Varför BF3 till konsol endast körs i 720p, 30 fps

Medlem

"Modern Warfare 2 körs i 1024x600 på Playstation 3"

600? Herregud! Diablo2 med expansion krämade ut 800x600.

Förutom D2 så kommer jag inte ihåg när jag spelade ett spel i så låg upplösning som 600. Slutet på 80-talet kanske? Början på 90-talet?

Forntida hårdvara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av xetal:
Skrivet av MrLonghair:

CoD liren är Quake 3 motorn, Q3 släpptes 1999. Motorn skrevs om lite extra och släpptes 2007 till COD4:MW1 under namnet IW Engine, IWs suveräna arbete döljde ålderstecken och rynkor tills WaW och sedan Black Ops dök upp.

Så vad är det så lol med att det här blir 720p - betydligt större upplösning än CoD lirens konsolversioner - och 30 FPS, när denna motor inte ens har gått guld, och fokuseras åt PC plattformen?

Tänk lite, flickor.

Du, min herre, är gravt efterbliven.
Quake 3 motorn skrevs om gravt till CoD1, som släpptes 2003.
IW engine, som körs i alla cod från cod2, innehåller enbart ytterst små delar av Q3.

På er som bråkar om fps , över 30 är klar spelbart, och >45 flyter på helt ok.
Dock, bra flyt > fancy stuff, varför tror ni source motorn, som sett nästan likadan ut i 7 år är så populär?

Om du tycker Portal 2 ser lika bra ut som HL2 innan grafikuppdateringen borde du kanske boka tid hos optikern.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av raefzm88:

haha SUCCES!

Fyfan vad lamt, även konsolskräp är ospelbart i 30 frames.

inb4 "30 fps fungerar utmärkt!! ögat kan bara uppfatta 30 rutor per sekund iaf!!11one"

- Nej.

onT: Det är helt klart viktigare att ha 60fps än att ha snygg grafik.

Du kan inte mäta hur många bilder per sekund ögat kan uppfatta eftersom att den anpassar sig till vad du tittar på. Däremot är det väääääldigt få som ser skillnad på 50 - 100fps. De som påstår att de gör det åker lätt dit på blindtester.

Då tillhör väl jag undantagen då:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser mycket bättre ut på pc men det är ju en självklarhet.

[quote=ohem]Gameplay är helt klart viktigare/quote]

Håller med, 30 sega fps dödar gameplay totalt när det ser ut som det gör... Pensionerar PS3an och köper en handkontroll till min PC istället. Har kanske blivit fanboy men jag ser inte längre några fördelar med framkrystade spel till döende hårdvara. Klappar min fina dator en extra gång ikväll den är så sjukt redo för mera Battlefield ^^

Medlem

30fps?! 1024x600?!
looooooooooooooooooooooooooooool
Det var bättre förr.

Dice och infinity ward kanske skulle börja med animerade filmer istället. Spel ska vara snabba och responsiva. Nu har fan grafikkåteriet gått för långt.

Medlem

Tycker det är lite patetiskt att folk påstår att spel som körs på 30fps som är FPS är ospelbart. Visst, man ser stor skillnad mellan 30 och 60fps, och lite mindre mellan 60 och 100 (sist jag läste så hinner ögonen uppfatta 72 bilder per sekund). Men jag har inte haft några som helst problem och spela MW2, BOps, BC och BC2 på min Xbox 360 (eller andra typer av FPS som Halo, Homefront etc). Jag har även dem ovannämnda spelen på Steam och spelar där med, där jag har mellan 60-100 fps (beroende såklart vad som händer i skärmen) och visst är det mer flyt, men det är inte så stor skillnad att det påverkar om man kan spela spelet eller inte. Folk är bara för giriga/kräsna.

Så i min mening så är det bra val av DiCE att låta BF3 köras i 720p för att få stabila 30fps och ändå kunna behålla skalan på banorna, all förödelser man kan göra etc. och inte göra fulare spel för att göra giriga barn glada för lite mer fps på skärmen.

Medlem

Synd att ja inte har råd med en bättre data just nu da..

Skriv svar