Molyneux är efterklok – igen

Robot
Molyneux är efterklok – igen

Var du inte hänförd av Fable: The Journey, som visades upp på årets E3? Inte konstigt alls, enligt visionären Peter Molyneux. De hade inte hunnit förverkliga sina ambitioner. Men till Gamescom då...!

#fable-iii, #fable-the-journey


Medlem
Molyneux är efterklok – igen

Han borde vänta tills han har något bra att säga istället.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Han borde vänta tills han har något bra att säga istället.

Han säger väl mest bra saker tycker jag. Han brukar allt som oftast säga att spelet inte var så bra och det är väl inget fel i det, då hans spel inte är så bra.

Fast du menar kanske iofs att han istället bara inte skulle säga någonting alls och det hade väl iofs också varit skönt. Ju mindre från denna man, desto bättre.

Medlem

Äh, Peter är trevlig. Lite av en visionär inom spelbranschen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:
Skrivet av Friberg:

Han borde vänta tills han har något bra att säga istället.

Han säger väl mest bra saker tycker jag. Han brukar allt som oftast säga att spelet inte var så bra och det är väl inget fel i det, då hans spel inte är så bra.

Fast du menar kanske iofs att han istället bara inte skulle säga någonting alls och det hade väl iofs också varit skönt. Ju mindre från denna man, desto bättre.

Nja, på sätt och vis menar jag så. Men det är väl bättre att uttala sig när man faktiskt har något att säga istället för lite kommentarer hit och dit som denna man.

Kanske jobba lite mer på sina spel också, haha!

Medlem

Han är så full med skit. Varför håller han på såhär hela tiden? Varje, jävla, gång.

Medlem

Mindre kinect och fable. Mer Black & White 3 gjort korrekt.

Medlem

Förstår inte varför alla hatar molyneux så mycket. Jag tycker att spelvärlden hade varit bra mycket gråare utan honom. Alla bullfrog och lionhead-spel som man har spelat genom åren har varit de mest innovativa och ofta de roligaste spelen jag kört. Okej att han svamlar på och har grandiosa planer som aldrig riktigt når upp till vad han lovar, men om ni skulle sälja spel till folk skulle ni säga "Ja, det här är en generisk rälsshooter. Den blir nog inte så bra, men what the heck"?

Angående fable: the journey sade han väl tidigare att det inte var någon rälsshooter också, men att demot fick det att framstå som en sådan. Okej, folk är pissed för att det är first-person. Jag tycker att det är bra att de fortsätter vara innovativa och prövar på nya saker. Resident Evil: Umbrella Chronicles var en rälsshooter som använde Wii-kontrollern när det var nytt. Det fick bra betyg. Jag tror att detta är lite samma sak fast för kinect.

Medlem

Jag älskar dig Peter Molyneux. Alltid en massa funderingar och grubblerier. Inget snack om pengar eller försäljning. Alltid ögat på visionerna och ideerna. Och alltid ärlig med vad han tycker.

Haters gonna hate. Ni kan ju mysa med Robert Kotick istället. Han uttalar sig mindre och fokuserar på utvecklingen, en toppenkille enligt era standarder.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Någon borde slå svammelgubben Molyneux på truten och sy igen den.
Han har varken varit direkt eller indirekt ansvarig för ett bra spel på en herrans massa år.
Gubben ska inte leva på gamla meriter i all evighet. Förstår inte att medier sjunker så lågt att de intervjuar pratkvarnen överhuvudtaget. Ungefär lika givande som att intervjua en alkis som saknar både framtänder och bostad. Helt sanslöst.

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:

Någon borde slå svammelgubben Molyneux på truten och sy igen den.
Han har varken varit direkt eller indirekt ansvarig för ett bra spel på en herrans massa år.
Gubben ska inte leva på gamla meriter i all evighet. Förstår inte att medier sjunker så lågt att de intervjuar pratkvarnen överhuvudtaget. Ungefär lika givande som att intervjua en alkis som saknar både framtänder och bostad. Helt sanslöst.

Han är ju bra och Fable är ju skit grymma spel. Fable 1 o 2 var hur bra som helst 10/10. Men Fable 3 var inte så riktig bra som andra Fables. Hoppas Fable 4 Journey blir riktig bra! :).

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av redgreenblue:

Någon borde slå svammelgubben Molyneux på truten och sy igen den.
Han har varken varit direkt eller indirekt ansvarig för ett bra spel på en herrans massa år.
Gubben ska inte leva på gamla meriter i all evighet. Förstår inte att medier sjunker så lågt att de intervjuar pratkvarnen överhuvudtaget. Ungefär lika givande som att intervjua en alkis som saknar både framtänder och bostad. Helt sanslöst.

Han är ju bra och Fable är ju skit grymma spel. Fable 1 o 2 var hur bra som helst 10/10. Men Fable 3 var inte så riktig bra som andra Fables. Hoppas Fable 4 Journey blir riktig bra! :).

Jag gillade Fable, men det var långt ifrån banbrytande. Det var ett okej spel i mängden.

Jag tycker inte Molyneux är en total sopa, men när han öppnar munnen är det 90% skryt och hype. De övriga 10%-en använder han för att berömma spel som han inte själv ligger bakom, bara för att kunna rättfärdiga sitt pladder.

Kommer någon ihåg den första Fable-hypen? Jag menar på den tiden då det fortfarande kallades Project Ego. Alla skrev och talade om det, men det fanns varken hands-on eller bilder som inte var totalt intetsägande. Nej, en hype ska vara välförtjänt eller inte existera alls. Molyneux tjat var enda anledningen att spelet fick en så stor hype, eftersom man trodde honom.

Medlem

ärkemytomanen Molyneux slår till igen.

haha , om han verkligen bryr sig så tycker jag han ska tjata ordentlig på microsoft efter "when its done" schema

Medlem

Är bilden från en HD version av Daggerfall?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Han kommer nog köra med samma ursäkter tills den dagen (om den ens kommer) han får blomstrande kritik. Då kommer han säga "Ja, men det här var precis det vi ville ha. Det känns verkligen bra att få ha levererat det vi alltid har drömt om!"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Molyneux har alltid varit en väldigt kreativ person, när han var vd för Bullfrog kunde man alltid lita på att de skulle släppa roliga och annorlunda spel, visst tenderar han alltför ofta att överdriva saker om sina spel men det märks tydligt att han brinner för spelutveckling, något som borde vara en regel inte ett undantag. Det är tragiskt att se hur dagens spel endast tjänar ett enda syfte, att sälja så många ex som möjligt, kvalitet och stolthet över sin produkt är ett minne blott.

Medlem

Molyneux har jag inte litat på vad han säger sen första black & white kom ut. Innan spelen släpps snackar han så mycket om alla finesser och saker som ska vara med och entusiastisk som fan och hypar skiten ur spelet och sen när man väl spelar så är det inte så bra som hypen Men jag tycker det är skit bra att han försöker med något nytt iaf.

Medlem

Soft snubbe, han har visioner i alla fall, till skillnad från vissa andra spelutvecklingsbolag som kört med samma skit sen datorn uppfanns.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar