Über-uppdatering till Team Fortress 2 på torsdag

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

ummm öhh, jag köpte the orange box för ett bra tag sen där ingick tf2...är det en sub avgift på tf2 har aldrig spelat det eftersom jag förmodligen suger

Nej, det är ingen avgift för att spela spelet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Wiiga:

Varför stirrar folk sig blinda på hattar och mikro-betalningar för? Ingen tvingar till att crafta, köpa nya hattar eller något. De andra vapnen kanske ger någon fördel, men de har också en nackdel så det spelar liksom ingen roll. Jag kör med standard vapen på de flesta av mina klasser och smiskar rumpa så det heter duga ändå. Har spelat nästan dagligen sedan spelet släpptes och tycker fortfarande att det är lika kul.

Men som jag sagt till alla andra Nej-sägare genom åren, tf2 tar tid att uppskatta till fullo.

Du missar poängen, jag lirar TF2 för att gameplayet är bra. men jag tycker det är märkligt att dom tror att folk vill betlaa 80 kr för en jävla hatt ;S

Först och främst: Wiiga, välformulerat!

SorbP: Varför är den "poängen" så viktig för dig? Om du nu förstått att vissa finner ett nöje i att lägga på en kalott på sin heavys glänsande hjässa, vad gör det? Själv kan jag garva högt när jag ser vissa utseenden, det gör bara det hela till en ännu mer positiv upplevelse!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av warh0g:

Vi har förstått att du inte gillar TF2 nu Tybalt.

Fel. Jag älskar TF2. Gameplay är jätteroligt. Det jag kritiserar är att tävlingsmomentet är förstört.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av warh0g:

Vi har förstått att du inte gillar TF2 nu Tybalt.

Fel. Jag älskar TF2. Gameplay är jätteroligt. Det jag kritiserar är att tävlingsmomentet är förstört.

I stand corrected


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tack Valve för gratis content


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så länge man saknar en hatt så kan man omöjligen uppskatta spelet till fullo.

Haha jag hoppas innerligt att du var ironiskt nu!

Skrivet av Tybalt:

Fel. Jag älskar TF2. Gameplay är jätteroligt. Det jag kritiserar är att tävlingsmomentet är förstört.

Lust att förklara lite mer invecklat hur du menar att tävlingsmomentet är förstört? Snackar du "competetive"(eller hur det stavas) så som ligor etc?
Många vapen är ju inte tillåtna att använda sig av i liga-spel. Nu har jag visserligen inte så där värst bra koll då jag inte spelat liga på ganska länge. Och de vapen man får använda är väl begränsade till att max 1 vapen per klass (rätta mig ifall jag har fel).
Sen finns det ju en massa annat jag inte orkar ta upp, men förstört? Njaaaeee!

Skrivet av SorbP:

Du missar poängen, jag lirar TF2 för att gameplayet är bra. men jag tycker det är märkligt att dom tror att folk vill betlaa 80 kr för en jävla hatt ;S

Jag själv har aldrig köpt något i tf2, men jag känner de som gjort/gör det. Jag säger ungefär som i min post ovan, det är väl ingen som tvingar någon till att köpa en hatt för 80 spänn, eller?
Känner man att man har de pengarna över och inget vettigt att lägga dem på varför inte?

Du hade dock fel i en sak, gameplayet är inte bra. Det är BÄST!


signatur

- Wiiga -

Medlem

Team Fortress 2 blir aldrig så bra som det var vid 2007-2008. Spelet är helt trasig idag på grund av Valve och varje uppdatering gör det bara sämre.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Team Fortress 2 blir aldrig så bra som det var vid 2007-2008. Spelet är helt trasig idag på grund av Valve och varje uppdatering gör det bara sämre.

Varför häver folk ur sig en massa saker jämt utan att ge någon fakta över vad de syftar på? Har du lust att tala om vad som är så "trasigt" med tf2?
Jag har då aldrig märkt att någon update gjort spelet sämre (eller jo några gånger men det fixade de ju till på några timmar).

Nu är det dags att förtjäna levebrödet! Återkommer senare i eftermiddag och försvarar mitt älsklings-spel.


signatur

- Wiiga -

Tror snarare att folk tröttnade på spelet i sig efter nåt år och skyller på alla uppdateringar

btw: på dag tre finns även ett gömt pyro vapen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av kebbe:

Team Fortress 2 blir aldrig så bra som det var vid 2007-2008. Spelet är helt trasig idag på grund av Valve och varje uppdatering gör det bara sämre.

Varför häver folk ur sig en massa saker jämt utan att ge någon fakta över vad de syftar på? Har du lust att tala om vad som är så "trasigt" med tf2?
Jag har då aldrig märkt att någon update gjort spelet sämre (eller jo några gånger men det fixade de ju till på några timmar).

Nu är det dags att förtjäna levebrödet! Återkommer senare i eftermiddag och försvarar mitt älsklings-spel.

Jag ser ingen anledning att styrka min åsikt med fakta eftersom det är just en åsikt och inte en påstådd sanning.

Du tycker att allt är perfekt, jag tycker att alla klass-specifika uppdateringar, butiken och utökandet av ogenomtänkta upplåsningsbara vapen har förstört balansen i spelet och dödat det som en gång var fantastiskt roligt.

Det finns fortfarande servrar som kör utan allt tjafs som Valve rört in i soppan och de tillfällen som man hittar en sådan så får man (jag) bekräftat att det ursprungliga spelet fortfarande är lika roligt nu som då.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av kebbe:

Team Fortress 2 blir aldrig så bra som det var vid 2007-2008. Spelet är helt trasig idag på grund av Valve och varje uppdatering gör det bara sämre.

Varför häver folk ur sig en massa saker jämt utan att ge någon fakta över vad de syftar på? Har du lust att tala om vad som är så "trasigt" med tf2?
Jag har då aldrig märkt att någon update gjort spelet sämre (eller jo några gånger men det fixade de ju till på några timmar).

Nu är det dags att förtjäna levebrödet! Återkommer senare i eftermiddag och försvarar mitt älsklings-spel.

Jag ser ingen anledning att styrka min åsikt med fakta eftersom det är just en åsikt och inte en påstådd sanning.

Du tycker att allt är perfekt, jag tycker att alla klass-specifika uppdateringar, butiken och utökandet av ogenomtänkta upplåsningsbara vapen har förstört balansen i spelet och dödat det som en gång var fantastiskt roligt.

Det finns fortfarande servrar som kör utan allt tjafs som Valve rört in i soppan och de tillfällen som man hittar en sådan så får man (jag) bekräftat att det ursprungliga spelet fortfarande är lika roligt nu som då.

Du har uppenbarligen inte lagt ner allt för mycket tid på ditt tf2-spelande om du tycker att de nyare vapnen är obalanserade. Läs min första post!
Och nej perfekt kan jag nog inte påstå att det är, finns nog inget som är.
Men när du säger "trasigt" så uppfattar jag det som någon funktion i spelet inte skulle fungera, och jag har aldrig upplevt några större bekymmer med mitt tf2.

Och hur man kan irritera sig på en funktion (tex butiken) som man inte ens behöver besöka och än mindre handla något i är för mig ett stort frågetecken. Samma gäller ju hattar och vapen, du behöver ju inte använda dem.

Nu är det dags att fragga lite på Lokalen TF2 #06 Official maps | No crits


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av kebbe:

Team Fortress 2 blir aldrig så bra som det var vid 2007-2008. Spelet är helt trasig idag på grund av Valve och varje uppdatering gör det bara sämre.

Varför häver folk ur sig en massa saker jämt utan att ge någon fakta över vad de syftar på? Har du lust att tala om vad som är så "trasigt" med tf2?
Jag har då aldrig märkt att någon update gjort spelet sämre (eller jo några gånger men det fixade de ju till på några timmar).

Nu är det dags att förtjäna levebrödet! Återkommer senare i eftermiddag och försvarar mitt älsklings-spel.

Jag ser ingen anledning att styrka min åsikt med fakta eftersom det är just en åsikt och inte en påstådd sanning.

Du tycker att allt är perfekt, jag tycker att alla klass-specifika uppdateringar, butiken och utökandet av ogenomtänkta upplåsningsbara vapen har förstört balansen i spelet och dödat det som en gång var fantastiskt roligt.

Det finns fortfarande servrar som kör utan allt tjafs som Valve rört in i soppan och de tillfällen som man hittar en sådan så får man (jag) bekräftat att det ursprungliga spelet fortfarande är lika roligt nu som då.

Du har uppenbarligen inte lagt ner allt för mycket tid på ditt tf2-spelande om du tycker att de nyare vapnen är obalanserade. Läs min första post!
Och nej perfekt kan jag nog inte påstå att det är, finns nog inget som är.
Men när du säger "trasigt" så uppfattar jag det som någon funktion i spelet inte skulle fungera, och jag har aldrig upplevt några större bekymmer med mitt tf2.

Och hur man kan irritera sig på en funktion (tex butiken) som man inte ens behöver besöka och än mindre handla något i är för mig ett stort frågetecken. Samma gäller ju hattar och vapen, du behöver ju inte använda dem.

Nu är det dags att fragga lite på Lokalen TF2 #06 Official maps | No crits

Och du har uppenbarligen inte lagt ner mycket tid på att spela spy.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Och du har uppenbarligen inte lagt ner mycket tid på att spela spy.

Nej det är en väl inte en av mina mest spelade klasser. Men vad är det exakt du vill få sagt? Som vanligt ska man behöva gissa sig till saker då folk inte är kababla till att förklara vad de menar.

Dags att knoppa, Trevlig midsommar på er!


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Sapiens:

Och du har uppenbarligen inte lagt ner mycket tid på att spela spy.

Nej det är en väl inte en av mina mest spelade klasser. Men vad är det exakt du vill få sagt? Som vanligt ska man behöva gissa sig till saker då folk inte är kababla till att förklara vad de menar.

Dags att knoppa, Trevlig midsommar på er!

Eh ok vart ska man börja...

1. Scout
Force-A-Nature, Bonk! Atomic Punch, Mad Milk, Sandman.

2. Soldier
Direct Hit, Equalizer

3. Pyro
Flamethrower with secondary fire blasts compressed air which knocks back enemies.

4. Demoman
Chargin' Targe, Eyelander,

5. Heavy
Natascha

6. Engineer
Frontier Justice, Wrangler, buildings added more health, linked teleporters.

7. Medic
Blutsauger

8. Sniper
Jarate, Razorback

Några exempel på vapen/items som mer eller mindre bara gjort det drygare att spela spy. Spy precis som engineer är ju dessutom en av dem klasser som i längden blir svårare att spela ju mer erfarna folk blir, och med alla nya grejer känns det nu mera näst intill omöjligt att vara effektiv spy. Cloak and Dagger hjälper en hel del men har också tvingat slöa ner gameplayet vilket gör allt random crap som nu händer allt oftare ännu mer irriterande.

Ska backstabba en omedveten demoman, whoops och där flög han helt plötsligt iväg med sin Chargin' Targe. Springer cloaked bort mot fiende spawn, whoops en soldier bakom mig bytte helt plötsligt till Equalizer ändra hastighet och springer in och avslöjar mig. Har till slut tagigt mig längst bak i hos fienden, väljer en passande disguise sen navigerar försiktigt mot en engineers byggnads fäste men upptäcker förstås att en jädrans sniper står brevid med razorback, innan kunde jag ofta bara ta honom i farten med kniven nu måste stanna och skjuta och whoops pga det blev jag upptäckt och dör.
Jag springer disguised i en smal tunnel och whoops en scout med bonk atomic punch kommer från ingen stans, springer rätt i mig och råkar avslöja mig. Jag sitter cloakad på ett relativt säkert ställe och planerar en attack, whoops en jarate hamnar bredvid mig för en idiot teammate som också spelar spy bestämde sig för att dra med mig i skiten... eller snarare pisset. Whoops jag råkade hamna i skottlinjen och pga att det var Natascha är jag nu helt körd. Whoops jag hamna visst i skottlinjen igen men den här gången han jag inte ens reagera pga det var ett skott från en Direct Hit. Osv, osv, osv…..

Innan vara många av dem irriterande sakerna som ofta händer en spy hanterbara men nu tycker jag det har spårat ur, där en demoman kan gå från att vara en relativt ofarlig och hanterbar motståndare för en spy till en oberäknelig galning som kan vara jobbigare än en pyro. Man kan självklart med mycket skicklighet, tålamod och en del flyt fortfarande göra stor skada som spy, men med den här nya skiten som totalt har sabbar flödet i spelet är det verkligen inte lika roligt och belönande som det en gång var. För mig finns bara ett enda ord som kan beskriva en typisk TF2 spy upplevelse idag...

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Inaktiv

Ger hattar bonusar i spelet? Har inte spelat speciellt mycket, men trodde dom bara var något fånigt estetiskt grejs?

Skrivet av robineng:

Ger hattar bonusar i spelet? Har inte spelat speciellt mycket, men trodde dom bara var något fånigt estetiskt grejs?

Bara Estetiskt..

Och du Sapiens: Du tycker t.o.m att Bonk är nånting som förstör för spy?!? Haha hur ofta springer en scout in i dig
Och razorback är väll egentligen det enda skyddet mot att bli huggen, så du behöver ju inte ta just den snipern


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av robineng:

Ger hattar bonusar i spelet? Har inte spelat speciellt mycket, men trodde dom bara var något fånigt estetiskt grejs?

Bara Estetiskt..

Och du Sapiens: Du tycker t.o.m att Bonk är nånting som förstör för spy?!? Haha hur ofta springer en scout in i dig
Och razorback är väll egentligen det enda skyddet mot att bli huggen, så du behöver ju inte ta just den snipern

Jag tror inte riktigt du förstår vad jag försökte säga. Visst det är väl inte allt för ofta en scout springer in i en och visst man kan väl kanske strunta i snipers med razorback, vilket jag också oftast försöker göra. Men ibland när dem står och täcker en engineer eller någon annan man vill ta ner bör man börja med snipern eftersom han oftast står längst bak så man sen slipper att ha ett irriterande arsle i ryggen med jarate och en machete.

Små saker som bonk atomic punch, eldkastans sekundära funktion och blutsauger är väl kanske inget man råkar drabbas ofta av och är speciellt jobbigt i sig men det är ju kombinationen allt smått och stort som gör spy så dryg och tråkig klass att spela nu mera. Innan kunde man ibland med skicklighet, planering och lite tur få mer än tio backstabs på raken och ta ner hela fästen med byggnader. Det var otroligt mycket lättare att beräkna hur fienden kommer röra och bete sig och man blev inte lika ofta upptäckt av diverse oberäkniga random saker som är näst intill omöjliga att förutse och undvika.

Som jag sa i min första post har jag haft väldigt roligt med tf2 i flera år men enda sedan typ den stora demoman och soldier uppdateringen tycker jag det spårat ur och istället börjat bli tråkigt, även för andra klasser som pyro men speciellt då för spy.

Edit: Derp kan ju stava för fem öre x), anyway skål och glad midsommar

Glad midsommar o kolla in

"meet the medic" den är Uber bra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Glad midsommar o kolla in

https://www.youtube.com/embed/36lSzUMBJnc

"meet the medic" den är Uber bra

As grym! Dem filmerna blir bara bättre och bättre, ska bli kul och se hur Pyro videon sen blir

12
Skriv svar