streams, där även personer från andra klaner (eller bara solo queue) även hostas (bl.a. från de Europeiska servrarna).

Jag ser fram emot matcherna på DH.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar